Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 14821 til 14840 af 119568
-
Lektiehjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred og jeg er 41 år. Jeg er Gymnasielærer i Matematik med mere end 10 års erfaring med undervisning i Matematik. Hvis du mangler hjælp til opgaver, pensumforståelse på Gymnasie/HF og bor i Aalborg, så send mig en sms på 93-96-17-76. Så kan vi aftale et matematikhjælp forløb. v... -
Hjælp til problemformulering - Historie og matematik
ForumindlægDet er vores andet AT forløb i 1.g, men første gang vi selv skal opstille en problemformulering. Vores to fag er historie og matematik. Vi skal fokusere på oldtidens Grækenland og pythaguras. Men som det er vores første prolemformulering vi selv skal lave, og da matematik også skal indblandes, ... -
b) Bestem den dybde, der svarer til en lysintensitet på 2,1.
ForumindlægFormuleringen af opgaven lyder: "Når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. Lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x) = 100 * ax Hvor x er dybden,målt i meter under søens overflade. For en bestemt ren og klar sø er lysintensiteten 16 i 5,0 meters dybde.... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Matematik A studentereksamen 2009 December
ForumindlægHej Folkens Jeg vil høre om der ikke er nogle der har opgavebesvarelsen til Matematik A studentereksamen 2009 December. Det vil være en stor hjælp! På forhånd tak :) -
Er der en matematik studerende i århus der vil tjene lidt penge?
ForumindlægHeeej.... Jeg har lige i starten af bioteknologi studie brug for lidt hjælp i matematik og kemi.......Skal ligeee komme i gang, derfor vil jeg lige have lidttt hjælp..... Er selv studerende, og har ikke rådddd til at betale meget:(, men kan da give 120kr i timen, håber der er en der gider hjæl... -
lektiehjælp i matematik aalborg
ForumindlægJeg er meget interesseret i lidt lektiehjælp i matematik på A niveau. Jeg går i second year IB her i Aalborg. Kan du ikke skrive en mail til mig, så kan vi prøve at finde ud af noget. -
Matematik A HTX 2007
ForumindlægHey there. Nogen der tilfældigvis har afgangensprøven fra HTX matematik A 2007 til at ligge? :) Første opgave omhandler speedway, for lige at give et hint på hvad det er for en. På forhånd mange tak! Steffen. -
Diagrammer til matematik hajerne
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har et spørgsmål til de skrappe matematik hajer! Hvornår bruges der pindediagram og hvornår bruges histogram (også hvornår et søjlediagram er et histogram). Tak på forhond<3 -
Eksamensklar i fysik/matematik?
ForumindlægFøler du dig klar til at gå til eksamen i fysik eller matematik? Har du helt styr på rumlige integraler og logaritmiske vækstfunktioner eller Bohrs atommodel og Newtons love? Jeg er en meteorologistuderende ved KU, som er i gang med sit speciale. Igennem gymnasiet og universitetet har jeg bes... -
SRP Emner - Matematik/Historie
ForumindlægHej Jeg står og mangler et emne til SRP med fagene Matematik/Historie. Jeg har kigget lidt på emnet kryptologi og 2. verdenskrig, men er stadigvæk ikke helt sikker Har du nogle forslag? /Rouladen25 -
Matematik/Dansk Gyldne snit
ForumindlægNogen der har skrevet SRP i dansk/matematik om det gyldne snit og billede analyse? Kunne godt tænke mig at se nogle opgaver omkring det, og kan ikke finde nogle her på studieportalen. -
nedbrydning a B-vitamin - aktiverings energi
ForumindlægOpgave stammer fra eksamenssættet Maj 2005 opgave 3 d)man skal bestemme aktiveringsenergien for nedbrydning af B1-vitamin.her er sættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdf på forhånd tak -
Eksamenshjælp Tysk(B) og Biologi (C) 2. G
ForumindlægSøger eksamenshjælp til min datter i disse 2 fag. Bor postnummer 3300. Enten hos os eller hun kan komme til dig. I Tysk forstår hun ikke grammatikken så jeg håber du har meget tålmodighed. Skal til 24-timers eksamen i tysk 11. juni. I Biologi skal hun have forklaret tingene på en anderledes måde,... -
eksponentiel stigning f(t)=b*a^t
ForumindlægHar problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp -
Delprøve 1, Engelsk b 30 maj 2016
ForumindlægEr der nogen som ejer denne opgave færdiglavet? -
Dansk mundtlig eksamen prøveform B 9 klasse
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen på Tirsdag. Er der nogen, der ved hvad det hele går ud på, og hvad jeg skal gøre i de 40 minutters forberedelse og til fremlæggelsen. -
Biologi hjælp søges B niveau 150kr tilbydes i timen.
ForumindlægI Må meget gerne send en besked hvis dette vækker interesse, og gerne person med noget viden omkring biologi. -
(a+b)(c+d) - (a-b)(c-d) = 2ad + 2bc - hvodan/hvorfor???
ForumindlægHej :) Følgende ligning skulle give 2ad + 2bc, men der kan jeg bare ikke få til at passe. Hvordan/hvorfor giver (a+b)(c+d) - (a-b)(c-d) = 2ad+2bc ? -Amanda. -
Kombinatorisk matematik - Tælle
ForumindlægJeg har nogle problemer med at forstå og finde en metode til at tælle følgende på, kan jeg bare få et par hint om metoden ville det være fantastisk: Der kastes med en terning 10 gange, dealeren vinder hvis et af de 10 kast giver samme udfald som et af de to foregående. Der er 6^10 forskellige ud...
