Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14841 til 14860 af 40685
-
Hjælp!please en dag vil jeg hjælpe dig.:D
Forumindlægjeg har snart eksam, og jeg vil genre vide om der er noget som kan hjælpe mig. Det er mundligt og praktisk eksamination. dvs. at vi skal fremlægge det mundgligt og viser forsøg som har noget med emnet at gøre. hvor kan jeg forberede mig og evt. oplysninger, og lave og vise forsøg. er der noge... -
faglige metoder
ForumindlægHej alle i kloge hoveder! Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal op i DIO på onsdag d. 15. december. Jeg er nu begyndt at forberede mig og til det har vi fået nogle papirer, hvor der står hvad de vil høre om. Det jeg så har svært ved er det med de faglige metoder. Jeg havde fagene engel... -
FSA retstavning og læsning, maj 2014
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen i dag? -
emic og etic
ForumindlægJeg skal til reigionseksamen på mandag, og vil gerne have styr på begreberne emic og etic som er jeg i tvivl om. Jeg jeg har forstået det er emic når religionen er set indefra, og religionens egne termer tages i brug. og etic når religionen ses objektivt udefra, måske kritisk. Er der nogen der ka... -
Projektopgave - idéer til produkt
ForumindlægJeg skal i næste uge arbejde med religion og dens magt i projektuge. Jeg ville høre om der var nogle, som havde en ide til et fedt produkt. Vi vil gerne undersøge hvilken magt en religion har og hvorfor. Vi har tænkt os at undersøge mere om religioner som Jehovas Vidner, Katoliker, Buddhisme, Sci... -
College i USA
ForumindlægHej, jeg er en pige i 7. Kl. Jeg har altid haft lyst til at gå på USC. Men der er så mange ting jeg ikke forstår. Mine forældre er ikke så gode til det med samfund osv. Jeg ville gerne på IB og så ind på et universitet. 1. Hvor meget koster et semester på USC? 2. Ib er jo kun på to år med mibdr... -
GYMNASIE SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej folkens Jeg står i et meget STORT problem lige nu. Det her har gået mig på i længere tid. Det starter fra grundforløbet på min nye skole efter 9.klasse, som er Aalborghus Gymnasium. Hver dag indtil nu har været et helvede for mig. Jeg har aldrig ønsket hverken den retning jeg har lige nu som... -
Darwin
ForumindlægJeg skal holde et oplæg om Darwin's menneskesyn og hvordan verden ændrede sig efter Darwin's hovedeværk Arternes Oprindelse.Hvis nogen kender til bøger, opgaver eller websider om emnet vil jeg gerne høre det :-) -
Hjælp
ForumindlægHar brug for et emne til projektopgave. Emnet skal være under frihed. -
Videnskabsteori - hjælp
ForumindlægHej. Har forsøgt at besvare dette spørgsmål: Hvad er ifølge Karl Popper den egenskab, hvorved videnskabelige teorier adskiller sig fra ikke-videnskabelige? Nogen der kan hjælpe? -
Eksistentialisme - Kierkegaard
ForumindlægVille bare høre om der ikke er nogen, der kan fortælld mig om følgende om Kierkegaards religøsitet er korrekt!? og besvare mine spørgsmål?Mener han at man bare skal væe åben og stole på Gud - så skal Gud nok tilføje noget mening til éns liv, eller hvad? Hvorfor mener K ikke, at man har krav på l... -
Beklædning
ForumindlægHej alle!Jeg vil lige høre, hvad jeres mening til dette er:Har staten ret til at bestemme om den enkeltes påklædning?? -
religionsspørgsmål
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kunne hjælpe med en kort forklaring på hvad et kalifat er, da jeg ikke er hundred procent sikker.på forhånd tak. -
renæssance og reformation
Forumindlæghej jeg sidder med en fremlæggelse i historie til på torsdag. jeg mangler kun at svarer på et spørgsamål, nemlig: hvorfor var det religiøse spørgsmål så afgørende for menneskerne i 1500- og 1600 tallet? det kunne være rigtigt dejligt med noget hjælp, er nemlig gået helt i stå :/ på forhånd tak :) -
Gabon - 20 sider opgave
ForumindlægHej jeg er en pige i ottende klasse som skal skrive en slags rapport om Gabon. Har en nogle gode råd til hvordan jeg kan få skrevet en som ligger på tiende klasses niveu. Har i nogle gode råd? -
Redegørelse for videnskabensrolle i slut. 1800?
ForumindlægHej\n\nJeg sidder midt i min SSO og skal i forbindelse med Dr. Jekyll & Mr. Hyde lave en redegørelse for videnskabens rolle i slutningen af 1800tallet, men jeg har ikke rigtigt kunne finde noget om det. Jeg har googlet men uden held..\nHvis der er nogen der har skrevet noget lignende eller har et... -
Rettelse af en smule tysk :)
ForumindlægNogen som lige vil læse det her igennem, og evt rette for småfejl :)Im diesen Szene befinden wir uns in dem Wald. Wir siehen ein weisse Renault auf einer Lichtung in dem Wald, und den Motor läuft noch. Wir erfahren später dass es ist Werner, der in dem Wagen sass. Er war gerade bei Juliane gewese... -
Herodot i udvalg - ahvA?
ForumindlægOkay.. Hej! Kan i pragtfulde mennesker ikke komme med en forklaring på:hellenere barbareperserrigetperserkrigene (kampene mel. kroisos og kyros?) -
hellenisme
Forumindlægnogen der ved noget om hellenisme? -
Fagets mulighed og begrænsninger, hvordan fagene supplere hinanden?
ForumindlægHej:) Jeg skal op til AT i morgen, og sidder og prøver at få styr på mit talepapir. Jeg har valgt dansk og samfundsfag. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad de her fag kan, hvad de ikke kan og hvad de kan sammen? Primus synes jeg ikke er til den store hjælp, så håber på et hurtigt svar. Tak på forhån...
