Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14861 til 14880 af 46442
-
Skal man bestå alle fag på Hf enkeltfag for at få fuld HF?
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om dette, og her inden eksamen i nogle fag, jeg absolut ikke er stærk i, ville jeg blive glad for at vide følgende: Skal man bestå ALLE fag på Hf enkeltfag, for at få en fuld HF? Jeg har rimelig gode karakterer, 7-10 og 12 i de fleste fag, men samfundsfag b og historie s... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
Hjælp med novelle
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive en dansk stil og opgaven lyder: "Bryllup Skriv en novelle ud fra billedet med overskriften "Bryllup". Du må selv bestemme undergenren, fx krimi, science fiction, kærlighed..." Billedet forestiller en brudepar der går gennem et smadre... -
3. års opgave! Forslag?
ForumindlægHej jeg er i den position at jeg snart (i December) skal skrive 3. års opgave. Problemet er at jeg er absolut blank hvad angår gode og fyldige emner! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder som kan give nogle forslag til bøger eller historiske perioder der ville være gode at skriv... -
P-piller og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP om 1 måneds tid, hvor jeg har valgt at arbejde med emnet "P-pillen og kvindefrigørelse". Hertil vil jeg have fokus på at formidle betydningen af p-pillens opfindelse og frigivelse i Danmark i 1966 for kvindens seksuelle frigørelse. Jeg vil se på hvordan p-... -
Bestået eller ikke bestået
ForumindlægHejsa...Vi har diskuteret en del efterhånden, om hvorvidt det er muligt at bestå en studentereksamen med eksamenssnit på under 6.Lad os antage at vi har de to søjler, x og y.x er årskaraktererne, mens y er eksamen.Jeg er så klar over, at man tager gennemsnittet af de to.Men er det dermed muligt a... -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d... -
Hjælp!please en dag vil jeg hjælpe dig.:D
Forumindlægjeg har snart eksam, og jeg vil genre vide om der er noget som kan hjælpe mig. Det er mundligt og praktisk eksamination. dvs. at vi skal fremlægge det mundgligt og viser forsøg som har noget med emnet at gøre. hvor kan jeg forberede mig og evt. oplysninger, og lave og vise forsøg. er der noge... -
FSA retstavning og læsning, maj 2014
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen i dag? -
Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?
ForumindlægSå er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg mege... -
Miljøbeskrivelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en dansk aflevering for til engang i næste uge, jeg skal lave en miljøbeskrivelse af Novellen Adams historie. Jeg er tvivl om hvordan jeg starter min miljøbeskrivelse, og hvad der skal indgå i den. Håber der er nogen derude, som er interesseret i at hjælpe mig :-) ... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg vil gerne analysere "Den grimme ælling" som der henholdsvis er fra Romantikken, primært med fokus på livssyn og syn på samfundet. Jeg er i tvivl om hvad livssynet i denne historie rent faktisk er. Jeg er selvfølgelig klar over arv vs miljø. Men det som jeg finder endnu mere ... -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mht. en problemregningsopgave. Den lyder sådanne : Hvor mange personer har, ifølge oplysningerne, bygget på den kinesiske mur i de første 800 år af murens historie? De oplysninger jeg har fået, har jeg taget et billede af, og vedhæftet det nedenunder, sådan I og... -
Fik 4 i SRP, og vil gerne vide hvorfor
ForumindlægHej Jeg håber I kan hjælpe mig, med at finde grunden til at jeg fik 4 i min SRP. Jeg havde selvfølgelig håbet på en bedre karakter, og havde virkelig arbejdet hårdt med den, så vil egentlig bare gerne høre hvad I tror der gik galt. Jeg plejer ikke at få under 10 i matematik og klarer mig også ud... -
AT (religion og samfundsfag)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og mit overordnede emne er: "rejser". Jeg har religion og samfundsfag som fagkombinationer, og jeg har om kultursammenstød og social arv. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvilken metode der vil være god at bruge til rel... -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Sin Bin or Lucys heart
Forumindlæghejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3 -
Dansk analyse af Anne Franks Dagbog
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk-historie opg. hvor jeg skal analysere Anne Franks udvikling som person under krigen og forholdet mellem beboerne og deres liv under jorden, men hvilke "regler" er der for sådanne analyser?
