Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Lav karakter i srp

08. februar 2018 af Heygirll (Slettet)

Hej alle!

Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt?

Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se det.
Tak på forhånd!

Vedhæftet fil: Arabisk matemati 1.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2018 af Anders521

Som læser forstår jeg ikke hvorfor det er relevant at skrive om keglesnit, parabler, hyperbler osv. når disse geometriske objekter ikke inddrages i de efterfølgende sider.


Svar #2
09. februar 2018 af Heygirll (Slettet)

Jeg prøvede, at give en forståelse for Omar khayyams tankegang og derfor forklare keglesnitet. Jeg bruger den også i opgave 1.

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. februar 2018 af TheJJMand (Slettet)

En lav karakter af din opgave er ikke altid begrundet den teori og tid du har lagt bag. Men også din analyse samt skriveredskaber. Du er dårlig formulerende, din opstilling er også meget rodet til tider.

En vigtig del du ikke har styr på, er kilder, kildekritik og fodnoter som er det vigtigste i historie, derfor er historie også et meget svært fag at skrive opgave i. Du altid nød til at støtte din teori, du skal gå ud fra at læseren intet ved om emnet.

Du skriver på side 6 ''Den videnskab, som araberne fandt frem til er fundamentet for teknologien i dag'' hvilket du ingen kilde har på eller teori bag? 

Dit givet emne er meget simpelt, men du vælger at bevæge dig langt ud hvor du ligeså godt kunne skrive en sso i religion på hvorfor Islam er en verdens religion.


Svar #4
10. februar 2018 af Heygirll (Slettet)

Okay tak for kritikken. Hvis du skulle bedømme min opgave, hvilken karakter ville du give den?

Skriv et svar til: Lav karakter i srp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.