Søgning på: historie noter hf. Resultater: 14861 til 14880 af 33009
-
Forskellen på moralen og motivet
ForumindlægHej jeg har det tit med at glemme hvad de begge er, og jeg forveksler dem tit med hinanden. Jeg ville værdsætte en fin beskrivelse af dem begge. -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
jeg skal skrive 500 ord om world of coca cola
Forumindlægjeg har kun skrevet 200 ord så mangler mindst 300 ord pls hjælp -
Præsidenten
ForumindlægG. Bush hvorfor er der ingen mennesker, som kan stoppe ham..? Bush vil have at alle de vestlige lande kommer i krig mod de østlige lande, ligesom i gamle dage.. Hvorfor begår et mennesker så mange fejl.. og lad det gå ud over mange tusinder uskyldige mennesker i VERDEN! -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
spørgsmål ang. valg af fag i srp
Forumindlæghej. min studieretning er: Engelsk A Matematik B Samfundsfag B Jeg overvejer at skrive i Engelsk og Samfundsfag. men jeg havde kun samfundsfag i 1.- og 2.g så mit spørgsmål er om jeg alligevel godt kan vælge at skrive i engelsk og samfundsfag, på trods af at jeg ikke har samfundsfag længere. -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Postmoderne eller senmoderne samfund?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min dansk opgave omkring Michael Strunge og identitetdannelse. Men jeg er i tvivl om jeg der skal skriver om det postmoderne eller senmoderne samfund? Håber at nogen vil kunne give en forklaring. På forhånd tak! -
MAd
ForumindlægFik lige et sært spg. i tankerne... Hvordan betrægter de piger, der lider af anoreksi, maden? Og omvendt hvordan betragter bulimerne mad? -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Svær opgave - hjælp
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med denne opgave? En funktion f er bestemt ved f(x)=-x^2+bx+2 , hvor b er et tal. Bestem de værdier af tallet b, for hvilke værdimængden for funktionen f er ]uendeligt;3] Det er vigtigt og på forhånd tak. -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Alder
ForumindlægHvor gammel er hjemmesiden egentlig..? -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om hvad der er sket politisk efter 1. verdenskrig. Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal kigge på? Hvad vil være godt at sige til en eksame når man skal prøve at fortælle om sådanne ting? På forhånd tak -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Kan i forstå det?
ForumindlægHer er min problemstillinger og problemformulering. Har haft meget svært ved at formulere det og er blevet meget i tvivl om det nu er rigtigt. Kan i forstå det, er det rigtigt? Er meget i tvivl. Problemformulering • Hvilken indflydelse havde brydningen af Enigma på udfaldet af 2. Verdenskr... -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
Standpunktskarakter
ForumindlægEr det rigtigt at man kan ikke får 02 og 12 i sin standpunktskarakter og man vuderer mellem 4 - 10 -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv....
