Søgning på: historie eksamen. Resultater: 14881 til 14900 af 46276
-
Bortvist i 10. klasse, hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg er netop blevet bortvist fra 10. klasse og jeg undrer mig nemlig over om hvad jeg egentlig skal gøre. Kan jeg stadig søge på gymnasiet, eller er der slet ikke nogen muligheder? hvad gør jeg? I øvrigt har rektoren på skolen blandt andet også læst nogle beskeder op højt, som ... -
Nogen søde mennesker der vil hjælpe ??????
ForumindlægEmna : oliekrisen og danmarks økonomiske udvikling Spørgsmål : Perspektiver til den økonomiske politik i DK mellem 1973 og 1982 -
hov, glemt at bestille hue...
Forumindlæghej jeg har egentlig glemt at bestille en hue og bliver student her i næste uge.. findes der en butik man kan gå ind og få en eller? -
Homeriske stiltræk? - odysseen
ForumindlægHVAD ER HOMERISKE STILTRÆK ? når man læser odysseen? -
Fransk - rettelse
ForumindlægHejEr der nogen der vil rette dette?Mvh. MariaTomi Ungerer naissait/est né à Strasbourg en 1931. Quand il est quatre ans son père meurt, et pour cette raison sa mère s’installe à Logelbach avec ses quatre enfants.Pendant la guerre Tomi/il vit la endoctrinement nazi à s’école. Il dessine beaucoup,... -
Hvad er en god karakter?
ForumindlægHvad synes i det vil sige at få en god karakter? Er det kun 10- eller 12-taller der kan kaldes gode karakterer eller er det relativt, taget ens evner og situationen i betragtning (hvis man fx ligger på dumpegrænsen i et fag og til eksamen scorer et 02, er det så en god karakter? Eller hvis man li... -
Kultursammenstød
ForumindlægHvad har været de største kultursammenstød fra år 1000-2000? På forhånd tak :) -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
Hjæææælp!!
ForumindlægHej Alle!Har fået stillet to spørgsmål i historie som SKAL afleveres skriftligt næste uge engang, mit problem er bare at jeg fatter NADA! Jeg prøver virkelig men det er mega svært at forstå!Hvis der var nogen her der kunne hjælpe mig lidt ville jeg blive super glad!!Spørgsmålene lyder:1) Hvorfor ... -
engelsk stil
Forumindlæghej alle sammen... jeg skal skrive en engelsk stil dens indledning skal starte sådan the..... once upon a time ther lived a small...in a ....town in a country called.... the.... one day went don to a river and suddenly ... saw a .... min opgave går ud på at udfylde de manglende ord og fortsætte h... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Debatten om kvinders valgret
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver DHO kun i historie fra på torsdag af, og ville høre om nogle af jer, kunne komme med en indledende synposis til min opgave, så jeg kan komme godt fra start. Min problemformulering, lyder så ledes; 1) Jeg vil kort redegøre for kvinders samnfundsmæssige og politiske s... -
total forvirret!!
ForumindlægJeg har endelig besluttet mig at læse den del af Die Weisse Rose som er opgivet men jeg synes alt meneingen flyver ud at det andet øre!!!Er det ikke noget med at Sophie og hendes bror vælger at tage til en universitet i München og lægge nogle "flugblätter" men hvor de så bliver fanget ?... -
Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!
ForumindlægHey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e... -
Nogen der Vil hjælpe mig..?
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP. Jeg skriver i min opgave i Samfundsfag og Historie, og jeg har i det ene spørgsmål i min problemformulering fået til opgave at: give en analyse af et traditinelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. je... -
Cambodja/Cambodia - lidt hjælp?
ForumindlægHej Sidder lige midt i min studieretningsopgave om Cambodia i fagene historie og samfundsfag, hvor begge er hovedfag. Opgaven giver mig lidt kvaler. I et af mine spørgsmål skal svare på hvorfor verdenssamfundet ikke greb ind og stoppede de Røde Khmerer-regimet i perioden 1975-1979. Synes ikke r... -
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
"I have a dream"
ForumindlægJeg er som så mange andre ved at overveje hvad jeg skal skrive om i min synopsis-opgave. Jeg synes det kunne være spændende at kigge på noget racisme i USA, og inddrage Martin Luther Kings berømte "I have a dream"-tale. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilken fagkombination der kan lade si... -
1984 en fremtidsforudsigelse
ForumindlægJeg skal skrive At-eksamensopgave i dansk og historie om George Orwells roman 1984 og har brug for lidt hjælp Jeg vil spørge om der er nogle der kan forklare hvad der gør 1984 til en fremtidsforudsigelse ud over at handlingen tager plads en rum tid før bogen egentlig er skrevet... Hvad er det de... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHejsa. Jeg er lige igang med min Studieretningsprojekt som skal afleveres den 21. Jeg vil høre, om der er nogen som gerne vil rette den for mig inden afleveringsfristen? Selvfølgelig når jeg en dag bliver færdig :) Idag er 4. skrivedag, og jeg har nået at lave næsten halvdelen af opgaven. Såå, me...
