Søgning på: historie noter hf. Resultater: 14941 til 14960 af 33009
-
Normal side - 2100 anslag?
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og skriver opgaver og undre mig over en ting. Når man snakker om en normal side på 2100 anslag, er det så med eller uden mellemrum? Mange Hilsner Christiane. -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Tysk hjælp...
ForumindlægJeg havde en sætning jeg var i tvivl om var rigtig sat sammen. Sie ist der junge Mörder -
The Football Factory (bog)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart i gang med at skrive SRP som så mange andre, og jeg vil høre om, der er andre, der gør brug af "The Football Factory" af John King. Det kunne være rart at have nogen at diskutere indholdet med, samt give inputs frem og tilbage. Jeg har allerede ... -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
den kolde krig
Forumindlæghej nogle som kan skrive noget om den kolde krig opløsning -
projekt opgave hjælp
Forumindlæghej jeg er en pige i 8. klasse som denne uge har projekt opgave og mig og min partner har valgt at beskeftige os med duchennes muskeldystrofi som er en døde lig sygdom som et under emne til det dyrebare liv som var vores overenme vi har lidt problem med hvad vi skal lave til produkt og jeg håbe... -
hjælp til SRP
ForumindlægEr der nogen som kan rette noget af min SRP! det drejer sig om korrektur og at gøre sætningerne mere formelle måske.(dansk) mvh Sara -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
angående omfanget af siderne i srp
ForumindlægHey allesammen! har et spørgsmål vedrørende omfanget af de taksonomiske nivauer i min SRP om apartheid min opgaveformulering er følgende: Redegør for relevante træk i udviklingen af apartheidsystemet i Sydafrika. Undersøg mål og milder i ANC's kamp mod apartheid, og give i de... -
matematiske modeller
ForumindlægHvor troværdige er matematiske modeller fx sir modellen? Og hvilken kritik kan man egentlig lave dertil? Håber at I har nogle gode forklaringer -
SSO Koreakrigen
ForumindlægHej alle Har seriøst brug for hjælp idet jeg er kørt fast i min sso. Min problemformulering hedder: Der ønskes en redegørelse for udviklingen i Asien i slutningen af 1940'erne. Dernæst skal du komme nærmere ind på udviklingen i Korea, samt årsagerne til Koreakrigens udbrud. Til... -
Årsagerne til at England eroprerede Skotland i slutningen af 1200-tallet
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med et forløb der omhandler Skotske frihedskampe. Jeg har valgt en problemstilling der lyder: - Hvad var årsagerne til, at England erobrede Skotland i slutningen af 1200-tallet. Nogen der har noget viden om dette emne. For jeg kan ikke finde nogen årsager til dette. Det ... -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske.. -
Kan ikke skrive mere!!??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og skal aflevere i morgen.. Har kun skrevet 10 sider, og kan virkelig ikke finde på mere at skrive. Mit emne er Euklid og det antikke Grækenland. Er der nogen ideer til hvad jeg mere kan skrive?? Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...... Så håber ... -
Perspektivering
ForumindlægHvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår... -
Problemer med lommeregneren
ForumindlægNår jeg taster dette ind på lommeregneren, får jeg et forkert tal, er der nogen der vil prøve, tror jeg sætter parenteserne forkert :) 0,1643 g * 4,180 J/g * (27,3 C – 22,2 C) : 0,101 g * ( 100 C – 27,3 C ) Er enhederne eller korekte ? -
RETNING AF DANSK STIL! SKAL SNART AFLEVERES!
ForumindlægDANSK STIL, SKAL AFLEVERES DEN 01-01-13!! HJÆLP Hej, jeg er en pige på 14 år som går i 8 klasse, når jeg bliver ældre vil jeg gerne være plastikkirurg men jeg er begyndt at tvivle om jeg kan blive det. I min karakter får jeg kun 4 og 7 i dansk..Altså i stile, men nu fandt jeg endelig Studiepo...
