Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14981 til 15000 af 135324
-
Spørgsmål om års-/eksamenskarakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående ens karakter. Hvis man nu får 4 i skriftlig matematik i årskarakter og 7 i den skriftlige eksamen i matematik. Er det så gennemsnittet af 7 og 4 (5,5) man skal bruge til ens gennemsnit, eller runder man op/ned? -
Kaosteori: Ideer til fysik forsøg?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal skrive SRP i uge 8 omkring fraktaler og kaosteori i matematik/fysik, hvor jeg har valgt at gå ud over pensum i matematik. Matematikken har jeg (næsten) 100% styr på, men for at få fysik ind i min SRP har jeg tænkt mig at lave et eller andet forsøg, hvilket kunne give no... -
Kombinatorik
ForumindlægHejsa ;) jeg har nogle opg. i matematik som handler om kombinatorik og jeg kan virkelig ikke finde ud af dem. Det er til i morgen onsdag ;) Her er de: 1) med cifrene 1,2,3,4 eller 5 skal der skrives 2-cifrede eller 3-cifrede tal. Hvor mange forskellige tal kan der skrives, hvis der ikke må være e... -
Funktionerne f(x) og g(x)
ForumindlægHej Alle. I disse tider, hvor skolen er aflyst, har jeg ikke mulighed for at få hjælp til min matematik aflevering på skolen, så jeg spørger jer i stedet (: 1) Jeg skal løse ligningen f(x) = g(x) og den kommer til at se således ud: (1/4)x^2 - x + 2 = (1/3)x + 3 Jeg ved at det kommer til at bliv... -
Målgruppestrategi + JBS (SRP)
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe mig med hvilken af de 4 målgruppestrategier JBS gør brug af via deres reklamekampagne 2007 (den med kvinderne der er afklædte) Er det: udifferentieret markedsføring differentieret markedsføring Koncentreret markedsføring eller En-til-en markedsføring? Er virkelig i t... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Er ny her inde, så har ikke nok point til at dw en opgave. Men er der ikke nok nogle som der vil give mig svar og udregning til opgave 3.2 , 3.3, 3.4 og 3,5 da jeg ikke lige helt forstår dem. Den skal afleveres imorgen, så det ville være rigtig dejligt hvis der er nogle som gide... -
Grammatisk rettelse af historieopgave
ForumindlægHej allesammen! \nJeg er igang med historieopgave, og denne kommer også til at tælle som en dansk-stil! Jeg ville høre, om der er en derude som er interesseret i at læse min opgave igennem, og rette den for forskellige fejl?\n\nJeg kan kontaktes på MSN: [email protected]\nEller e-mail på... -
For meget??
ForumindlægEr 4,5 siders redegørende i en sso for meget??\n -
Halvårlig universitetsoptagelse
ForumindlægHej Alle, Jeg ved at der er en række universitetsuddanelser der har 39;skolestart39; så at sige hvert halve år, det betyder man kan starte både om sommeren og om vinteren (februar). Jeg har så for nylig hørt, at man på trods af der startes på to forskellige tidspunkter, skal ansøge på samme ... -
Bevis for at storecirklen er den korteste vej rundt i en kugle
ForumindlægSom man kan se på overskriften, skal jeg lave et bevis for at storecirklen er den korteste vej rundt i en kugle. Dette er i forbindelse med "Geodætiske kurver". Billeder er mere end velkommen til at følge besvarelsen. -
Differentialligninger - om inhomogen og variable koefficient
ForumindlægJeg døjer med lidt med forstå disse begreber. Hvis den er homogen er højresiden, eller bare den værdi uden y ved sig, lige med 0. Hvis den ikke er ligemed nul er den inhomogen. Forstår jeg korrekt? I tilfælde af fx denne: Så er den vel inhomogen fordi højresiden ikke er ligemed nul. Men hvor... -
Boliggaranti
ForumindlægHvad går det der boliggaranti ud på? Hvis jeg nu eksempelvis flytter fra KBH til Odense? -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej alle sammen, jeg går i 10 klasse og skal til fysik eksamen. Jeg har aldrig været til fysik eksamen da jeg ikke havde fysik sidste år. Jeg kan komme om i Olie, Madkemi, Radiokativtet, lys, lyd og alkohol. Er der nogle af jer som har dispositioner til de emner. Håber i kan hjælpe, jeg v... -
Fejlkode CF01: Ansøger for ung til støtte.
ForumindlægHej alle, jeg fyldte 18 d. 5 oktober 2016, men jeg får denne fejlbesked når jeg prøver at søge om SU. Nogen ide om hvordan det kan være? -
For mange 7-taller? - Eller 4-taller?
ForumindlægI den kommende tid får mange gymnasieelever deres første terminskarakter i år. I den anledning vil jeg gerne spørge: Synes I generelt, at lærerne giver 7, hvis de ikke helt præcist kender elevens standpunkt, men ved, at vedkommende ikke klarer sig dårligt? Eller vil I mene, at der i højere grad ... -
prognoseberegning med sæsonudsving
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt, også skal beregne en salgsprogonse med sæsonudsving. Men jeg er kørt helt fast og ved ikke hvad jeg skal gøre?? Nogen som har en formel med evt. forklaring til? Håber vireklig der er nogen som kan hjælpe.. På forhånd 1000-tak:) -
Nytårsfortsætter
ForumindlægHvad mener i nytårsfortsætter er.? Hvorfor har vi dem? hvornår kom det til Dk? -
SRP tilbage - hvornår?
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvornår man kan forvente at få sin srp karakter? Har nemlig ikke fået nogen info om dette fra gymnasiet :( Mvh -
STX Mat A eksamenssæt aug og dec.?
ForumindlægHvorfor er der et eksamenssæt for både dec. og aug.? -
jura familie- arveret
Forumindlæghej jeg søger hjælp til familie- arveret eksamen Vh Melanie
