Søgning på: historie eksamen. Resultater: 15081 til 15100 af 46276
-
Hvilke fag? (+ metoder)
ForumindlægHej! Tid til AT og det mega brede emne, hvor man nærmest kan få presset alt ned under. Jeg tænker, at jeg selv vil lave en opgave om Sokrates Forsvarstale i Græsk og enten samfundsfag eller dansk. Jeg ved bare ikke, hvilke af de to fag, jeg skal vælge. jeg har snakket med en samfundfagslærer og... -
Israel Palæstina konflikten
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig lidt i forhold til hvorfor 6 dages krigen egentlig hedder 6 dages krigen, når det varer fra 5 Juni til 10 juni, 1967 Israelerne får Jersualem: Det skete under den såkaldte 6-dages krig, som var den 3. israelsk-arabiske (krig. https://udfordringen.dk/2017/05/50... -
Information om negative tal
ForumindlægStår her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe??? -
Det Moderne Gennembrud - realisme
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet Det Moderne Gennembrud med fokus på "realisme", og har brug for et prøveoplæg. Nogle der har nogle gode ideér, eller selv har været til prøve med dette emne? Tak på forhånd. -
Spørgsmål til en jounalist?
ForumindlægGodaften allesammen ;) Jeg ville bare spørge om, hvad man kunne spørge en jounalist om? Det er sådan at der kommer en jounalist ud på vores skole imorgen.:) -
Mediefag
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med mediefag? Jeg skal lave en film, men jeg ved ikke hvad vores film skal handle om. Derfor vil jeg hører om der har nogen der kan komme med nogle gode temaer.. -
Hvad mener de dog?
ForumindlægHej,\nJeg kan virkelig ikke forstå hvad Alf Ross og Hal Koch mener om demokratiet?\n\nMener de det er godt eller dårligt, hvad mener de i modsætning til hinanden hva er de uenige om?\n\nHal Koch><Alf Ross\n\narghhhh\nMalfoy -
De taksonomiske niveauer
ForumindlægI en problemformulering skal der være tre niveauer: et redegørende, analyserende og vurderende. Det er let at klare i et fag som dansk; her kan du redegøre for postmodernismen, analysere en novelle af Naja Marie Aidt og vurdere, om novellen falder inden for postmodernismens rammer (eksempel). Me... -
kilder
Forumindlæghvordan ved man om det er en første- eller andenhåndskilde? -
En sag i vor tid
ForumindlægEn der kan skubbe mig igang med følgende spørgsmål. Jeg skal skrive om, vigtigheden af at få mediedækning af en sag i vor tid. Håber i kan hjælpe Mvh Mia -
Hjælp
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at nævne nogle gode forfattere der skirver noveller eller evt. bare gode noveller der er nemme at analysere og perspektivere ? På forhånd tak. -
forkortelser
ForumindlægHej hva betyder ap. det er et fag på gymnasiet, men ved ikke, hva det står for, er der nogen der kan forklare mig, hva det står for? Mange tak på forhånd. -
Magtfordeling i Frankrig før,under og efter den franske revolution
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om megfordelingen før under og efter den franske revolution. Jeg syntes det er svært at finde oplysninger om emnet generelt men især under enevælden før finder jeg meget lidt. Jeg skal besvare disse spørgsmål: Hvem havde magten? (Politisk, økonomisk, socialt o... -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
FORTÆLLENUET
ForumindlægHej er der nogen der kna hjælpe mig med at forklare hvad fortællenuet er? -
AMERICAN HISTORY X
ForumindlægAmerican History X" ? hvorfor hedder den det? nogle der ved det, haster!!!" -
Analyse af nu lyser løv i lunde
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med at analysere, nu lyser løv i lunde? -
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en indledning i DHO. Vores overemne som alle skal koncentrere sig om er 1864. Mine tre ting jeg skal skrive om er redegør kort for krigens baggrund og undersøg krigens forløb. Analyser og fortolk filmen "1864" og diskuter hvorfor erindringen om krigen stadig... -
Rente og Procent
Forumindlæghej jeg håber der sidder en eller flere der kan hjælpe mig. jeg sidder og laver talepapir til min mundtlig eksame, og sidder fast ved et spøgsmål. (Gør rede for annuitetsbegrebet, herunder hvad et annuitetslån er og for formlen for annuitetslån.) min læer har lavet nogen forslag.. men jeg syn... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr...
