Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15161 til 15180 af 27879
  • His, religion - korstoge - METODER?

    Forumindlæg
    Jeg skriver om korstogene i religion og historie. Det overordnede emne er rejser, og jeg har brug for en problemformulering, samt hvilke metoder jeg skal bruge, og hvordan jeg skal bruge dem. Er i tidsnød så hvis du har noget at byde på, må du hellere end gerne:). På forhånd tak.
  • Opgave forsøg

    Forumindlæg
    Hej Hvis der er nogle der ligger inde med nogle opgaveforsøg som jeg kan fremfører til den mundtlige fysikeksamen. Har ikke så meget i emnerne Jordens skatte, Der er noget i luften og Jordens salte og kan derfor godt bruge nogle flere. På forhånd tak
  • Martin Luther

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan fortælle mig hvilke emner jeg skal berøre hvis jeg skal lave en undersøgelse af Luthers betræbelser på at få hånd i hanke med den nye kirkeretning? Det kræver selvfølgelig at du har en nogenlunde grundlæggende viden om reformationen. Håber du kan hjælpe :)
  • Hjælp til DHO!! Tysklands kapitulation

    Forumindlæg
    Hej alle!! Jeg er igang med, at skrive min DHO. Mit emne er Danmarks under besættelsen, og jeg skal have noget med om, hvorfor tyskerne kapitulerede, og jeg kan slet ikke finde det.... Nogen der kan hjælpe? Og skal helst gerne have kilder til der hvor i har det fra. På forhånd tak!
  • Gys,splat og Freud- Hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en opg i dansk som handler om gys. Jeg skal analysere gyseren Dracula af Bram Stoker, som handler under emnet det victorianske gys,. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal kunne sætte de to ting sammen? Er der nogen som har nogle gode råd??
  • den første måne rejses betydning

    Forumindlæg
    Som det nok fremgår af emnet, så går mit spørgsmål ud på, hvilken betydning den første måne rejse fik? Her tænker jeg både de fysiske (naturvidenskabeligt) og politiske, samt hisoriske synspunkter. håber der er nogle som kan hjælpe mig...
  • HJÆLP FYSIK C HVAD KAN JEG SNAKKE OM HER

    Forumindlæg
    Hej. Har dette spørgsmål til en evt. prøveeksamen: Energi og energiomsætning. Du skal mundtligt præsentere emnet: Energiomdannelse og nyttevirkning Stikord til den faglige samtale: Øvelsen: ”Nyttevirkning”, energiformer, energiomdannelse, nyttevirkning, tilstandsformer. ...
  • Historie/religion metode

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive AT-synpopsis i Historie og religion, mit emne er Palæstina-Israel konflikten, og kunne virkelig bruge noget hjælp til at skrive metode. Har slet ikke styr på hvilke metoder man bruger i f.eks. religion. Lidt hjælp, tak?
  • Metodeafsnit

    Forumindlæg
    Ville det være dumt at undlade et metode afsnit i synopsen? Jeg har bare kort i min indledning skrevet fra hvilken synvinkel fagene belyser emnet.. Selvfølgelig vil jeg snakke en masse om metoder til eksamen. Håber at høre fra jer.
  • AT - metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet AT i religion og samfundsfag men jeg er meget i tvivl om hvilke metoder man bruger i de fag? jeg har benyttet mig af forskellige samfundsfaglige teorier og læst en del tekster om mit emne. Håber meget på noget hurtig hjælp
  • Korstogene?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp
  • Terminsprøve i Global Opvarmning. HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg er en pige, der skal op i mundtlig Fysik/Kemi i Global Opvarmning. Jeg har desperat brug for nogle forsøg jeg kan lave til dette emne. men jeg kan ikke finde nogle. please hjælp. mange hilsener Sufeiya
  • seneste mat terminsprøve

    Forumindlæg
    Jeg går i ottende og skal have terminsprøve i starten af det ny år. Mange siger at de tager den seneste prøve de har brugt fordi der ikker nogen rettet mod ottende klasse.. Er der nogen der ved hvad det sidste emne var, ottende eller niende... På forhånd tak
  • hjælp til rettelse SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er ved at blive færdig med min srp så tænkte på, om der en af jer der ville rette den, jeg skriver i fysik og idræt , om fodbolden, meget intressant emne synes jeg selv. Hvis ja så skriv endelig så sender jeg den via e-mail
  • dansk termins prøve

    Forumindlæg
    Jeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak
  • HJÆLP til at analysere "DIMMISION " AF Yahya hassan. PLZ

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen Da jeg skal igang med at analysere digtet "DIMMISION" af yahya hassan, kunne jeg godt bruge lidt hjælp :) har allerede lavet en del af opgaven, men er bare bange for at jeg ikke kommer ind over de rigtige emner osv. Så lige meget hvad du har, så må du meget gerne...
  • Urbanisering i Europa 1770-1850

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne vide hvor jeg kan finde noget materiale om dette emne. Jeg har forsøget at lede med google og hjemmesider som wikipedia, men det er svært at finde lige det jeg har brug for. Det skal bruges til en fremlæggelse i historie. Har i noget der kan bruges?
  • Oxidationstal

    Forumindlæg
    Hjælp ! Jeg har en opgave med oxidatíonstal og jeg har simpelthen brugt en halv time på ingenting. den er umulig for mig at løse. især fordi jeg ikke har haft emnet så længe. opgaven er: Hvad er oxidationstallet for Vanadium i følgende ion HV2O73- På forhånd tak
  • Eksamenshæfte dansk 2003-04, - Globalisering, Hjælp!

    Forumindlæg
    Er meget på udkig efter nogen der har skrevet om et af emnerne i dette hæfte om globalisering. Er simpelthen på herrens mark og har virkelig brug for lidt inspiration. Så hvis nogen har skrevet om den eller har en idé om hvor jeg kan finde nogle af disse opgaver så skriv endelig!tak.
  • Niendeklasse fysik/kemi afgangsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik/kemi eksamen om et par dage, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den foregår. Den varer to timer, og jeg ved godt at man trækker et emne og laver forsøg, men hvad sker der ellers i de to timer :)