Fysik

Niendeklasse fysik/kemi afgangsprøve

10. juni 2015 af Alpha3460 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg skal op til fysik/kemi eksamen om et par dage, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den foregår. Den varer to timer, og jeg ved godt at man trækker et emne og laver forsøg, men hvad sker der ellers i de to timer :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juni 2015 af Aternum (Slettet)

Du kommer op i grupper (omtrent 5 elever), hver elev forbereder et forsøg. Efter en given tidsmængde vil lærer og censor komme hen til dig, hvorefter du får 5 minutter til at forklare noget teoretisk - dette er første runde. Imens du igen får tid til at forberede dig, besøger lærer og censor de resterende elever, hvorefter de til sidst vender tilbage til dig, hvor du igen får 5 minutter til at forklare om forsøget m.v. Endeligt stilles der nogle spørgsmål - når disse er besvaret er eksamen overstået. (Sådan var det for mig)


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juni 2015 af mette48

Der er 2 forskellige prøveformer i fysik/kemi Du kan læse om dem her:

http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Folkeskolen/Afsluttende-proever/Om-afsluttende-proever/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF12/120125%20Fysikkemi%20Proevevejledning%20Godkendt%20110112.ashx


Skriv et svar til: Niendeklasse fysik/kemi afgangsprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.