Søgning på: tysk disposition. Resultater: 15161 til 15180 af 18462
-
1 sætning - HASTER
Forumindlægang med at læse en Tysk tekst, jeg kan ikke lige forstå denne her sætning, vil i ikke lige hjælp? Einzig die vorgeschriebene Mütze trug sie nicht, weil sie nicht auf ihre Springbrunnenfrisur gepasst hätte. Aber das sah jeder ein. -
Et lille spørgsmål...
ForumindlægHej! Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg har tænkt på hvad man gør i tysk, hvis man fx skal sige "en mand". Tro mig jeg kender godt til den ubestemte artikel og alt det, men hvordan ved man om det skal være "ein Mann" eller "einen Mann". Skal man tænke p... -
Vil du rette min tyskaflevering?
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg har netop skrevet min sidste tyskaflevering i 2.g, og jeg vil gerne sikre mig, at den er fuldstændig fejlfri, så jeg kan få den bedst mulige årskarakter i skriftlig tysk. Så har du tid og lyst til at læse en aflevering igennem på ca. 400 ord? Så skriv en kommentar herunde... -
Hvordan siger man "ville gerne"
ForumindlægHej jeg er i tvivl om hvordan man kurrekt siger "ville gerne" på tysk. Jeg skal skrive: Jeg ville gerne drøfte et problem med ham. Men jeg har fået at vide, at det er forkert at skrive wollte gern. Er der nogen, som ved hvad man skal skrive På forhånd tak ... -
HJÆÆÆLP!! Skal aflevere imorgen!! HASTER!
ForumindlægHej allsammen. Jeg har VIRKELIG brug for en venlig sjæl som vil rette min tysk aflevering. Det er et meget KORT brev vi har fået for, så det er ikke noget der tager lang tid at rette. PLEEAAAAASE!! sidder der ikke nogen derude der vil hjælpe, det ville jeg sætte stor pris på.. det HAS... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle der har tid til at hjælpe mig med min tysk fremlæggelse, jeg oplever nemlig tit at min lærer ikke giver feedback på det jeg laver, derfor har jeg brug for hjælp til grammatikken, og har brug for nogle der kan udpege hvilken del af grammatikken som jeg har problemer m... -
Forberedelse til terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og jeg skal til terminsprøve her om 2 uger, så derfor vil jeg gerne være forberedt bedst muligt. Men hvordan kan jeg så være forberedt bedst muligt? Evt. nogle gode hjemmesider med danske, engelske og tyske grammatiske regler, og matematiske begreber, formler osv. ... -
Antal af kilder
ForumindlægVIl de i en historiedel være okay kun at bruge en kilde til min diskussion og vurdering, da jeg før dette har redegjort for tyskernes og englændernes strategi i 2. verdenskrig. Så vil jeg bruge en bog der beskriver ultras(kodebrynding af enigma) betydning for 2. verdenskrig. Eller skalen bog mere... -
lille oversætelse
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om min oversætelse er rigtig?! Dansk: Der er mange lege, der bygger på disse historier, som uden tvivl formidler almenmenneskelige erfaringer. Tysk: Das ist viel Spiele, das auf diese Geschichten aufbauen, als ohne Zweifel vermitteln allgemein menschlich Erfahrungen. Nolge... -
Transportomkostninger ved optimer (prisdifferentation)
ForumindlægHey hey... Jeg sidder lige pt. med en opgave på HD vedr. optimering på Mercedes biler på amerikansk og tysk marked. Optimeringen har jeg gennemført... Nu spørges der så til hvad man gør hvis transportomkostninger skal med ind i billedet (på det amerikanske marked)... og her bliver jeg i tvivl....... -
droppe et hf fag, på 2. år fuld HF
Forumindlæglige nu går jeg på 2. år i en fuld HF, og vil gerne droppe 1 af mine valgfag, Tysk B, jeg har 34 timer om ugen lige nu så hvis jeg droppede Tysk B (9 timer) ville jeg være på de 25 så jeg stadig kunne få SU. vejlederne på min skole mente at man ikke kunne det, da jeg går på 2. år fuld HF me... -
hvordan bøjes bestehen?
ForumindlægHej alle. jeg er ved at skrive en tysk stil, men har et problem med at bøje "bestå" : ... und hat neulich sein Abitur in Deutschland bestehen. Jeg tror ikke "bestehen" er bøjet rigtigt, fordi oversat til dansk vil jeg have det til at betyde: og har for nylig bestået sin studen... -
oversættelse af en sætning, tak
ForumindlægHejsa! jeg sidder med en oversættelse min lærer har lavet om "Momo og tidstyvene". Sætningen, jeg har lidt svært ved, lyder: "...Så bliver tiden sat ind på en tidskonto, så man senere kan bruge af tiden, når man har lyst." Nogle der gider at oversætte denne til tysk? :) - Tak. -
Raten und grimasse.
Forumindlægjeg skal sørge for underholdning til tysktimerne i morgen, og har valgt gæt og grimasser, for ikke at lytte til flere diskutioner om 2. Verdenskrig. Men jeg vil høre, om I evt. har nogle sætninger på tysk, som jeg kan bruge i morgen. Det kan være alt fra lettere sætninger i Einfach So, til sætnin... -
aflevering * spørgsmål om grammatik
ForumindlægHej alle i dejlige mensker jeg er igang med at skrive en stil i tysk men er kommet i tvivl om nogle ord min grammatik noter siger at; tales der med en person, som man er i dus med, osv. (bydeform) her er spørgsmålet hvad skal det betyder hvis der står "dus med" eller "dis med&qu... -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
Hjælp til pronomen
ForumindlægKære brugere Er der en person, der kunne hjælpe mig med, at oversætte og rette nogle tyske sætninger med henblik på personlig, possesiv og relativpronomen. Omfagnet er cirka 20-30 sætningner der har en lille størrelse. Ønsker du at hjælpe? Så send en email til Rasmusrekruttering@hotma... -
Pisk og papytter
ForumindlægEr der nogen som gider sende mig et link med viden omkring disse ting da jeg skal lave en tysk fremlæggelse som skal indenholde en masse information omkring de to ord og har prøvet med animal planet og med det kom der ikke så gode svar ud af og pls. lad det gå lidt tjept tak!!8-----D -
metode
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med en AT-årsprøve.. Jeg har så valgt at lave mit emne inde for fagene samfundsfag og tysk. Mit spørgsmål er bare hvad samfundsfaglige metoder er? Og humanistiske for den sags skyld? Nogen, der kan give mig et link eller forklare de forskellige metoder? på forhånd tak ... -
kort oversættelse
ForumindlægHey.. Er der en der vil være sød og oversætte denne korte tekst til tysk...?? På forhånd takk....;);) -Romanen "Højlæseren" er en roman om et møde med fortiden, et dobbelt møde. Da hovedpersonen, Michael Berg, efter mange år genser sin ungdoms kærlighed, HAnna i retssalen, konfronter...
