Søgning på: fysik noter b. Resultater: 15201 til 15220 af 110438
-
Brydning
ForumindlægJeg fik stillet en fysik opgave som lyder sådan: l forsøget er indfaldsv inklen af det grønne lys i el glasprisme 29,4°, og brydningsvinklen er 20 7°. b) Bestem farten af det grønne lys inde i prismet hvilken formel skal jeg brug for at bestemme farten af det grøn lys? tak på forhånd -
Omsat arbejde
ForumindlægHej Jeg har et hurtigt spørgsmål som er relevant for min eksamen i fysik B. Er det forkert at sige, at arbejde kan resultere i tre særtilfælde: kinetisk energi, potentiel energi eller varme? Eller er der flere? Eller er det en helt forkert formulering? Jeg er lidt usikker. Håber nogen kan hjælpe.... -
Energiniveau-diagram
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lærer atom fysik og jeg forstår ikke det med energiniveau-diagrammer. Jeg er færdig med opgave a. Svarerne jeg har fået i opgave a er: 320,00nm ; 3,8799eV 323,26nm ; 3,8408eV 670,79nm ; 1,8509eV Jeg er gået i stå med opgave b, kan nogen hjælpe? -
Hjælp!
ForumindlægJeg har dette fysik spørgsmål som jeg har meget svært med: En ung person kan høre fra 20 Hz til 20 KHz. a) Bestem bølgelængden for den højeste tone, b) Bestem bølgelængden for den højeste tone, han/hun kan høre. Nogen der kan hjælpe? :) -
Generel hjælp til fysikopgaver
ForumindlægHej. Jeg har fysik B på stx, og jeg overvejer at trække det op på A i 3.g, da jeg ellers er god til teori og rapporter. Men jeg har svært ved at regne opgaverne, da jeg som regel er usikker på, hvilken formel man skal bruge i de forskellige opgaver. Nogen, der har nogle generelle tips eller websi... -
SRP- problemer
ForumindlægHej alle Jeg skriver fordi, jeg håber at der er nogle her inde der ville være så venlige at læse mit studieretningsprojekt når jeg bliver færdig. Jeg skriver i Kemi A og Fysik B - min opgave handler om alternative brændstoffer. Jeg håber der er nogle som svarer hurtigst mulig. mange hilsner -
Dæmpningskonstanten, c. (loggerpro)
Forumindlæghej , jeg sidder og er igang med srp. skriver om svingninger i fysik og mat. Jeg er kommet ud i et lille problem. har indsat min svingning til at fitte en ligning . derfra får jeg at vide hva a, w, b, D, og K er . ( i logger pro). hvilke en af dem er dæmpningskonstanten ? går ud fra at det er K e... -
SRP - Satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra centrallegeme, bevist med vektorer og vektorfunktioner
ForumindlægHej , jeg har fået til opgave at opstille problemet med satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra et centrallegem ved brug af vektorer og vektorfunktioner , i min srp-opgave .. Men jeg kan ikke rigtig komme i gang , hvor kan jeg starte? - Håber i kan hjælpe. SRP: Mat A, Fysik B. Emne: Satelitters ... -
Biologi 2g ??
ForumindlægHeej Jeg går i 1.A og min studieretning er: Matematik A, Fysik A, Kemi B. Jeg skal have Biologi næste år som C niveau. Jeg ville spørge om hvilke emner man kommer igennem som Biologi C ? Da jeg ikke er så god til det og vil læse det op i løbet af sommerferien .. Håber i vil skrive nogle emner ned :D -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
HJÆLP til problemformulering
ForumindlægJeg har begyndt på min problemformulering og jeg vil gerne spørge nogle af jer erfarende hvad i tænker med mine afsnit. Er der noget jeg skal uddybe, noget der skal ændres eller hvordan billeder: https://imgur.com/a/SzXsfXp Jeg har om manhatten projekt med Fysik B og Historie A Jeg har linket ... -
HJÆLP til problemformulering SRP
ForumindlægJeg har begyndt på min problemformulering og jeg vil gerne spørge nogle af jer erfarende hvad i tænker med mine afsnit. Er der noget jeg skal uddybe, noget der skal ændres eller hvordan billeder: https://imgur.com/a/SzXsfXp Jeg har om manhatten projekt med Fysik B og Historie A Jeg har linket ... -
Termisk virkningsgrad
ForumindlægHej Jeg er igang med en SRP-opgave i Fysik B og Matematik A om dieselmotoren. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: "Sammenlign udtrykket for den maksimale termiske virkningsgrad af dieselmotoren med det tilsvarende udtryk for benzinmotoren." Jeg kan ikke helt komme videre med de... -
kinematik
ForumindlægHej. Jeg sidder fast med en opgave i fysik længe nu. jeg har problemer med at bruge kinematik formlerne. Håber der er nogle der kan hjælpe: En kugle foretager et frit fald og rammer jorden med en fart på 72 m/s a. hvor lang tid har faldet taget? b. fra hvilken højde er det frie fald forgået? -
Matematik programmer til macbook????
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien begynde på gymnasiet og skal have købt en macbook pro. Men jeg har hørt mange sige, at man får problemer med programmer man skal bruge til fx matematik. Jeg skal have matematik (A) biotek (A) og fysik (B). Kan i anbefale nogle programmer der kan bruges? -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
Graf
ForumindlægJeg ved ikke om det er fysik eller matematik. Lidt af dem begge. Jeg skal lave en graf om henfaldstiden eller halveringsriden. Jeg bruger grafen y=b*e^kx jeg ved at stoffets halveringstid er 2,66 minutter. Hvordan laver jeg en graf? Jeg har lavet et, men den passer ikke med den grafer vi lave... -
Totalrefleksion
ForumindlægHej, jeg har denne opgave i fysik. I opgave b står der at man skal se om der totalrefleksion. Vi sidder og diskuterer om man skal sige fra luft til olie eller glas til oile. Laseren går igennem glas. Hvis man vælger luft til olie vil der være totalrefleksion og hvis det er glas til oile vil der ... -
Chance for trækning af fag til eksamen
ForumindlægJeg afslutter snart følgende fag i 2.g: tysk (B) og naturgeografi, fysik, religion og oldtidskundskab - alle på C-niveau. Er der fx større chance for at jeg kommer op i tysk, nu da jeg er sproglig, eller er det helt tilfældigt? Altså 20 % chance for at komme op i hvert fag? Mvh. -
SRP om kræft
ForumindlægNogen, der har nogle goder vinkler til SRP om kræft? Jeg kan kombinere disse fag: Mat A Kemi A Fysik B Biologi C Dansk/historie A Jeg synes, det er ret svært, når jeg kun har bio på c-niveau.
