Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15221 til 15240 af 41162
-
forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på moms of afgifter? -
Mangler hjælp til en opgave
ForumindlægHej , Jeg har de to konlusioner , som jeg skal sammenligne dem med hinanden for at bestemme om hvilkee en af de to konklusion der er bestde til sprog og inholdet. men jeg har faktisk læst dem mange gang , men jeg kan ikke bestemme om hvilke af dem som den er bedst til sprog , og inholdet . jeg ... -
Datidskonjunktiv
ForumindlægEr følgende korrekt, hvis jeg ønsker at sige: Hvis alle havde fået muligheden, ville de tage den. Si hubiera tenido la posibilidad, se lo hubiera tomado. -
Offentlige udgifter indflydelse på BNP
ForumindlægJeg sidder her og er i tvivl om hvordan offentlige udgifter egentlig påvirker BNP. Når f.eks. Danmarks offentlige udgifter stiger, vil det så påvirke vores BNP positivt eller negativt? -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Definition
ForumindlægHedder det En definition af... Eller En definition på... Eller? -
Hjæææælp! haster
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til at rette/finde mine fejl. The only people, who know about Aicha’s powers, are her human family, and that is only because her human “mother” is her aunt. She lived with her human family for 15 years, before she disappeared. Only few people... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Musikvidenskab
ForumindlægHey Jeg er lidt interesseret i at høre fra nogen der studerer musikvidenskab, hvor meget teori er der på den uddannelse (i forhold til det praktiske)? Og hvad skal man kunne for at bestå optagelsesprøven? -
Disposition
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg ved ikke hvordan min disposition skal se ud?... Vi skal nå at lave 3-4 forsøg på 2 timer. Og forklare teorien osv. Jeg skal op i 14 emner og nu må vi se hvilken en jeg trækker. Jeg vil gerne gøre mine dispositioner klar på forhånd. ... -
Svær grammatisk sætning
ForumindlægHej :) Oversættelse af følgende sætning, er den rigtig? 1. Hun vidste, at hun altid ville kunne kende sin far Sie wusste, dass sie immer seinen Bruder erkennen können wollte. -
Scientific management i dag?
ForumindlægJeg sidder og skal lave en problemformulering om Scientific management og er i tvivl om noget. Bruger man stadig Scientific Management i dag ? og på hvilket måde har scientific management påvirket samfundet frem til den dag i dag? -
Hvad eller Hvilken?
ForumindlægHej alle, Jeg har hurtigt spørgsmål til min stil (7. klasse), der skal afleveres i morgen: Skal jeg skrive ordet "hvad" eller ordet "hvilken" i følgende tekst: "Han var omtåget. Han stod på kanten, følte den kolde vind suse i håret, så de tykke skyer i horisonte... -
Hvad gør jeg forkert?
ForumindlægHej folkens, Nu er jeg lige startet i syvende klasse og jeg har fået til opgave at skrive om mig selv. Da jeg havde skrevet det, fik jeg min far til at kigge på det, og han sagde at jeg ikke stiller de engelske sætninger rigtigt op. Han gad ikke rigtig forklare det, så derfor håber jeg at I vil ... -
Ismer
ForumindlægEr der nogen, der ligger inde med en længere forklaring, på hvad ismer er? Bare et per sider. På forhånd tak -
kort sætning
ForumindlægKan man godt sige dette: Er verstand wenig in den Stunden, aber die anderen verstanden alles sofort, und deshalb tat er als ob er es auch verständen hätte. Min lærer sagde noget med at det skulle være konjuntiv efter "tin als ob"... -
Inspiration til nytårstale
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en nytårstale, som skal handle meget om politik, hvad der skete i år 2012, finanskrisen (måske?) og alt sådan noget. Altså fra Helle Thorning Smith's post - hvis man kan sige det sådan? Men jeg er virkelig helt blank, om hvad jeg skal skrive om? Nogle gode idéer? ... -
Hvor kommer ilten i et vandløb fra?
ForumindlægHejsa mit spørgsmål of svarmulighederne lyder sådan: Hvor kommer ilten i vandet fra? Sæt to kryds. - Gedden - Skallerne - Planteplankton - Træerne - Solen - Dyreplankton - Luften - Vandet Pls svar mig, tak. Det er mine lektier, og jeg kan ikke finde svaret på nettet. -
3g: Eksamen i AT i morgen?
ForumindlægKan det passe, at nogen 3g'ere allerede skal op i AT i morgen (sidste skoledag)? -
Karakterer?
ForumindlægHvad synes I om karakterergivninger? Kan man vurdere en person på under en time? Kan en person vurderes med et tal? Hvad er Jeres personlige holdning? Hvad burde man gøre istedet for at give karakterer - hvis det i så fald findes en anden anden løsning!
