Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 15221 til 15240 af 36784
-
I need help :O
Forumindlæghey jeg og har lige nogen spørgsmål til alle jer kloge hoveder derude, jeg har brug for lidt hjælp, så jeg kan komme videre med mit projekt (: hvad skal den ydre modstand være for at den afsatte energi i spændingskilden er mindst mulig ? hvad skal den ydre modstand Ry være i forhold til Ri fo... -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
HJÆLP til matematik niv. B!!!!!
ForumindlægHej!! Jeg er en pige på 18, der har brug for hjælp med at forstå de vigtigste ting i matematikken. Jeg går i 2. på HHX i lyngby. Jeg afslutter matematik til sommer. Er der en, der har mulighed for at kunne hjælpe mig? -har erfaring med at kunne lærer fra sig? -og vigtigst af alt, har tid? Mvh,... -
differentiering
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og sveder over et matematikprojekt. Jeg er ved at skrive noget om når man differentiere, og når man differentiere den differentierede. Men har sku glemt hvad man finder når man differentiere første gang, og når man differentiere den differentierede?? Nogen der hurtigt k... -
atomvåbnet..
Forumindlæghej. jeg har tænkt mig at skrive om atombombe i AT set fra datidens synsvinkler. Hmm.. hovedemnet er jo fremtiden, visioner og forudsigelser, men har ingen anelse om hvad mine foreløbige problemstillinger kan være. Er der nogen som har nogen ideer? -
Faglige metoder
ForumindlægHey ville lige høre hvad man mener med faglige metoder? -
studievalg
Forumindlæghey allesammen! jeg gik ud af hhx sidste år, så har jeg holdt sabbat år. Men mit problem at jeg ikke har nogle som helst ideer om hva jeg skal lave næste år! Ville meget gerne høre om hva i har valgt... mvh Spæte -
Er Newtons 3. lov en forudsigelse?
ForumindlægJeg er, ligesom mange andre 3g'ere, i gang med AT-synopsien. Jeg er lidt i tvivl... er Newtons 3. lov en forudsigelse ("Et legeme der påvirker et andet legeme med en kraft, vil blive påvirket med en lige stor modsat rettet kraft")? -
snorbølger (lost)
ForumindlægHejsa, i skolen lavede vi et forsøg med snorbølger. Vi fik følgende resultater: L (snorens længde) = 1,50 meter Lods vægt: 0,100 kg. Antal knuder: 0 f=25 Hz 1/f=0,04 Hz lambda= ____m Heraf skal jeg finde bølgelængden, når der er 0 knuder og jeg har følgende resultater for oven. Hvilken lignin... -
Kritisk dæmpning
Forumindlægjeg har lavet forsøg til studieretningprojekt og jeg skal behandle nogel data for kritisk dæmpet svingning... jeg ved bare ikke hvad man kan regne på i en kritisk dæmpet svingning er det det samme som svagt dæmpet svingning rent formel mæssigt fordi det eneste jeg kan finde er noget om at det er ... -
Klods
ForumindlægKan i løse den her opgave? Hvor lang tager klodsen at nå bunden af planet? Mo(knidningskoficienten)=0,5 g(tyngdeacc)=9,82m/s^2 Vinklen mellen vandret og planet= 47 grader Strækningen = 1m -
2. ordens differentialligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: En lille metalkugle falder frit i jordens tyngdefelt. 30 meter over jordoverfladen har kuglen en hastighed på 5 meter pr. sekund. Opstil en differetialligning, der kan bruges til bestemmelse af kuglens stedfunktion, og løs differentialligning. ... -
valgfag
ForumindlægHvilke valgfag er relevant ifht. studieretningerne mat a - biologi b mat a - biotek a Tænker kemi a på begge, men hvad er der ellers? og er fint hvis jeg vælger kemi a? Tak på forhånd. -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning? -
eksamen
Forumindlæghmm jeg er gået lidt i stå med emnet svingninger... er der nogen der kan give nogle forslag til, hvad man kunne snakke om, hvis man trækker dette emne? -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd -
Differentialregneregler - hvorfor?
ForumindlægJeg ønsker ikke en redegørelse af differentialregnereglerne, men blot at vide hvad de bruges til - hvorfor har vi dem? -
Ligningssystemer og vektorer
ForumindlægDenne sætning hedder sætning 27 i min bog og den lyder således: Lad følgende ligningssystemer være givet a1x+b1y=c1 a2x+b2y=c2 Hvis D er forskellig fra 0, så har ligningssystemet netop én løsning: (x,y) = ((Dx/D),(Dy/D)) Hvad kan man bruge denne sætning til i praksis? Kun at finde de ubekendte... -
Eksempeler fra virkeligheds verden.
ForumindlægJeg mangler nogle eksempler til "virkeligheds verden" nogle der har nogle gode eksempler jeg kan bruge til disse emner: - Potensfunktioner. - 2. grads polynomier. - Eksponentielle funktioner. - Beskrivende statestik. - Lineære funktioner. -
Eksam - solsystemet
ForumindlægHej :) jeg har trukket spørgsmålet "Du skal præsentere emnet Solsystemet" hvordan ville i gribe det an.. hvad med hvordan opstod solsystemet?? nogle der har et svar ville jeg blive rigtig glad.. har kigget lidt herinde, men sys ikke jeg kunne finde noget.. på for hånd tak
