Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 15241 til 15260 af 48964
-
Væksthastighed
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave, når jeg indsætter 100 cm på h´s plads får jeg 0,74, hvilket ikke giver mening, som må betyde at jeg har forstået opgaven forkert. På forhånd tak! -
arealfunktion og stamfunktion
ForumindlægHvordan lyder sætningen for beviset om sammenhængen mellem areal og stamfunktion? -
Stx matematik B december 2009
ForumindlægHej mennesker (: Jeg skal til terminsprøve imorgen og mangler en besvarelse til eksamenssætten fra år 2009 på B niveau? Nogle som har det liggende og kan hjælpe mig? Kram -
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
boksplot
ForumindlægHej :) jeg forstår ikke lige helt den her opgave. der bliver spurgt: Sammenlign de to fordelinger af løbetider. I din sammenligning skal du inddrage kvartilbredden for løbetiderne for hver af de to grupper. -
Kvartilsæt
ForumindlægHvordan er det man regner sig frem til kvartilsæt hvis: )x_(i-1) x_i) m_i h_i H_i f_i F_i 50000 55000 52500 5 5 0,04587156 0,04587156 55000 60000 57500 5 10 0,04587156 0,09174311... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHar fået en opgave: 1141: Produktionen af et kemikalium udviklede sig over en række år på følgende måde: -> År: 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Produktion: 4953 5310 5676 6100 6529 7000 Afgør ved hjælp af eksponentiel regression, om produktionen udvikler sig eksponentielt eller ... -
2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlæg(vb - 0 /0,89) + (vb - vc / 1,9) + ((vb-25) /8,2) = 0 (vc - vb) / 1,9 + (vc + 10 ) -25 / 2,7 = 0 er gået helt sort nu , :( jeg sku gerne komme frem til facit'et : vb = 4,3 og vc = 8,7 -
Polynomium
Forumindlæghej igen, jeg har også følgende opgave som jeg har brug for hjælp til at lave? Lad f(t) være en funktion og betegn med f~3(t) dens 3.ordens taylorpolynomium med udviklingspunkt ½. Det oplyses yderligere at |f(4)(s)|<1+3 for alle s mellem ½ og 1. Beregn nu en øvre grænse for den ... -
kemi C turbo hold
ForumindlægHej alle! For at komme ind på uddannelsen kost og ernæring, mangler jeg kemi C. Jeg har ikke haft kemi i gymnasiet, eller dvs. kun i sammenhæng med biologi = NV (naturvidenskab) og det er ikke nok. Derfor leder jeg efter et sted, hvor jeg kan supplere kemi C, og helst et turbo hold på alt fra ... -
hjælp men løsningen af en differentialligning
Forumindlæghej. vi er lige begyndt med at arbejde med differentialligninger i skolen, men jeg kan ikke helt forstå hvordan man gør. Så hvis nogen kunne hjælpe mig ved at løse denne ligning, kunne jeg måske bruge det som et eksempel på hvordan man gør? tak :) jeg har fået differentialligningen : c'(t... -
Hjælp til formlen
Forumindlæghvis min gæld er: 5000 kr. i et pengeinstitut, hvor n = 4 årlige terminer, med en årlig rentefod på r= 6% Jeg har min formel: y(1-(1+r)^-n) / r Hvad er renten efter 2 år? Efter flere forsøg er det stadig ikke lykkedes at indsætte de rigtige tal de rigtige steder.. Nogle som kan hjælpe -
HHX - opgavesæt på nettet?
ForumindlægHej..Nogen der ved om man kan finde alle eksamens opgaverne på nette? altså selve opgave sættet?Har set nogen har gjort det her inde, men kan ikke finde ud af hvordan!? -
Notatbrug
ForumindlægHej alle .Jeg kommer til at tænke på om man godt må have notater med i tysk og engelsk eksamen?Altså det er FSA.tak på forhånd. -
Hjælp tak hurtigt
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i matematik på c niveau i morgen, og skal have det på B-niveau i 3.g, vil den karakter imorgen så komme på mit eksamenspapir? -
Hvad skal der til for at få 02?
ForumindlægHej nogle der ved hvormeget og hvad der skal til for at få min 02 (6) til matematil C eksamen? -
Samfundsfag Begreber
ForumindlægHejsa.jeg skal til mundlight eksamen i samfundsfag imorgen og jeg skal snakke om Storbritanniens brexit og ville høre om er der nogen; der har nogle gode tips og begreber ? :D -
Bekræftelse fra undevisningsminiterium
ForumindlægEr der nogen der kan bekræft fra undevsnings ministerium hvor meget ens skriftlig karakter vægst til eksamen i stx. Her er der tale om A niveau. Tak på Forhånd -
Ikke bestået optagelsesprøve
ForumindlægI morges var jeg til optagelsesprøve på et gymnasie og bestod utroligt nok ikke. Jeg kæmper i forevejen med en depression og har altid været én af de dygtigste elever i klassen. Jeg er overrasket over et afslag. Mit gennemsnit var på 8 trods min langvarige depression. Men min lærer valgte alligev... -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo...
