Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15261 til 15280 af 46442
-
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Dumpe i gennemsnittet
ForumindlægHej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Kemi tegn!!
ForumindlægHvad står CI og HCI for ?? lige som H2O står for vand ?? Det haster lige lidt skal til eksamen på mandag :D -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, hvordan forgår eksamen i Gymnasiet. Er det ligesom folkeskolen???:) Tak på forhånd.... -
hvem sætter huen?
Forumindlæghvornår og hvem sætter huen på ens hoved når man er færdig med den sidste eksamen? -
nervøs piller
Forumindlæghej er der nogen der kender til nervøs piller eller har taget det før vil spørge om det endelige hjælper til eksamen -
Points og karakter til skr. mat.
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange points man skal have til skr. mat. eksamen for at få en bestemt karakter? -
Hvad er historiske begivenheder eller tilstande?
ForumindlægJah som overskriften lyder hvad er historiske begivenheder eller tilstande. Og hvad vil det sige "hvad er historien tendens" Det jeg vil ha forklaret "tendens" "begivenheder" Tilstande" i denne sammenhæng . Mange tak. -
Gothic essay
ForumindlægHej Jeg er blevet stillet til opgave at skrive et engelsk essay med genren gothic. Jeg skal selv finde på en historie, og har ikke rigtig nogen fantasi. Nogle forslag? -
tysk stil fra i dag
ForumindlægEr der en der lige vil kigge min stil igennem jeg har skrevet i dag, og sige om der er mange fejl og hvordan den er. Den skal ikke rettes bare kommenteres.Zwischen den Welten1. Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil von Berlin aufgewachsen ist. Er ist ... -
Danmark og EF
ForumindlægNogen der kan i hurtig træk fortælle mig hvad Danmarks optagelse i EF i 1972 betød for samfundet og især landbrug? Ville man optages fordi støtten ville medvirke til at holde priserne på lanbrugsejendommende oppe på for høj niveau? -
Hvad fik I i Almen Sprogforståelse?
ForumindlægHvad fik i Almen Sprogforståelsestesten?\nJeg fik et ni-tal, hvilket er mere end rimeligt, eftersom jeg aldrig koncentrerer mig i timerne, aldrig læser lektier og ikke havde nogle noter med :) -
Idræt B Gamle reform Gym.
ForumindlægHej, er der nogen da kan hjælpe med at forklare hvordan Idræt B mundtlig eksamen teoretisk forgår? Hvor mange tegninger/billeder trækker man ca.? Kan man få artikler? (hvis ja, hvor lange er de?) kan man komme op i en af de 4 afleverede opg. Der er lavet i løbet af året? Kan man både komme op ... -
Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal bare lige høre mht til den synopsis jeg skal skrive her snart. Det er fordi jeg ved at man skal stille et overordnet spørgsmål, og 4-5 underspørgsmål. Mit spørgsmål er bare om jeg skal svare på de spørgsmål jeg stiller i synopsen, eller om jeg skal vente med at svare på dem til når ... -
Gennemsnit
Forumindlæghvis man er oppe til eksamen i et fag i gym. tæller så både årskarakter og eksamen, eller er det kun eksamenskarakteren? -
Information om negative tal
ForumindlægStår her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe??? -
Det Moderne Gennembrud - realisme
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet Det Moderne Gennembrud med fokus på "realisme", og har brug for et prøveoplæg. Nogle der har nogle gode ideér, eller selv har været til prøve med dette emne? Tak på forhånd. -
Hvorfor er historiske personer og begivenheder interessante?
ForumindlægSom over skriften siger; hvorfor er historiske personer og begivenheder i moderne bøger, film og tv-serier blevet så populært? Giv jeres mening til kende :)
