Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15261 til 15280 af 24890
-
Søger rettelse af engelsk stil.
ForumindlægHar du lidt ekstra tid her til aften, ville jeg sætte pris på om du ville tjekke min stil for iøjnefaldende fejl. Det sker jo man ser sig helt blind på stoffet når man har arbejdet med det. Det er engelsk B niveau gym. Der er tale om i alt 2 sider -
Buddhismen
ForumindlægBudhismen 100 e.kr. delt i to retninger. Theravada("de ældstes lære") og mahayana(det store fartøj) Hvad menes der med de to betydninger: 1. "De ældstes lære", og "det store fartøj"? Håber der er nogle der kan svarer på mit spørgsmål - på forhånd tak -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
En Lille Nisse Rejste
ForumindlægEr der nogen, som har en analyse af "En Lille Nisse Rejste", som jeg må få lov til at læse. Er gået meget i stå med min analyse. Eller nogen som har nogle ting, som jeg kan kigge på i teksten? -
haster hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget... -
En god indledning?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en litterær artikel, analys og fortolkning samt perspektivering og konklusion af Natasjas "I Danmark er jeg født" hvor jeg har tænkt mig, at perspektivere til H.C.Andersens "I Danmark er jeg født" og ved ikke hvordan jeg skal "fange læser... -
Haster...Hjælp...
ForumindlægHvad var grundne til at man byggede muren i Berlin? Og hvorfor rev man den ned igen? -
Forskelle og ligheder.
Forumindlæghvilike fororskelle og ligheder er der mellem centrale begreber i kristendom; islam og buddhisme? :-) -
Klokken
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++ -
optakt
ForumindlægHej jeg ville lige spørge hvordan optakten til 2.verdenskrig i USA var? -
3.g opgave
ForumindlægNu nærmer den store skr. opgave i 3.g sig snart, og der må være andre end mig der er i tvivl om hvilket emne de vil tage sig til. Nogen der kender en side, hvor man kan få gode idéer til en fornuftig 3.g opgave, eller kan komme med forslag??? -
kameraets funktion
Forumindlæger der nogle der har, eller har haft om kameraets funktion eller bare ved en smule om det? kan intet finde på nettet..håber i gider hjælpe. -
Standpunktskarakter..
ForumindlægHVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Idræt til AT eksamen!
ForumindlægHejsa folk derude.. Overvejer at snuppe idræt som en af fagene til min AT eksamen, men er meget i tvivl omkring hvilket emne jeg skal vælge, og hvilke metoder jeg rent faktisk skal benytte med Idræt i en AT? Emnet er Katastrofer for at eksamen 2012. Jeg har tænkt på idér som Fedme... -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,? -
Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød
ForumindlægJeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ? -
Nægtelser
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan forklare mig disse nægtelser. Ser I, vi har fået stillet til opgave at indsætte de manglende nægtelser. Jeg har kun stiftet bekendtskab med; pas, plus og jamais. I opgaven er der følgende også; aucun/que/rien/personne/ni. < Dem har jeg ikke stiftet bekendtskab ... -
Bog fra 60'erne
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :) -
Please - nogle der kan finde den?
ForumindlægHejsa jeg vil gerne have hjælp til hvad bogen The boogeyman (Stephen King) hedder på dansk. Den er nemlig også oversat til dansk som jeg skal bruge, men kan bare ikke finde på nettet hvad den danske version hedder. I vil gør mig rigtig glad hvis i ffinder hvad den hedder, for jeg kan ikke se noge...
