Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15281 til 15300 af 24857
  • 12 tal

    Forumindlæg
    kan man godt få top karakteren 12 uden at ha lavet et eksperiment i AT? jeg tænker på at jeg ha fysik og historie. og i mit emne er det svært at lave et eksperiment.. ville det ku trække ned?
  • Synopsis !?

    Forumindlæg
    Hello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak!
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Består / anvendes til.

    Forumindlæg
    Heej Har en rapport i fysik :D 1. Hvordan skal et amperemeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 2. Hvordan skal et volmeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 3. HVad består viseren af i et oscilloskop? 4. Hvad kan vekselstrøm anvendes til? ( Forklar tak (: + ikke nogle links :D )
  • Metode - igen

    Forumindlæg
    Hvad hedder den metoder, når man bygge på andres eksperimenter? Jeg har ikke lavet et eksperiment og bygger kun min teori på hvad andre har lavt af ekperimenter, derfor ved jeg ikke hvilken metode jeg har brugt i fysik. På forhånd tak :)
  • Hypotetisk deduktiv metode

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen?
  • Hjælp til min fysikrapport!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg gå i 8 klasse og skal skrive en fysik rapport, jeg har valgt mars. Og har lavet rapporten, men jeg ville bare høre jeres mening om. Ps. kom endlig med karakter. :D
  • Omregning fra joule til kWh

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal i fysik lave en opgave hvor jeg skal omregne 288000 joule til kWh. Jeg ved at det giver 0,08 kWh, fordi jeg brugte en converter, men jeg ved ikke hvordan man kommer frem til resultatet. Venlig hilsen Julie
  • Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage

    Forumindlæg
    y-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • Diff Cos^2

    Forumindlæg
    Hej I forbindelse med fysik, skal jeg finde den afledte af I=I0*cos2(x) altså matematisk d/dx(I0*cos2(x)) Hvad er den? Jeg er doven og min TI89 er gået tør for batterier.
  • Atomer og stråling

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til mundtligt fysik i 9 og har brug for lidt vejledning til en nem disposion over: - Atomer, stråling og radioaktivitet. bogen vi har hedder Ny prisma 9 og emnet hedder "Partikler med fart på" Håber der er nogen der kunne hjælpe mig?
  • Opdriftemetoder

    Forumindlæg
    Hej,jeg har fået en fysik rapport for, den handler om opdriftsmetoder, men jeg kan ikke lige komme på noget teori den kan indeholde angående opdriftsmetoder, har io nogle ideer? SÅ BARE KOM AN :DBjarke
  • vol-procent og vægt-procent

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart op i fysik, har et spørgsmål inde for alkohol: hvis jeg skal beskrive hvordan man ud for ren ethanol og vand kan lave blandinger med koncentrationer på: 40 vægt procent og 40 vol. procent hvordan skal jeg så gøre ? // Nanna
  • Syre,Base & Basiske.

    Forumindlæg
    Hej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D
  • brokobling

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave i fysik, som jeg ikke kan komme videre med. er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om brokobling? min opgave lyder nemlig sådan:Hvordan laver man en brokobling?
  • Opgaverne fra den røde bog KEMI

    Forumindlæg
    Er der nogle der har lavet opgaverne1,2 + 3,2 + 6,10 fra den røde bog som hedder "Opgaver kemi"Jeg er total på røven, sidder med mat og fysik aflvering, så hvis der nogle der har lavet de opgaver i kemien vil jeg blive meget glad..på forhånd tak
  • tyngdepunkt

    Forumindlæg
    hej sp. jeg har et lile fysik problem som jeg håber at i vil hjælpe mig med. Jeg skal bestemme tyngdepunktets beliggenhed ( x ; y ). Alle mål er i mm, og pladen har en tykkelse på 10 mm, og hele pladen vejer 2.2 kg håber i vil hjælpe. :-)
  • Coulombs lov

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal op i fysik som den anden sidste eksamen inden huen, på mandag... Et af emnerne er radioaktivitet - og jeg forstår intet af Coulombs lov... Er der nogen der kan forklare mig den/det sådan at jeg kan forstå den?
  • hjælp til udregning af opvarmning af en bremseskive.

    Forumindlæg
    kæmper med en rapport til min fysik b prøve. og er gået lidt i stå, er nok os kommet lidt ud over pensun. men har vedhæftet en fil. hvis der måske sidder en der lige kan se hvordan jeg kommer i mål. har skrevet i filen. det som jeg er kommet frem til indtil nu. og hvor jeg gerne vil hen.