Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15281 til 15300 af 111527
-
Titrering af eddikesyre
ForumindlægJeg sidder fast i dette: På titrerkurven er der 3 områder: Ved NaOH = 0 mL - kun syre Ved NaOH = 10 mL - pufferområdet. Det er vel CH3COOH og CH3COO- der er det korresponderende syre-basepar ikke? Men hvad med NaOH? Ved NaOH = 20 mL kun base - men er det NaOH eller CH3COO- ? Oh vilke... -
Hjælp søges til fysik :-)
ForumindlægHej - jeg kan ikke komme vidre med min kemi opgave. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg har vedhæftet et billede af opgave beskrivelsen. opgave a) har jeg regnet rigtigt. Men kan ikke få de resterende opgaver til at stemme over ens med facit... Facit til b)= -2.98kJ c)=746J d... -
Reaktioner
ForumindlægJeg fatter hat i kemi. Jeg skal skrive reaktionsskema for følgende reaktioner: a) Addition af dichlor til but-1-en b) Addition af dihydrogen til 2-methylbut-1-en c) Addition af vand til ethen d) Addition af hydrogenchlorid til ethen e) Addition af dibrom til cyclohexen f) Elimination af hy... -
BAKTERIER !
ForumindlægUnder et forsøg skulle vi identificer nogle bakterier ud fra blandingskulturen(scherichia coli, Bacillus subtilis og Micrococcus luteus) og så stiller min lære spørgsmålet. Blandningskulturen indeholdt IKKE lige store mængder af de tre brugte arter (Escherichia coli, Bacillus subtilis og Micrococ... -
Morpholinium ion med pKs 8.33
ForumindlægMorpholinium ion pKs = 8.33 a) Beregn rationen(the ratio) af morpholine til morpholinium ion i vandig opløsning ved pH 7,0? b) Ved hvilken pH er koncentration er morpholine og morpholinium ion lige? Morpholinium ion + H2O <---> Morpholine + H3O+ pKs = 8.33 Håber der er nogen, der ka... -
Engelsk rettelse
Forumindlægville høre om der var nogen der gad se denne oversættelse igennem for fejl ??På dansk:Det er vigtigt for mærkevare at have et godt image.Hvis mærkevare ikke har et godt image, vil folk heller ikke købe varen.Jeg tror det er meget få mennesker der ikke tænker over havd andre mennesker synes om en ... -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan en carboxylsyre reagerer når der tilsættes syre. Er den opløslig eller hvad sker der? -
rentabilitet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og knokler med rentabilitetsanlyse af Carlsberg's virksomhed - men jeg kan ikke få det til at passe - altså OG + AOH er = AG MEN når jeg så vil prøve at regne efter ved at sige: AG + (rentemarginal x finansiel gearing = EFK - så er den ikke lig med egenkapitalens forrentni... -
Ansøgning
ForumindlægHejsa..Det kan godt være at det ikke lige var her jeg burde spørge men jeg tænkte bare den gang i skolen lærte man da at lave job ansøgning. Og jeg skal til at lave en uforpligtende ansøgning som elektrikker lærling og kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal starte og gribe det hele an. Det en... -
franskeksamen
Forumindlæghvad må man have med til forberedelsen til fransk og til selve eksaminationen? må man have gloser med til sit stykke til selve eksaminationen? -
Opload af opgave
ForumindlægHvordan oploader man opgaver herinde? -
Hvordan starter jeg denne kronik?
ForumindlægHov sorry for dobbelt indlæg :S -
to fodnoter efter hinanden?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRP og er i tvivl om man godt kan angive to fodnoter efter én sætning? Jeg har nemlig både en kilde hensisvning og en kommentar til denne sætning: På trods af at mujahedinerne gav de afghanske og sovjetiske tropper kamp til stregen, men var dog ikke i stand til at v... -
filosofi notater efterlyses!!
ForumindlægJeg har været så heldig at skulle op i filosofi, så jeg kan vise at jeg er til mere end et 8-tal. Har også gennem hele året skrevet mange notater, men der er filosoffer/tekster jeg ikke har så mange til.Mangler især noget om Bentham, Ole Thyssen, Mussolini, Engels, og også noget til videnskabsteo... -
analyse af Brorsens: 'Den yndigste Rose er funden'
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af Brorsens salme 'Den yndigse Rose er funden'? Skal analysere den, men kan overhovedet ikke komme igang..På forhånd tak.. -
Begrebs "grid"
ForumindlægHej, min lærer har efter et 2-tal i samf terminsprøve foreslået mig at lave et såkaldt grid - eller mindmap - over begreber. Jeg er ikke 100% klar over hvordan det bør se ud, men jeg forestiller mig noget hvor emner er skrevet op, og under emnerne hvilke begreber jeg kan bruge indenfor det område... -
Antigone
ForumindlægHejsa..Er der nogen som har nogle gode notater til Antigone?? Ville være en stor hjælp...- Michelle -
Fysikeksamen. Lidt hjælp tak^^
ForumindlægHej jeg har et lille problem, jeg skal op i fysik her i morgen og skal åbenbart have lavet en præsentation til "Bølgers egenskaber" og eftersom jeg ikk er en ørn til det fysik sjov. Ville jeg høre om nogle herinde havde et forslag til hvordan jeg kunne gribe det an, og hvad præcist bølg... -
Almen sprogforståelse
ForumindlægHey jeg skal til prøve imorn og mangler lige nogen gode papir som jeg kan øve ud fra. Det er alt det der med verbum, substantiver osv og så er der også en del med pragmatik og sociolingvistik. -
Hjælp
ForumindlægNogen som kender en god side, hvor der bliver godt forklaret om malerteknik.. og sådan noget stof
