Søgning på: tysk disposition. Resultater: 15281 til 15300 af 18462
-
Hjælp tak!
Forumindlæghej jeg vil bare høre om nogen kan hjælpe med at forklare hvad teksten her "http://www.on-dope.de/doping-in-der-ddr handler om". Jeg skal til tysk eksamen imorgen, og jeg prøver også selv frem til det. Men er det Sportmedicinerne der har givet atleterne doping uden deres viden? Håber d... -
Spansk-Hvordan er det?
ForumindlægHeeej allesammen!! Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har haft tysk i folkeskolen men valgte at få spansk i stedet for på STX-... Er der nogen som har/haft spansk? Hvordan er det? Hvad er det sværeste ved sproget og hvad er det nemmeste? Er du glad for at du valgte spansk eller fort... -
Jeden Tag ein Brief aus Windworth
ForumindlægHej folkens. Låner lige min vens konto til at skrive denne. Jeg har trukket teksten Jeden Tag ein Brief aus Windworth. Mit tysk niveau er helt til grin, så hvis der er en der kan hjælpe, ville det godt nok være dejligt. Er sku bange bage for ikke at bestå :( Håber! På forhånd tak.. -
HJÆLP NU
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer/perspektivere til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50... -
Rette min stil
ForumindlægHejsa Jeg har lavet en kort stil på tysk. Det er min første aflevering og fylder omkring 200 ord. Jeg har fokuseret rigtigt meget på gramatikken og slået alt op med hensyn til kasus, hvordan verber bøjes osv. Men er der nogle herinde, som vil se min stil igennem? Jeg kan eventuelt sende den over... -
Forholdsord styrer akkusativ
ForumindlægHej hjælpsomme mennesker! Jeg sidder og knokler røven ud af bukserne med min tysk stil. Jeg er i gang med at rette den, hvor jeg pludselig overhovedet ikke kan huske hvad man gør, når forholdsord styrer akussativ. Hedder det så bare den? Jeg skal skrive: Jeg sætter mig ved mit skrivebord. Nog... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau, eller omvendt?
ForumindlægJeg overvejer kraftigt om at vælge et femte A-niveau fag (Tysk i STX), dog frygter jeg, at det bliver for svært og uoverskueligt. Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau eller omvendt med at skifte fra A til B, hvis man fortryder sit valg senere hen? Tusind tak! -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
Hvor mange noteblokke skal jeg have?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imel... -
Hjælp til en mindre aflevering..
ForumindlægHej SP! Jeg har en mindre tysk aflevering som jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem, da jeg selv kan se hvor meget den vrimler med grammatiske fejl osv, jeg har bare det problem at min computer med ordbog på er blevet sendt til raperation så jeg har meget svært ved at sidde og rette den i... -
HJÆLP!!!
ForumindlægEr igang med en tysk stil, og er nået til noget jeg ikke kan finde ud af... Det her skal skrives på engelsk: Den anden og tredje uge var jeg hjemme hos min far. ugen efter det var jeg alene hjemme og passede min hund. min mor og hendes kæreste var taget på ferie i Italien. Har p... -
Hjælp til at analysere en sætning..
ForumindlægHej! Har kort brug for hjælpe til denne sætning, så jeg kan oversætte den til tysk: "I de sidste ti år er Tyskland blevet et mere populært turistland." Udsagnsled = er - blevet Grundled = Tyskland Genstandsled = "et mere populært turistland" Er det rigtigt? Mangler... -
Hovedverbum i bisætninger
ForumindlægHovedverbum - Hovedudsagnsord i tysk? Hej jeg er lidt forvirret om hovedverbet skal stå til sidst i en sætning eller er det hjælpeverbet. Fx hedder det Sofern er Hans wollte sehen eller hedder det Sofern er Hans sehen wollte? Har prøvet at google det, men det forvirrede mig endnu mere n... -
En lille kort sætning
ForumindlægHej ha problemer med en sætning, som irriterer mig, kan I hjælpe? Jeg vil på tysk sige: "De har et rædsomt liv og har det ikke godt med hinanden" passer det/mit bud: "Sie haben ein schreckliches Leben und haben es nicht gut min einander" Tak på forhånd... -
Hjælp til sætning
ForumindlægVi lærer om korelatet es og da(r) i tysk grammatik for tiden, men jeg er stødt på da(r)-præposition + infinitiv sætning: Verden skulle satse mere på at passe på miljøet: Die Welt sollte mehr darauf, die Umwelt aufzusetzen. Er det korrekt oversat? Tak på forhånd. -
Rigtig ordstilling?
ForumindlægHer er der lige et lille spørgsmål til jer tysk nørder derude ;-) - er lidt i tvivl om den. In meiner Freizeit oder wenn ich zu Hause komme, sitzen ich oft am Computer.... Skal der stå komme eller kommt? Komme - fordi der står ich.. Kommt - fordi Hause... Hjælp! -
Svage verber
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning til tysk: I Trier oplever man fortiden - Jeg har fået det til= In Trier erlebt man die Vergangenheit. Er dog bare lidt i tvivl om det hedder erlebt man eller erleben man. når man kigger på bøjningskemat hører "man" så under er/sie/es eller hører den ... -
oversæt en sætning
ForumindlægHej SP Kan i oversætte denne sætning til mig på tysk den lyder sådan: Mine forældre er opvokset og født i Norge, men min lillebror og jeg er opvokset og født i Danmark. jeg har fået af vide at opvokset betyder Aufwachsen = infinitiv aufgewachsen = kort tillægsform På forhånd tak. -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents...
