Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15301 til 15320 af 24890
  • jødedom

    Forumindlæg
    hvornår opstod Jødedommen?Hvem opfandt jødedommen og hvor ?
  • jeg er blank...

    Forumindlæg
    jeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er...
  • Sartre: Den ubeslutsomme kvinde

    Forumindlæg
    Hvad handler den om? Valg, ansvar? Forstår ikke betydningen med den?
  • Meget vigtigt

    Forumindlæg
    Hej, hvornår skal man besvare problemformulering er det ikke i konklusion? og hvordan skal man starte? please hjæææææææææælp
  • fornuft og følelser- hvad styrer os.

    Forumindlæg
    har trukket dette tema og har efterfølgende fået udleveret tekster omkring drømme og har fået til opgave at tyde to drømme..mit problem er så at jeg har 24 timers forberedelse og jeg aner ikke hvad jeg skal stille af spørgsmål i min problem formulering da jeg ikke lige er den helt store drømme ty...
  • Digt

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder her og er gået helt i stå,, så ville høre om i ikke kunnne hjælpe mig igang med at skrive et digt??? Ved i hvad der karakterisere et digt!??på forhåndt tak :)
  • Skal holde Tale, hvilket emne skal jeg vælge?

    Forumindlæg
    Jeg har en stor frygt for at skulle holde taler. Vi må selv vælge hvilke emne vi vil tale om, men der skal være indledning, argumentationer, og afsluting, hvilket emne skal jeg vælge, og hvilke argumentationer skal jeg have? Please hjælp mig, det ville betyde meget for mig.
  • mangler materialer om begrebet identitet og identitetsdannelse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at forberede mig til samfundsfags årsprøve og jeg mangler virkelig noget materiale om begreberne: identitet og identitetsdannelse. Håber virkelig der er nogle, der kan hjælpe, da det er en 24 timers forberedelse, og jeg har ikke lang tid tilbage.
  • Eksamens opgave om Tjernobyl

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg står og skal lave et eksamens opgave i samfundsfag. Vi har om emnet Miljø, og derfor har mig og min gruppe valgt at have om Tjernobyl.. Vi har erfaret at der er en masse om emnet, men dog har vi nogle punkter vi ikke helt kan finde noget om.. Disse er:Hvordan påvirker/har det påvirket ...
  • Dansk mundt. eks

    Forumindlæg
    Hvordan vil I læse op til dansk mundt. eksamen? Min lærer har opgivet et HAV af tekster, og det virker så godt som umuligt at komme igennem det pensum. Det er jo også en ukendt tekst man kommer op i, så... jeg er lidt i tvivl om hvordan man bør læse op, for at sikre sig en udmærket karakter.
  • græsk mytologi

    Forumindlæg
    Hvem var dødens gudinde i følge græsk mytologi?
  • Perioder i litteraturen

    Forumindlæg
    Hej!Er der nogen der ligger inde med en tidslinie eller beskrivelse af perioderne i amerikansk/engelsk litteratur, lige kort om Shakespeares tid (1597), men eller fra 1920-1945.Tak!
  • Definition, tak :)

    Forumindlæg
    Nogle der lige vil sige mig, hvad strukturpolitik er? Tak på forhånd :)
  • AT 2012: Gini koefficient i USA ved Wall Street krakket 1929?

    Forumindlæg
    Hey allesammen! Katastrofe - årsager og konsekvenser, dét er emnet for AT i år. Jeg har derfor valgt at skrive om Wall Street krakket i 1929, fordi det ledte til en økonomisk katastrofe og endvidere måtte mange befolkningsgrupper imødekomme nogle trænge vilkår på baggrund herfor. Min ta...
  • Spørgsmål vedr. bøjning

    Forumindlæg
    Hvis man fx skriver i en engelsk stil om en familie hedder det så følgende: "The Watsons lives a normal life" eller "The Watsons live a normal life" og hedder det: The Watsons want to create their own lives/life Ville være taknemmelig hvis nogen af jer kunne komme me...
  • folkeviser!!

    Forumindlæg
    nem og hurtig analyse af folkeviser.. hvordan gør jeg det?
  • Hjælp - Skriftestolen

    Forumindlæg
    Hey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK..
  • ødipus - komplekset, please det haster!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart op til old eksamen, og ville spørge om der er nogen af jer der har noget om Ødipus og Ødipuskomplekset? .. har virkelig svært ved det.. håber der vil være noget der vil hjælpe..
  • at tage et ekstra fag på HF?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen! Jeg har idag tilmeldt mig Matematik A som selvstuderende efter at have overvejet det i nogle måneder (puha, frsiten var på fredag, så det var meget heldigt) og mit spørgsmål går så på, hvorvidt jeg kan anvende disse karakterer i min studentereksamen, som jeg afslutter her ...
  • Eksamen!?

    Forumindlæg
    Føler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak