Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 15301 til 15320 af 20009
-
Does the river flood? (RIVERS)
ForumindlægHej, Jeg er igang med dette projekt omkring 'Rivers', og jeg valgte derfor The Rhine River. Ville godt spørge om I enten kunne give mig nogle links med svaret eller bare svare på dette enkelte spørgsmål (hvilket tilsyneladende ikke har været enkelt for mig): "Does the river flood?&q... -
ligninger
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik c i morgen, men er gået i stå ved denne: 'Gør rede for de regler der gælder for omformning af ligninger. Du skal herunder komme ind på de regler, der bruges ved løsning af eksponentielle ligninger. Omtal hvordan ligninger kan løses grafisk' ... -
Genetisk kode. EKSAMENS hjælp.
ForumindlægHejsa alle i kloge mennesker. Jeg er igang med at forberede mig til eksamen i morgen, og er gået lidt i stå. Har fået følgende spørgsmål; 6. Genetisk kode. Du skal gøre rede for DNA´s opbygning og funktion i cellerne, herunder proteinsyntese. Derefter skal du kort forklare principperne... -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
hjælp til samfundsfags eksamen, den er igang !!!
ForumindlægHej kære mennesker, jeg har lige trukket i samfundsfag, og nu har jeg 24timers forberedelse. Jeg kunne godt bruge hjælp eller nogen idér omkring et produkt, men også bare generele forslag og idér til fremlæggelsen :-) her står alt info jeg fik ordret : Emne: De politiske partier og ideologier s... -
Synopsis -> talepapir HJÆLP!!
ForumindlægJeg er virkelig på bar bund. Jeg skal til AT årsprøve snart, og er derfor i gang med at skrive et talepapir. Jeg skriver om Darwin og mine delkonklusioner er: Hvad går Darwins evolutionsteori ud på? Hvordan defineres begrebet socialdarwinisme? Hvordan blev Darwins teorier brugt? Problemet er, at... -
Dansk eksamen, hjælp :(
ForumindlægHej alle Jeg skal op til mundtligt Dansk eksamen her på tirdag , derfor vil jeg gerne spørge jer til råds om hvordan det er bedst at gribe sådan en eksamen an - Hvordan kan man forberede sig bedst muligt - Hvordan er det bedst at analysere sin tekst, så man fremlægger (tekst analyse) mest muli... -
2 sætninger på dansk til spansk!
ForumindlægDANSK: Vi har valgt sangen "No Amance" af David Bisbal. David Bisbal's sang "no amanece" er en kærlighedssang. SPANSK: Hemos elegido la canción "No Amanece". La canción de David Bisbal "No Amanece" es una canción de amor. ... -
Harmonisk svingning - Bevis?
ForumindlægHej alle, Som jeg nævnte i mit sidste opslag, skal jeg fremlægge om trigonometriske funktioner. I den forbindelse skal jeg bl.a. forklare harmoniske svingninger og redegøre for de tilhørende konstanter. Jeg har netop set en video på YouTube, som jeg tror kan hjælpe mig, men jeg er lidt usikker ... -
Hjælp til kreativt element - visualiser vold for klassen
ForumindlægJeg og to af mine venner i skolen skal nu til at lave vores projektopgave. Vi har om tortur, og vores problemstilling lyder: I hvilke kulturer opfattes tortur som en accepteret afstraffelsesmetode, og hvad gøres der i lande som ikke accepterer tortur for at forebygge og forhindre brug af tortur ... -
!!VIGTIG!! Hjælp
ForumindlægHej, Et afsnit fra USA's afhæninghedserklæring, "Disse koloniers tålmodige lidelser har været af denne karakter, og således er nu den nødvendighed, som tvinger dem til at ændre deres hidtidige styreformer. Den nuværende britiske konges historie er beretningen om krænkelser og overgreb, ... -
Kendetegn for den moderne novelle
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en opgave om hvad den moderne novelle skal indeholde. Har I nogle gode ting man kan sige om det? Jeg skal nemlig få en fremlæggelse til at fylde omkring 10 min. - Jeg ved at de starter in medias res. - Uden direkte begyndelse og med en åben slutning. - Man skal l... -
Projektopgave 9. Klasse, hjælp til delemne. Overemne: udvikling
ForumindlægHej, jeg skal snart til at gå igang med min 9. klasses projektopgave, og jeg tænkte på om nogen af jer havde nogle gode ideer til delemner? Vores overemne er udvikling. Mit problem er ikke så meget at finde et spændende emne, men at finde et spændende emne som man også kan lave ens spændende og k... -
Nogen der er til samfundsfag? HASTER
ForumindlægHej Jeg skal i samfundsfag fremlægge om Det Konservative Folkeparti, men har lidt problemer. Jeg skal lægge ud med at snakke om partiets grundlag og ideologi, men hvad er forskellen? Udover det gik jeg jo ud fra at ideologien udelukkende var konservatismen, men fandt ud af at det mere specifik... -
Når tiderne skifter (projektuge)
ForumindlægHejsa vi har i projektuge en fremlæggelse der skal handle om "Når tiderne skifter" Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kan snakke om. Jeg kan rigtig godt lide Geografi samt de andre naturfag, så det ville være perfekt hvis emnet kunne handle om noget der har med tidernes skiften ... -
Citering mundtligt - hvordan?
ForumindlægJeg skal fremlægge noget materiale. Herunder vil jeg gerne citere tekst fra en artikel. Hvordan udtrykker man når man starter med at citere noget, og når man er færdig med at citere? Derudover vil jeg gerne citere en tekst hvor jeg springer stykker over, fx: ''Fællesmarkedet med fri bevæg... -
Apartheid (Projektopgave HJÆLP!!!!)
ForumindlægHej derude. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp til vores projektopgave om Apartheid, som skal fremlægges for 7. klasses elever. Jeg vil vide om i ville være venlige at hjælpe mig med at besvare disse to spørgsmål. Begrund venligst svaret for en 7. klasses elev. -Hvad var meningen med A... -
Vendepunkter - Projektopgaven 9.klasse
ForumindlægHej. Vi skal fremlægge en projektopgave, her i 9. klasse - og overemnet er "Vendepunkter". Vi kan simpelhent ikke finde nogle emner, og vores lærer vil ikke hjælpe os, så det kunne være nogle af jer havde noget. Vi tænkte på prævention, og vendepunktet kunne f.eks være at det ændrede... -
Energi - historien?
ForumindlægHej, skal fremlægge om energi, jeg tænker at det er en god ide at starte med historien bag energi. Har søgt på google, dog er der meget og atter meget at læse (jeg vil læse omkring energi, og imens kan nogen svar med nyttige fakta), på denne måde bruger jeg tiden på tænksomt måde. Nogen der har f... -
Mutationstyper, og den alvorligeste
ForumindlægHej alle! Jeg har en NFF fremlæggelse for, og min gruppe har fået et par biologi spørgsmål. Jeg har virkelig søgt på internettet for at finde ud af hvilke mutationstyper der findes, og finder noget forskelleligt på hver eneste side. Desuden giver de tekster heller ikke så meget mening for mig, o...
