Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15321 til 15340 af 48880
-
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
befolkningen i KBH
Forumindlægnogen der kan hjæælpe? I 2007 boede der 5 447 084 mennesker i Danmark Af dem boede 4 943 385 uden for KBH i københavn boede der 503699 opgave 1.2 beregn, hvor stor en procentdel af den danske befolkning der boede i KBH i 2007 -
Artikel ,, HASTIG HJÆLP !
Forumindlæghej alle kan nogen hjælpe mig med denne opgave .. jeg har virkelig brug for hjælp til at komme igang.. opgaven går ud på: 1: INDLÅN AF ENGELSKE UDTRYK I DET DANSKE SPROG: • Hvem er det, der blander engelske ord ind i dansk talesprog? • Hvordan kan det være, at folk inddrager engelsk i ... -
Oversættelsesdelen
ForumindlægHej! Jeg skal om nogle dage op i skriftlig fransk og vil bare høre, hvilke grammatiske udfordringer der ofte optræder i opgave A ( oversættelsen). Altså hvilke grammatiske områder er i spil (verbalkongruens, possessive pronominer etc.) og hvad gør man, hvis man støder på et dansk udtryk, som ik... -
Statsborgerskab
ForumindlægHej, jeg undrer mig over om jeg kan blive dansk statsborger selvom jeg under 18?? Jeg har lige bestilt en tid så jeg kan består indfødretprøven, men er faktisk blevet usikker på om jeg overhovedet kan søge? Jeg skal lige understreg at jeg er 17 -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej SP. Mit emne er Down syndrom og etik (Biologi A og Dansk A). Nogen der ved hvad jeg kan svare, når min problemformulering siger dette: Forklar baggrunden for udvalgte fysiologiske konsekvenser af sygdommen - herunder variationen i graden af sygdomssymptomer. Please hjælp er i nød! -
Bøjning af "to sing"
ForumindlægHey. Hvordan bøjer man "to sing"? To sing, he sings, he sang, he has sung??, he had sung??, he will sing.. Jeg skal skrive en sætning som på dansk er: ... sunget af Celine Dion.. .. sung by Celine Dion? -
Hvem repræsenterer Venstre i EU-parlamentet i 2010?
ForumindlægHej alle. Har 2 spørgsmål, som jeg har fået i en opgave, hvor jeg skal bruge nettet. Men kan ikke finde et svar. Derfor spørger jeg jer: - Hvem repræsenterer Venstre i Europa-parlamentet i 2010? - Hvem er den danske EU-kommissær i 2010 og hvilket område er hun kommissær for? tak på forhånd(: -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
Romantikken - hvordan startede det?
ForumindlægHej alle... :D Jeg skal op til mundtlig prøve i dansk, og har trukket fordybelsesområdet: Romantikken. Jeg har ikke så meget forstand på romantikken, og ville derfor spørge om der er nogle der ville være så søde at hjælpe mig med noget. Jeg kan simpelthen ikke finde nogle forståelige forkla... -
Analyse af billede og tekst.
ForumindlægHej alle! Vi skal i vores DHO analysere et billede og en tekst, mit spørgsmål er så hvordan skal jeg gøre det? Skal jeg analysere billedet og teksten med billedanalyse som man bruger i dansk? Eller hvad skal jeg gøre? Jeg er lost! Ps. Jeg går i 1. Billedet er: http://www.garderforening.dk/Klug... -
Tilføjelse af noter til Studieportalen
ForumindlægHej. For omtrent en uge siden besluttede jeg at uploade nogle gamle dansk stile til Studieportalen, men nu kan jeg slet ikke finde de pågældende opgaver under noter? Så jeg overvejer, hvorvidt det er mig, som har gjort noget forkert? For de seks noter som jeg tilføj er fuldstændig forsvundet. MVH -
Inspiration til en problemformulering
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en problemstilling jeg har lavet, men er lidt usikker på hvordan jeg ville have min problemformulering til at se ud. Min problemstilling ser følgende ud: ''Hvordan er prisudviklingen på det danske boligmarked sammenlignet med Sveriges?'' Hvis i har noge... -
årskarakter vs eksamenskarakter
ForumindlægHej med jer allesammen. jeg blev student sidste år 2012, og har siden da haft et sabbatår. Men nu skal jeg igang igen. Jeg har tænkt mig at søge ind på Århus Universitet gennem kvote 1, som har frist her den 5. juli 2013. Her har jeg tænkt mig at søge ind på studiet, Engelsk og Europastudie... -
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
mat terminsprøve
ForumindlægHej jeg har altid været d¨rligt til kursen, og imorgen er der færdighedsprøve(terminsprøve) i matematik. Hvad plejer at være for nogle svære opgaver der? Værdien af 50 USD i d.kr.? Omregn 500 danske kroner til EEK? Værdien af 125 EUR i d.kr. ? Kan i forklare hvor jeg gøre det? ... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
'En Handske' eller 'Et Dukkehjem'
ForumindlægHej, Jeg har valgt SÆdelighedsfejden som emne til min dansk/historie opgave, og har set skuespillet 'En Handske' af Bjørnstjerne Bjørnson nævnt i forbindelse med dette flere gange.. Derfor er det oplagt at vælge dette, som litterær tekst, men jeg ville egentlig hellere arbejde med 'Et... -
matematik
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig med følgende opgave? I år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år vok-sede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr., med god tilnærmelse med 1300 om året. a) Opstil en model, der beskriver ... -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor...
