Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15341 til 15360 af 27879
-
Samfundsfaglige modeller
ForumindlægNogen, der kender, eller ved, hvor jeg kan finde, nogle samfundsfaglige modeller inden for emnerne: - Politiske mål og midler - Arbejdsmarkedet - Danmark i verden - Medier - Miljøpolitik Et link eller navnet på en god model ville være great! -
Risikosamfund
ForumindlægJEg sider med den her eksamens opgave og har trykket emnet "socialisering i det moderne risikosamfund" og jeg har svært ved at finde ud af hvilke problemstilliger der er i et risikosamfund hvor man også ka nfå sicialisering med ind over? det ville være fedt hvis der var nogle som kunne ... -
Hjælp til noget der haster :)
ForumindlægEmne: nyttevirkning Er der nogle der kan hjælpe med et spørgsmål inden for nyttevirkning, det lyder som flg.: Hvordan man kan beregne hvor hurtigt 60 liter kan opvarmes fra 10 grader til 60 grader (ingen udregning, men en forklaring)?? -
Pragmatisk/pragmatik
ForumindlægJeg skal til samfundsfagseksamen på mandag på c-niveau og er hundenervøs for at dumpe, Synes der er rigtig mange begreber, som jeg kan blive slagtet totalt på.. Et af dem er pragmatisk/pragmatik... Skal kunne forklare hvad det er... Det ligger i emne relateret til demokrati, politik og medier... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
NOTER!
ForumindlægEr der nogen der kan give notater til historie eksamen i 9. ? :) Det haster meget da jeg skal op på tirsdag! Så hjælp mig! Please! Kan ikke huske alle emner, men der er den kolde krig, anden verdenskrig og første self. Please hjælp! Tusind tak, Martinii -
eksamen
ForumindlægNogle der ved hvilket slags spørgsmål man kunne får, hvis man nu var så uheldig at kommer op i emnet elektrokemi mundtlig eksamen. Der er bare så meget og ved ikke hvad jeg skal lægge hovedvægten på...Men kunne tænke mig at se en eller to eksempler på spørgsmål.. -
Dansk eksamen på onsdag
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til Dansk Mundtlig FSA her den 17 Juni og ville bare spørge om der måske var nogle der kunne hjælpe mig med hvordan sådan en foregår.. Mit emne er Kortfilm. Hvis der er nogen der kan hjælpe mig så skriv endelig :) På forhånd tak :) -
koordinatgeometri
ForumindlægHej SP Har søgt lidt i forummet på dette emne men uden held! Så nu spørger jeg lige: Er der nogen af jer, som har nogle gode noter til følgende: "Fortæl om punkt, linje, cirkel og afstande i planen" Please :) er desperat! Mvh Mette -
sådan her??
ForumindlægHvordan ville i sige:Og nu når vi nærmer os et emne der kunne tyde på noget med unge mennesker osv.sådan her:And by the fact, that we are nearing us a topic like young people osv?? -
Haster !
ForumindlægAltså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O) -
Kemisk analyse?
ForumindlægHej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :) -
Enhedscirklen ?
ForumindlægHej. Hvor i alverden kommer sin, cos og tan ind i billedet, når man taler om enhendscirklen? Jeg har fuldkommen glemt ALT om emnet, og efter at have googlet det er jeg bare endnu mere lost :s .. Gerne forklaret letforståeligt! Smil M. -
EU teorier i henhold til euroskepsis?
ForumindlægJeg sidder med en eksamensopgave og skriver en synopsis. skal putte en masse teorier, metoder osv på. er der nogle som ved hvad det er man skal bruge. de eneste metoder jeg har puttet på er kvantitative og kvalitative. Mit emne er euroskepsis. -
gode råd?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en hård og barsk fremlæggelse foran mig på tirsdag, mit emne er IT, så ville høre om i havde nogle gode råd om hvad der ville være relevant at fortælle/fremlægge om?? på forhånd tak og fortsat god dag :) -
hvordan skal jeg skrive min diskussion? Irland, SRP
Forumindlægjeg skal skrive srp og mit emne er Irlands borgerkrig, min diskussion er : Diskuter IRA´s rolle i borgerkrigen. hvordan skal jeg diskutere? skal jeg indrage nogen kilder eller hvad? håber nogen kan hjælpe mig :D -
Enthalpi?
ForumindlægHejsa allesammen!Jeg har manglende forståelse for enthalpi beregning, og dette er uheldigvis et af emnerne i mit eksamenspensum!Ville lige spørge, om der ikke er nogen af jer, som har nogle gode notater eller bare kna forklare mig hvad det hyer enthalpi egentlig går ud på?Tak på forhånd.Dj Abs -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
siger man det sådan
ForumindlægHvis jeg gerne vil sige: men hvorfor ikke forlade dette en smule triste emne, og begynnde og snakke om noget med sjovthedder det: But why leave this a bit sad subject and begin talking about something more funny
