Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15341 til 15360 af 23766
-
Afstand fra Jorden/Solen til en given planet.
ForumindlægHejsa Jeg har fået stillet en opgave til rådighed i fysik, den lyder som følger: Prøv at foreslå en metode til at måle afstanden fra solen/jorden til de forskellige planeter. Det eneste jeg lige selv kunne komme i tanke om, var noget geometri eller evt. trigonemetri? -
Opgaveark til "Den hoppende bold"?
ForumindlægHej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak -
def. af varmeenergi! haster. skal bruges om ½ time.
Forumindlæghej, vi har en 1 times skriftlig prøve i fysik. Jeg har trukket mekanisk energi og varme. Har I nogle forslag til hvad jeg skal skrive omkring varme? Evt. en definition på varmeenergi måske? på forhånd tusind tak! -
Tilstandsligning til vurdering af masse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemmer med en fysik opgave, som lyder: Brug Tilstandsligningen til at give en vurdering af massen af den atmosfæriske luft i et lokale på 20 m2 med en loftshøjde på 2,4 m Kan ikke lige regne ud hva jeg skal? -
Co2 bindende???
ForumindlægHejsa, Jeg skal lave en opgave i fysik om ensvarmedyr og vekselarmedyr hvor man måler deres stofskifte ud fra iltforbrug. Jeg lægger natronkalt i bunden a buret for at binde co2'en der er i lutfen, men hvad vil det sige at noget er co2 bindende og hvad sker der?? -
raketforsøg?
Forumindlæghej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak -
Tilstandsligning til vurdering af masse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemmer med en fysik opgave, som lyder: Brug Tilstandsligningen til at give en vurdering af massen af den atmosfæriske luft i et lokale på 20 m2 med en loftshøjde på 2,4 m Kan ikke lige regne ud hva jeg skal? -
SRP spørgsmål
ForumindlægJeg har fået sådan en lille fin folder om info omkring SRP'en, der står at en normal side i de fleste fag er 2400 anslag, men det variere mellem de forskellige fag, er der nogen der ved hvad en normal side i fysik er? -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
Fire-dimensionale rum
ForumindlægHey There.. Jeg skal skrive om det 4-dimensionale rum i Matematik og fysik, hvor jeg skal præsentere grundlæggende begreber og regler forregning med vektorer i i 4D-rummet R4. Mit spørgsmål er så, om der er noget man skal være opmærksom på, når man skal gennemgå regnereglerne for regning med ve... -
keglesnit, ellipse, cirkel osv.
Forumindlæghej alle :) mit emne hedder banekurver, og jeg har nu beskrevet en masse om parameterkurver, fart og acceleration, men nu skal jeg ha noget med keglesnit med, men hvordan får jeg det flettet ind? gerne noget med udgangspunkt i fysikken, da den skal indgå? tak :) -
Beregn afvigelse
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med en fysik-aflevering og har lige lavet en lineær regression over nogle data (målinger). Der står så, at jeg skal beregne afvigelse i % fra den teoretiske værdi, men kan ikke finde nogen formel? Nogle, der kan hjælpe mig? :-) -
Lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal fremlægge om lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter i fysik. Jeg ville høre, om der var nogen af jer, der har en ide om hvad jeg kunne fremlægge. Håber virkelig I kan hjælpe mig, for jeg er forvirret. på forhånd tak :) -
Bølgens frekvens?
ForumindlægEr kørt fast i min fysik opgave om bølger Spørgsmål: En bølge udbreder sig i et medium, hvor den har farten 50 m/s. Når bølgelængden er 1,7 m hvor stor er så bølgens frekvens? Nogen der kan hjælpe? -
Stefan-Boltzmannslov
ForumindlægHej - jeg sidder lige midt i 3 årsopgaven - og er stødt på et større problem. Hvorfor er det, at temperaturen i 4 potens er proportional med emissionen (itentiteten) af varmestrålingen, i denne lov? Håber der er nogle der kan hjælpe - sidder med en uforståelig englsksproget fysik bog... ARG... -
Fællesfagligtfokusforløb forsøg
Forumindlæghej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :)) -
Hydrogenspektrum
ForumindlægJeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak! -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
hjæælp er helt blank D:
ForumindlægHej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank. -
Kræfter et legeme i en væske er påvirket af
ForumindlægHej jeg skal afslutte fysik B-niveau her i morgen. Jeg skal kunne redegøre for hvilke kræfter et legeme i en væske er påvirket af. Behøves ikke teori om hver af kræfterne bare lige overordnet info om hvilke kræfter legemet bliver påvirket af. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? På forhånd t...
