Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15381 til 15400 af 24857
  • HJÆLP TIL WORD

    Forumindlæg
    jeg sidder og skal skrive fysik indm men jeg kan ikke finde den funktion hvor man kan indskrive formler og andet matematik er der nogen der kan hjælpe mig med det, måske jer der selv sidder og bruger det med at indsætte formler i en rapport.
  • Det skrå kast

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler nogle gode ræsonnementer over beregninger af det skrå kast. Altså hvorfor formlerne ser ud som de gør. Hvem kan klare den? Og jeg er absolut ikke sagkyndig i fysik så det skal være HELT nede på jorden!!! Mvh. Hoejmark
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • Påvisning af H+-ion?

    Forumindlæg
    Okay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak..
  • Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp.
  • massemidtpunkts sætningen og impulsmomentsætningen

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og læser op til fysik eksamen- mekanik delen. jeg er med på hvordan vi opstiller kraftdiagrammer og newtons 1. lov og newtons 2. lov. Men jeg er ikke med på hvornår vi bruger impulsmomentsætningen og massemidtpunktssætningen. hvad er der, der i en opgave gør, at vi skal bru...
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hvad svarer over gennemsnittet til de nationale prøver i fysik til i karakter. ER det 7 eller 10 Min matematiklærer siger at det svarer til 7 Der er 3 opgaver 1: Over gennemsnittet 2:Over gennemsnittet 3: Under gennemsnittet. HVad er det i karakter?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Det er egentligt et fysik spørgsmål, men man skal dog isolerer u, hvilket jo er med matematiske redskaber (: 510Hz = (340 m/s / (340 m/s - U)) * 435 Hz Hvordan isolerer man U?
  • Gnidning på skråplan - hjææælp!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en fysik aflevering om Gnidning på skråplan, som jeg har lidt svært ved. I afleveringen er der 5 små opgaver jeg skal svare på, og det vil være rart hvis der er nogen der vil forklare mig det på en let måde.. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd. :)
  • A-Kraft

    Forumindlæg
    Hej derude! :-) Jeg skal op i fysik her om 2 uger, og er igang med at lave dispositioner b.la. om a-kraft.. - Er der en som kan forklare simpel og relativt kort hvad a-kraft er helt korrekt? - Hvad det bruges til idag? - Er det godt for miljøet? Tak på forhånd :-)
  • AT2012 - Hindenburg

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen i AT og har om Hindenburg med historie og fysik som fag. Min problemformulering lyder: Hvordan forløb Hindenburg-katastrofen, og hvorfor skete det? Har i forslag til, hvordan jeg kan benytte historie til at besvare dette? Er virkelig i knibe! På forhånd t...
  • Solsystemet - eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik og der er blevet lagt eksamenssprøgmål ud. Et af dem omhandler solsystemet og jeg skal kunne komme ind på solsystemet og årstiderne på jorden. Men med hensyn til min redegørelse af solsystemet, hvad helt specifik skal jeg så komme ind på? Solsystemet er jo i sig selv et bred...
  • Hjælp til solsystemet !!!

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg er i øjeblikket igang med at skrive et projekt omkring solsystemet, men jeg kan ikke finde jordens tilblivelse?? Nogen som kan forklare mig jordens tilblivelse i fysik? På 10. klasses niveau. Det ville være en stor hjælp!!
  • stjerner

    Forumindlæg
    hey yo folks? kan i hjælpe sidder og løser fysik og har brug for hjælp...opgaven lyder:En stjerne befinder sig i afstanden 2,45*1016 km fra jorden og har den absolutte størrelsesklasse M= -3,81. Hvad er afstanden til stjernen i lysår og parsec?
  • Varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at læse til fysik eksamen, jeg er blevet ret forvirret fordi der står flere formler for varmekapacite´t og spicifik varmekapacitet. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare mig hvad forskellen er og hvilke formler til bruges til hvad. På forhånd tak
  • Forskellen på konventionelt- og økologisk landbrug?

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Det skal være fra både bioloisk, geografisk og fysik/kemisk. Håber i kan hjælpe mig: Hvor stor/hvad er forskellen på forureningen af naturen i forhold til økologisk- og konventionel landbrug? Tak på forhånd - Fredeik
  • Maksimal værdi for n, ved brug af bølgeligning

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en fysik opgave, og er gået helt i stå..... Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Sinus til en vinkel kan jo ikke bliver større end 1, så hvad er den maksimale værdi af ??, for hvilken der er afbøjning? Hint: brug bølgeligningen.
  • AT - Empiri

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak!
  • Spørgsmål om kemi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen på onsdag og jeg har lige et par spørgsmål: Hvad er forskellen på plus og minus betastråler? Kan en gammastråle opstå ud fra en alfa-partikel? Når metallerne ruster, har de så set sådan ud i naturen? Håber I kan hjælpe. Camilla.
  • Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd!