Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 15381 til 15400 af 27855
-
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
projekt opgave hjælp
Forumindlæghej jeg er en pige i 8. klasse som denne uge har projekt opgave og mig og min partner har valgt at beskeftige os med duchennes muskeldystrofi som er en døde lig sygdom som et under emne til det dyrebare liv som var vores overenme vi har lidt problem med hvad vi skal lave til produkt og jeg håbe... -
Korstogene
Forumindlæghvad var den egentlige drivkraft bag korstogene?? Hvis nogen har notater til Korstogene, modtager jeg gerne :o) på forhånd tak -
den kolde krig
Forumindlæghej nogle som kan skrive noget om den kolde krig opløsning -
Hjælp til eksamenssæt HF 207
ForumindlægHej. Nu håber jeg på, at der sidder en hf student der ude, som var op i 2007 i dansk A. Jeg har nemlig et problem med at vælge en tekst til den kommenterende artikel fra hæfte 1.. På forhånd mange tak.. -
SSO Koreakrigen
ForumindlægHej alle Har seriøst brug for hjælp idet jeg er kørt fast i min sso. Min problemformulering hedder: Der ønskes en redegørelse for udviklingen i Asien i slutningen af 1940'erne. Dernæst skal du komme nærmere ind på udviklingen i Korea, samt årsagerne til Koreakrigens udbrud. Til... -
Problemer med lommeregneren
ForumindlægNår jeg taster dette ind på lommeregneren, får jeg et forkert tal, er der nogen der vil prøve, tror jeg sætter parenteserne forkert :) 0,1643 g * 4,180 J/g * (27,3 C – 22,2 C) : 0,101 g * ( 100 C – 27,3 C ) Er enhederne eller korekte ? -
Tysk hjælp...
ForumindlægJeg havde en sætning jeg var i tvivl om var rigtig sat sammen. Sie ist der junge Mörder -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
RETNING AF DANSK STIL! SKAL SNART AFLEVERES!
ForumindlægDANSK STIL, SKAL AFLEVERES DEN 01-01-13!! HJÆLP Hej, jeg er en pige på 14 år som går i 8 klasse, når jeg bliver ældre vil jeg gerne være plastikkirurg men jeg er begyndt at tvivle om jeg kan blive det. I min karakter får jeg kun 4 og 7 i dansk..Altså i stile, men nu fandt jeg endelig Studiepo... -
Årsagerne til at England eroprerede Skotland i slutningen af 1200-tallet
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med et forløb der omhandler Skotske frihedskampe. Jeg har valgt en problemstilling der lyder: - Hvad var årsagerne til, at England erobrede Skotland i slutningen af 1200-tallet. Nogen der har noget viden om dette emne. For jeg kan ikke finde nogen årsager til dette. Det ... -
A lot eller lots of?
ForumindlægJeg er lige i tvivl om noget grammatik. Ville man sige "Lots of symbolism is used in the story" eller "A lot of symbolism is used in the story"? -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske.. -
Perspektivering
ForumindlægHvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår... -
Uenige censorer
ForumindlægHvad gør censorerne hvis de er meget uenige i en bedømmelse af fx en skr. danskeksamen? Fx hvis den ene vil give stilen 02, mens den anden vil give den 10? -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
Integrationspolitik
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder i øjeblikket og skriver opgave om den tyske integrationspolitik. Jeg har så bestemt mig for, at sammenligne den med den danske, men synes det er svært at finde nok stof om det. Har I nogle ideer til hvad man eventuelt kunne nævne i denne sammenhæng? -
Skønhedsidealer - Produkt
ForumindlægHej, i den her uge skal jeg have projektuge. Overemnet er: Verden omkring os. Og jeg har valgt delemnet: Skønhedsidealer. Jeg har overhovedet ingen idéer til et produkt, så tænkte på om i havde idéer? Mvh. Anne Eslund :-) -
The Children of Men
Forumindlægjeg skal fortælle om bogen, the children of men, til eksamen, og hvis nogen har læst den har jeg brug for lidt hjælp. eller hvis nogen bare har lyst :) den handler om at der ikke er blevet født et barn i mange år, og folk har mistet håbet. i slutningen bliver en dame gravid, men faderen til dette...
