Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15401 til 15420 af 24857
-
Hjælp - lambda - stående bølger på en streng
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik rapport, i min øvelsesvejledning står der således: Længden er det samme som ½ lambda, så i stedet for at bruge ½ lambda bruges 2L. Er der nogen, som kan forklarer det på en anden måde, så jeg bedre kan forstå det? -
Opfording til snyd
ForumindlægI indlægget "Travlt? Vi skriver din matematikaflevering for dig!" tilbydes der snyd mod betaling. Tilsvarende opfordring findes under fysik og andre steder Jeg må opfordre studieportalen at fjerne de indlæg. -
Forsøg med syre
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til fysik eksamen. Jeg står bare og mangler nogen forsøg man kan lave med syre, eller baser. Det behøver ikke at være kompliceret eller noget. Ganske simpelt er også helt fint :-) Tak på forhånd! -
Kwh spørgsmål
Forumindlæghey folk's har lidt desperat brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg har et el-apperat. Det har en effekt på 130 Watt. Jeg har det tændt i 1314000 sek på et år. Hvor mange kWh bruger jeg hvert år? Tak på forhånd. -
Forsøg til 'Partikler med fart på'
ForumindlægHej alle, Hvilke forsøg kan man lave til emnet 'partikler med fart på'? Står og skal snart op til afgamgsprøve i fysik, så manlger lige lidt inspiration. Ellers bare lidt inspiration til forsøg med radio aktive stoffer På forhånd tak! -
Neutralisering - perspektivering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og laver lidt synopser, da jeg snart skal op i fysik. Jeg kan jo resikere at komme op i neutralisering, men jeg kan bare ikke komme på noget at skrive til perspektivering..? Hvordan bruger vi neutralisering i hverdagen? Håber i kan hjælpe (: -
Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om salte, syrer og baser. og nu er jeg kommer til spørgsmålet: "Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre. Beskriv med ord hvad der sker." Nogle der kan hjælpe mig? -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord? -
Forsøg til det periodiske system
ForumindlægHej :-) Skal op i fysik/kemi her i morgen. Det eneste emne jeg mangler at finde nogle forsøg til, er det periodiske system. Har i nogle forsøg i kunne anbefale, som også hænger sammen med det, så kan jeg få noget teori på til det? På forhånd tak! -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-) -
Hvad sker der hvis man får -3 eller 00 til en afgangsprøve?
ForumindlægJeg skal op i fysik i næste uge, og jeg er langt fra god til det. Jeg er bange for at jeg får 00 eller -3. Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan forsøgene. Hvad sker der hvis jeg får 00 eller -3? -
Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol
ForumindlægJeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc? -
Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?
ForumindlægHej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^ -
disposition
Forumindlægnogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base -
Kosmologi
ForumindlægJeg sidder med en fysik-opgave, som jeg har problemer med. Det handler om rødforskydning, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg løser opgaven. Derfor håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_06.html -
Forsøg til 'Slægten alkohol'
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X -
Et vigtigt spørgsmål :)
ForumindlægHej. Jeg skulle spørger om en forklarning om i kan hjælpe mig med dette spørgsmål vedrørende fysik. Fællestræk hos Syrer. Fællestræk hos Baser dette er 2 foreskellige spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :). -
Afsat effekt og Afsat energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :) -
Se her: z, Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg kan altså bare ikke finde ud af denne her fysik-opgave, som omhandler kosmologi. Jeg ville blive meget glad, hvis der tilfældigvis var nogen herinde der bare kunne det der med kosmologi, og som gad hjælpe mig en smule med det. Tak på forhånd. http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_op... -
Isomer
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal; "Gør rede for navngivning af forskellige isomere former og fortæl om fysiske og kemiske egenskaber." Jeg er ikke helt sikker på, hvad en isomers specifikke egenskaber - fysik og kemisk. Eller om hvordan man navngiver dem.. Håber I kan hjælpe ...
