Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15401 til 15420 af 46442
-
Det periodiske system
ForumindlægJeg er blevet i tvivl imens jeg sidder og læser til eksamen.. Hvad når man skal sige hvor Fe ligger i det periodiske system. Siger man så hovedgruppe 2 i undergruppen 8. Eller er det kun undergruppe 8??? + Perioden 4 fx som Jern jo også ligger i.. Hvad meners der med det?? Og er det vigtigt?? -
Musik terminsprøve
ForumindlægHello.Skal op til skr. terminsprøve onsdag, så ville lige høre om hvad folk der har musik A-niveau herinde bruger, hvis der altså er nogen der bruger computer, af hjælpemidlier, altså hvilke programmer er gode at have til musik eksamen, og hvilke er ikke så gode?//Mads -
Trækker det mit gennemsnit ned?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og jeg er blevet sat op til alle afsluttende fag til eksamen, hvilket betyder at jeg ikke får nogen årskarakterer. Er der nogen der ved om det trækker ned i ens samlede gennemsnit? -
Biologi
ForumindlægHejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i biologi da jeg ikke selv kan finde ud af faget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det. -
nogen der kan hjælpe med design?
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette. -
Fuld pensum?
ForumindlægHvad skal der til, for at man bliver stillet til fuld pensum, dvs. skal til eksamen i faget, selvom klassen ikke trækker det? I dette tilfælde er der tale om tysk.. Hvad skal der til for det? Og hvad vil der ske mht. den skriftlige karakter, når man kun kan komme op i en mudntlig, i og med, der ... -
underviser i mat søges
ForumindlægHey, jeg er igang med matematik på B niveau og skal til eksamen om en måned.. søger en som har lyst til at hjælpe lidt med opgaver og forberedelse en gang eller to om ugen.. mht til betaling kan vi tale om hvad der er fair.. ;) -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02 -
Skriftlig Dansk
ForumindlægHej. Skal snart op til skriftlig dansk eksamen, og kunne virkelig godt tænke mig, at kigge på nogle opgavesæt - men kan ikke finde nogen. Har været inde og kigge på EMU, men der findes heller ikke nogen. Hvor kan jeg finde nogle? -
eksamenssæt AKUT
Forumindlægjeg vil rigtig gerne øve mig ekstra til min mat eksamen, og kigge på opgave eksempler, men jeg har lidt svært ved at finde gamle eksamenssæt fra tidligere år, nogle der ved hvor det kan findes? -
karakterer
Forumindlæghey er der ingen steder man kan se sine karakterer fra skriftlig eksamen lige så snart de kommer så man ikke skal vente på den officielle udlevering fra skolen? nu er eksamensdatabasen jo åbenbart lukket? :( syntes det var rart at kunne se dem løbende.. findes der andre steder? -
Fysik b-niveau
ForumindlægHej! Jeg har fysik på b-niveau i STX. Jeg var til årsprøve i fysik sidste år. Og mit spørgsmål er om hvis jeg kommer op i fysik i år til eksamen. Kommer jeg så op i de emner kun fra i år. Eller er det både de emner jeg havde sidste år og i år? -
Fikspunktsligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær... -
help middelalder
Forumindlægnogen der kan fortælle lidt om københavns grundlæggelse i 1167? -
Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
ForumindlægHvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter? -
Medicinstuderende hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak. -
SRP i Mat / hist
Forumindlæghey derude, Jeg har overvejet 3 emner til min kommende SRP: 1. Jeg har overvejet at skrive om Fibonacci-tallet i Matematik og Historie. I matematik vil jeg skrive om hvad man bruger tallene til. det positive og det negative ved dette talsystem. og i Historie vil jeg skrive om hvordan talsystemet ... -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Karakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som omhandler noget om årskarakter i gymnasiet. Eksempel: Hvis man har fået gode årskarakter i hele året, og man har fået ikke gode karakter i eksamerne. Kigger man så også på årskarakterne dvs. kan de hjælpe en hvis man har fået ikke gode karatker i eksamerne? Ell... -
Kommer jeg på Gym? (STX)
ForumindlægHej alle, jeg er lidt bekymret om jeg kommer på gym med min karekter! Min standpunkts karekter ligger i gennemsnit på 6,5. Er den god nok, eller..? Jeg fik bl.a. 02 i historie (streng lærer :D ) Min klasselærer sagde at min karekter skal rettes lidt, men hun synes at jeg er helt klart uddan...
