Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 15481 til 15500 af 160718
-
Matematik 9 klasses niveau. Vigtigt hjælp!!!
ForumindlægHvor mange kvadratmeter er husets grundareal med terrasse? Længde af hus: 1,80 m Længde med terrasse: 2,40 m Bredde: 1,47 m Højde: 2,10 m Mange tak til den der hjælper. Har et til spg. Hvor mange skridt har bo gået? Bo går med en skridttæller, han har en skridtlængde på 80 cm. Han går 2 km... -
Find s udtrykt ved v og a
ForumindlægJeg forstår ikke opgaven som lyder: Betragt de to ligninger hvor s,t,v og a er positive størrelser. s = ½ * a * r i anden o' og v = a * t opgave a) find s udtrykt ved v og a opgave b) find v udtrykt ved a og a. Er der nogle som kan forklare mig hvad jeg skal gøre? -
Eksamen 1g
Forumindlæg- Hvornår får man afvide om man skal op i musik eller samfundsfag her i 1g? - Og hvilke obligatoriske årsprøver er der i 1g? - Og hvor står en betydning har de egentlig for om man klarer sig godt eller dårligt efter gymnasiet? -
HEJ! Her er nogle matematik stykker som jeg skal habe hjælp til!
Forumindlæg1. En Lp koster 70 kr. uden moms. Hvad er prisen med moms? Hvor mange procent er momsen af salgprisen på 95 kr? 2 På LP'er, CD'er og indspillede bånd er der pålagt yderligere en punktafgift, inden moms er tilføjet. Hvad bliver butikprisen for en plade til 60kr, hvor der endnu ikke e... -
Betragtes 0 som et positiv tal i matematik?
ForumindlægTak på forhånd -
vektorer hjælp i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= 2/3 og b= -1/2 a) bestem tallet s, således at a sb og vektor v=1/-1 er ortogonale
Forumindlægi et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= 2/3 og b= -1/2 a) bestem tallet s, således at a+sb og vektor v=1/-1 er ortogonale -
p og a er indbyrdes primiske (øv. 16)
ForumindlægBevis at et primtal p er indbyrdes primisk med et helt tal a hvis og kun hvis p ikke g°ar op i a. Så jeg skal vise Min tankeproces - a og p er forskellige. - hvis a er et primtal så er det klart at (a,b)=1 - hvis a er et heltial med primtalsfaktorisering så findes der ikke et q som ... -
Studiehjælp, matematik B, 1. g.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig ? Har flyttet klasse i 1. g og mangler hjælp til første halvår pensium. Meget gerne studie hjælp inden skolestart d. 18. august. -
Matematik Aflevering - Vikingeskibe opg. 3.2
ForumindlægHej jeg har store problemer med opg. 3.2 til 3.4. Er der nogen som kan hjælpe, jeg er helt lost! -
Trips matematik bog 3 14.22
ForumindlægHar denne opgave for og har lidt problemer med den, nogen som kan hjælpe, med opgaverne og at forklare hvad de forskellige ting fortæller om lokomotivet. fil er vedhæftet -
Prøve i matematik - hvad skal jeg skulle vide?
ForumindlægHej jeg går i 1.g, og skal op til en lille prøve i morgen. I disse ting: Algebra (Procentregning, ligningsløsning, ulighederheder og dobbeltuligheder, funktionsbegrebet og lineære funktioner. Det er uden nogen, som helst form for hjælpemidler. Hvad skal MAN skulle vide om disse ting? -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
f(x)=Log10(ax)+b Hvad er A og B?
ForumindlægHej, I denne formel: f(x)=Log10(ax)+b Hvad står a og b for? -
Søger hjælpelærer til matematik
ForumindlægHej. Jeg er en 23-årig ingeniørstuderende fra København.Jeg har på dette semester en masse matematikfag som jeg godt kunne tænke mig at have en hjælpelærer til at hjælpe mig med af og til.Jeg har aldrig gjort brug af hjælpelærere før, så jeg ved ikke hvad prisen er, men det kan man jo aftale.Emne... -
EP matematik og kemi problemformulering?
ForumindlægJeg har lidt problemer med at sammensætte en problemformulering til min EP, da jeg ikke helt ved hvordan sådan en helt præcist skal være. Desuden kan mine vejledere ikke helt blive enige, så det er lidt svært Jeg skriver i Matematik B og Kemi B om MIndste kvadraters metode og farvestof i saftevan... -
EP matematik og kemi problemformulering?
Forumindlægeg har lidt problemer med at sammensætte en problemformulering til min EP, da jeg ikke helt ved hvordan sådan en helt præcist skal være. Desuden kan mine vejledere ikke helt blive enige, så det er lidt svært Jeg skriver i Matematik B og Kemi B om MIndste kvadraters metode og farvestof i saftevan... -
EP matematik og kemi problemformulering?
Forumindlægeg har lidt problemer med at sammensætte en problemformulering til min EP, da jeg ikke helt ved hvordan sådan en helt præcist skal være. Desuden kan mine vejledere ikke helt blive enige, så det er lidt svært Jeg skriver i Matematik B og Kemi B om MIndste kvadraters metode og farvestof i saftevan... -
SRP raketter - matematik
ForumindlægHjælp! Jeg har brug for hjælp... Er i gang med at skrive SRP om raketter fysik og matematik. Jeg har 2 opgaver som jeg slet ikke kan finde ud af fra min problemformulering. 1. Opstil en forenklet matematisk model i to dimensioner, der kan beregne baner i solsystemet, når begyndelsesparametre s... -
Grundplaner og betonplader matematik opgave
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med nogen matematik opgaver som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det er noget med nogen Grundplaner og betonplader. Det er opgave 1-c og d. Og opgave 2-3 Forstår ikke lige hvad man skal. Fx 1,3 3•P+2•P+2•P hvordan forklarer man de...
