Søgning på: idræt b noter. Resultater: 15501 til 15520 af 100222
-
ligning
Forumindlægjeg har fået en ligning som lyder følgende, x^3 -2x^2 = 0 skal jeg benytte nulreglen,? -
Analyse af Eksil af Jakob Ejersbo
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal analysere romanen Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg ville derfor høre, om der var nogle der lå inde med en analyse, som jeg må bruge til inspiration og til at komme i gang. Det ville vær en stor hjælp Hilsen Caroline Holm -
may/might og must forskellen
ForumindlægHej alle sammen? En hurtige spørgsmål om at forklar forskellen på brug af may/might og must.. Håber i kan giv en svar eller to. :) På forhånd takkk -
Integralregning / stamfunktion
ForumindlægJeg ved ikke lige hvordan jeg skal skrive ,hvad det vil sige af F(x) er stamfunktion til f(x) .. Og hvad vil det sige at lave integtrationsprøve? -
tv debat
ForumindlægVille i give mig ret i dette? og hvad er jeres holdning? For omkring et halvt år siden, afmeldte jeg mit kabel tv abonnement. Den store pakke. Selector med Mtv Base og russiske dokumentar programmer om livet i Sibirien. Alt dette skulle jeg nu leve uden. De første 2 uger skete det at jeg fandt m... -
Folkemord - Etipoien
ForumindlægEr der nogen herinde som kan forklare nærmere om konflikten i Etiopien - er der eller har der været folkemord i Etiopien? Jeg har desværre ikke nok kendskab til dette område, så hjælp vil være højt taknemmeligt. Henvisninger til internetsider både på dansk og engelsk ville også være helt fint. ... -
Phi
ForumindlægHvorfor anses phi som et guddommeligt tal? -
Fejlsætninger:
ForumindlægJeg har fået et opgave sæt i engelsk.. Ret fejlene i følgende sætninger: 1) The fries were soft, and the salad was neither that good. 2) You just throw the wrapping away when you have finish eating you're burger. 3) He talked friendly to her. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. H... -
noder hjælp
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig hvad denne styk betyder. La la la la, ri ra ra ra la la la ( tekst) C D C C~a# D D D# D C C C er det højre hånd,hvad er a#? Cm A# Cm <-- er det venstre hånd, hvad er Cm og A#---> ¤ der er også nogle gange hvor der store og små bogstaver er blandet,... -
globalisering
ForumindlægHej.. Er der nogen som ved om organisationen Attac går ind for globalisering? Hvis ikke, hvilke organisationer gør så? -
Et vakkert barn
ForumindlægHej, Har nogen læst (og måske endda analyseret) Pia Juuls "Et vakkert barn"? Jeg har brug for lidt hjælp til at komme i gang med en analyse og fortolkning af den :) Håber nogen kan hjælpe... -
Projektionsvektor
ForumindlægKan en projektionsvektor blive nulvektor? - og hvorfor/hvorfor ikke? -
Radius
ForumindlægHvordan finder jeg radiusen af en kugle som har en omkreds på 21,7 cm -
Stamfunktion !
Forumindlæghej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;) -
Areal
ForumindlægHåber der nogle som kan hjælpe På forhånd Tak ;) -
Differentialligning
ForumindlægHej, hvordan undersøger jeg, om en funktion er løsning til en differentialligning? Mit konkrete eksempel er funktionen f(x) = e4x - 2x2 - x - 1/4 Jeg skal undersøge, om den er løsning til differentialligningen dy/dx = 4y + 8x2 -
hvordan undersøger jeg punktet uden hjælpemidler?
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en aflevering i matematik hvor jeg har fået følgende opgave, som er uden hjælpemidler. OPgaven lyder. en funktion f er givet ved f(x)=x2+3x undersøg om punktet p(2,10) ligger på grafen for f Hvordan undersøger jeg om punktet p (2,10) ligger på grafen for f??? VH ... -
Rumfanget af en spand
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder på: Rumfanget af en spand, der har form som en keglestub, er bestemt ved formlen: V=1/3*π*h (R^2+r^2+R*r), Hvor V er rumfanget, h er spandens højde, R er den største radius og r er den mindste radius. En fabrikant fremstiller sådanne plastikspande med et... -
Skriftlig eksamen A-niveau
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen som har en god metode til at læse op til biologi eksamen skriftlig. Jeg kan læse gamle opgaver og læse mit pensum, men det virker på en måde lidt åndsvagt da opgaverne er meget mere specifikke end som så. Håber der er en der har et godt tip! -
Isoler T
ForumindlægKig på billede. Hvordan isolerer jeg T?
