Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15601 til 15620 af 24857
-
Forsøg til Grundstoffer og Ioner
ForumindlægHej, Vi har fået en liste af vores fysik lærer, hvor der var nogle forskellige emner, vi så skulle finde 8-10 forsøg til. Men jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave til: Grundstoffer Ioner Det haster en smule, da jeg skal op imorn ;) -
Jævn- og vekselstrøm..
ForumindlægHej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M... -
AT - relativitetsteori, probl.form. HJÆLP!
ForumindlægHey, jeg er i gang med AT8, hvor jeg kombinerer Historie og Fysik, med emnet Den specielle relativitetsteori. I morgen skal jeg aflevere en problemformulering, men jeg er lidt på bar bund med at finde koblingen mellem de to fag i henhold til dette emne. ALLE FORSLAG ER VELKOMNE, HELP!!! -
har brug for noget hjælp til min aflevering.
Forumindlæghej alle jeg er igang med at lave min aflevering, i fysik. jeg har om henfaldsloven. vi har lavet forsøg og skulle skrive om det, det har jeg gjordt. men så står der at vi skal perspektivere til noget andet. og tak på forhånd:-) -
Brint som fremdriftsmiddel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et fysik spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få svar på, og det lyder sådan her: Hvordan virker brint som fremdriftsmiddel? Jeg skal fremlægge på mandag, så jeg har ret travlt. Tak på forhånd :) -
Lydens fart i stål
ForumindlægHej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars -
Spændingsrækken
ForumindlægEr der nogen, der ville være så dejlig, at forklare spændingsrækken for mig? Jeg er desværre totalt lost, fordi min fysik/kemi-bog ikke forklarer det ordentligt, men wikipedia igen er alt for fagsprogsagtig.. :( Og hvad har redoxprocesser med det at gøre? -
ukendt bilag?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen i 1.g på tirsdag, og er rimelig nervøs for det ukendte bilag man får under samtalen. Specielt under emnet: verdensbilleder. Er der nogen der har en ide til hvad sådan et bilag kan være? til emner som f.eks. verdensbilleder, radioaktivitet, energi osv? -
Forsøg
ForumindlægHey. nu skal jeg jo op i fysik eksamen i folkeskolen på Tirsdag. så ville jeg lige, hører om nogle af jer kunne nogle forsøg om -transformation. -vekselstrøm. det er så indenfor eletromagnetisme og transformation. Hvis det skulle være, kunne i jo også sende nogle notater eller andet til mig. på... -
HJÆLP! Forsøgs papire?
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Magnetisme - Elektromagnetisme - Induktion - Vekselstrøm - EL-energi - Transformation - Højspænding Håber meget I kan hjælpe mig?!!! -
energi omsætning - HASTER
Forumindlæghej! jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i fysik, og skal op i morgen. Der står på det spørgsmål jeg har trukket at jeg skal: "beskrive energiomsætningerne for en person der gynger" er der nogen der kan hjælpe? er virkelig lost -
Opvarmning?
ForumindlægHej! Jeg er så heldig at skulle op i fysik om 20 timer og har fået emnet opvarmning... Jeg er fuldstændig i tvivl om hvad jeg skal komme ind på eller præsentere det? Ville blive glad for en hjælpende hånd af nogle fysiknørder eller en eller anden der er lidt mere med end mig... Hjælp. På forhå... -
Kulstofkredsløbet? Haster!!!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen i morgen, og et af vores emner i pensum er kulstofkredsløbet.. Hvad skal jeg dog sige om det, og hvilke forsøg kan jeg lave? Har virkelig ingen ide, nogen der kan hjælpe mig? -
Fysikopgave
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, jeg skal b.la skrive om lydens egenskaber, nogen der kan hjælpe? Har søgt og søgt men kan simpelthen ikke finde noget. Hvis der er nogle der kan hjælpe, ville det være rigtig rart. -
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
En Diode?
ForumindlægSkal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig -
varmesmeltningen
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0] -
tryk og opsdrift
ForumindlægHej, jeg ska' snart op i fysik, og vi har fået udleveret et emne vi skal snakke om, mit blev tryk og opdrift!!! - spørgsmålet er bare om i har nogle gode ideer til nogle underemner .. jeg vil helst snakke om opdrift i vand. ;D -
ioner
ForumindlægHej! jeg skal til fysik årsprøve på mandag. og mangler forsøg med ioner på 8.klasses niveau og har også utrolig svært ved at forstå det. Så hvis der er nogle der kender nogle gode forsøg om ioner, så ville det være rigtigt fedt! :) -
Tyngdeaccelerationen
ForumindlægHvorfor varierer tyngdeaccelerationen inden for Danmark? Vi lavede et forsøg i fysik der beviste at det sted vi befandt os på havde 1,83 % afvigelse i forhold til Danmarks tyngdeacceleration
