Søgning på: sso historie. Resultater: 15681 til 15700 af 17233
-
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og har lige været oppe til C-niveau musik eksamen. Det gik desværre ikke særlig godt, og endte med at gå hjem med et 02.. Tilgengæld fik jeg 10 i årskarakter i C-niveau fysik. Hvad ligger mit gennemsnit på lige nu? Jeg vil gerne studere Jura når jeg er færdig med gy... -
Suffragetter (i England)
ForumindlægJeg skal skrive om kvindernes kamp for valgret i England, men jer mangler en god historiebog eller lignende, der gennemgår det på en detaljeret og objektiv måde. Derudover har jeg hat svært ved at inde ordenlige kilder, eftersom de fleste skal købes. Kilderne kan være digte, noveller eller artikl... -
Evt. Euler fans? eller bare matematikere
ForumindlægJeg har et matematik projekt angående Polyedre Og herunder har vi et projekt der omhandler en del med Euler, vi har blandt andet fået et kompendium med noget af hans arbejde og andet. Selve projekt opgaven lyder således: "Opgaven skal indeholde mindst to beviser for Eulers polyedresætning... -
SRP-eksempler
ForumindlægHey derude, Jeg skal igang med at skrive en SRP opgave i fransk og matematik. Men jeg ville lige høre om der er nogen herinde, som ville sende mig jeres SRP-opgave. Det må meget gerne være en opgave som er skrevet i eng/ mat. eller fra/mat; men emnet er sådan set ligegyldigt. Jeg vil bare gerne s... -
HJÆLP TIL SYNOPSISOPG!!!
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en problemformulering til en AT-synopsis opg, og jeg har valgt emnet Iran-Irak krigen, da jeg skal skrive i både historie og kemi har jeg en del besværelser. Mit overordnede emne er; Krig medier og teknologi. Mit underordnede emne er; Iran-Irak krigen. Herved skal jeg... -
Hjælp til problemstilling
ForumindlægJeg er i gang med en historie 24-timerseksamen, men jeg er gået lidt i stå. Jeg har følgende kilder om renæssancen og reformationen: - Et uddrag af Erasmus af Rotterdam, der "kritiserer" Luthers verdensbillede - Uddrag fra da Vincis dagbog, hvor han fortæller om stjernene - Et ... -
SYNOPSIS!
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en problemformulering til en AT-synopsis opg, og jeg har valgt emnet Iran-Irak krigen, da jeg skal skrive i både historie og kemi har jeg en del besværelser. Mit overordnede emne er; Krig medier og teknologi. Mit underordnede emne er; Iran-Irak krigen. Herved skal ... -
Naja Maria Aidt: "Præsidenten går i seng med de forkerte"
ForumindlægKan I hjælpe med en analyse og fortolkning af digtet "Præsidenten går i seng med de forkerte" af Naja Maria Aidt, fra samlingen "Rejse for en fremmed", 1999. Skal lave et oplæg om det i en dansktime, men digtet giver virkelig ingen mening for mig? Her er digtet: __________... -
SRP om apartheid.
ForumindlægEmne: Apartheid og tiden efter Hej jeg skal skrive SRP i his. og samf. Men jeg mangler materiale til samf. delen. Er der nogen, kender noget materiale til det, f.eks. om sydafrikas indenrigspolitik? Historie; Undersøgelse af Apartheids oprindelse, opsåtelse af apartheid. Herunder; Hvad, hvordan? ... -
essayopgave - forstår ikke opgavebeskrivelse
ForumindlægHej derude, håber i har en god søndag. Er der en venlig sjæl som ville kunne hjælpe mig med at forstå en opgave beskrivelse i Engelsk. Den lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyze and interpret "Abduction"(en tekst af Shelagh Delaney). To put your ... -
At vælge studie...
ForumindlægGodaften folkens, Jeg skriver her for at få nogle inputs i forhold til valg af studie. Jeg har et snit på 6 og er i tvivl om hvad jeg skal læse. (Jeg ved godt, at det er noget, jeg skal gøre op med mig selv.) Jeg blev færdig med STX humaniora i 2014 og har arbejdet siden, og som så mange andre ... -
'læsning' til eksamen
ForumindlægHejsa Allesammen på denne skønne solrige søndag middag (: ! Jeg skal op til dansk skriftlig eksame her imorgen og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg mere kan forberede mig nu.. Min eksame: Jeg fik udleveret en roman, jeg skulle læse. Her imorgen skal jeg så i tre timer besvare nogle spørgsmål ... -
Den nye realisme
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive Dansk/Historie opgave, hvor jeg har valgt at analysere på Naja Marie Aidts novellesamling Bavian, jeg har valgt ''Buldbjerg'' og ''Slik'' evt. ''bryllupsrejse''.. men jeg skal skrive noget om ''den nye realisme'... -
Dansk, det haster!!!
ForumindlægDet er en dansk analysering af et vintereventyr af arthur krasilnikoff. En kærligheds historie Hvad kan dú sige om dennne her metafor, hvis du skulle analysere den her sætning. og gennem glasstumpernes nye stilling så han en ny Usha, en meget flot metafor, for at se en velkent person i et nyt lys... -
Lille rettelse.
ForumindlægHej, er der nogle som vil kigge på dette? Dansk: Teksten foregår i et hus hos en familie, som spiser aftensmad. Historiens konflikt er, at Ritas kærester er fed og det kan hendes familie ikke acceptere. De griner meget af den fede kæreste. Rita bliver sur og ked af det, men hun siger ikke noget... -
Spørgsmål i old.
ForumindlægHej Jeg sidder lige og læser old, hvortil jeg har nogle spg. (Fra 1. sang i Iliaden) 1) Hvad betyder: Thestoriden? Ordet står foran Kalchas, som er spåmanden i iliaden. Og i så fald er det vel enten ”Epithon ornans” eller ”Patronymikon”? 2) I samme linje står der : ”Thestoriden Kalchas, den s... -
Det giver ingen mening - matematisk "gåde"
ForumindlægJeg faldt i dag over følgende matematiske historie, som jeg har undret mig over lige siden. Den lyder sådan her: 3 piger ønsker at dele en flaske vin. De går ned i vinhandlen og finder en flaske til 30 kr. De giver vinhandleren 10 kr hver, og går hjem for at nyde vinen. Da pigerne er gået finder... -
Sætninger
ForumindlægNogen som vil hjælpe med at oversætte disse sætninger, er helt lost. Dansk: 1. Han lod sit hår farve rødt. 2. Om lørdagen sover de længe. 3. De har mødt en ræv i skoven. 4. Månen skinnede hvidt over landskabet. 5. Paula overdriver altid i sine historier. 6. Titanic er sunket i 1912. 7. 3 millio... -
Hjælp til perspektivering omhandlende det moderne gennembrud
ForumindlægHey guys har brug for hjælp til at afslutte en sætning i min danske stil.. Det er bare XXX'erne og YYY'erne, der skal fyldes ud :) Hereo goes: Som jeg nævnte i indledningen er ”Fra Hytterne” et godt ekstempel for den tankegang man havde i den litterære epoke, den blev skrevet i – natur... -
Let læselige bøger/sider
ForumindlægG'daw Jeg blev færdig med gymnasiet i år, og har lært spansk i 2 af mine år på gymnasiet. Det jeg har lært er efterhånden ved at forsvinde ud af systemet, men jeg har ikke tid til at vedligeholde det med aftenskole el. lign. da jeg pt aftjener min værnepligt. Derfor vil jeg høre ad om der e...
