Generelt

At vælge studie...

23. oktober 2016 af crackzter (Slettet)
Godaften folkens,
Jeg skriver her for at få nogle inputs i forhold til valg af studie. Jeg har et snit på 6 og er i tvivl om hvad jeg skal læse. (Jeg ved godt, at det er noget, jeg skal gøre op med mig selv.)

Jeg blev færdig med STX humaniora i 2014 og har arbejdet siden, og som så mange andre unge mennesker ved jeg sku ikke hvad jeg vil.
Jeg ved dog at jeg er begrænset af mit gennemsnit.

Jeg interessere mig for følgende: international politik, udenrigspolitik (primært magtbalancer og geostrategi), historie og kommunikation. Det er ting jeg læser i min fritid og som jeg er enormt passioneret omkring og har styr på.

Udover det er jeg også god til engelsk der jeg er født i UK og ville ikke have noget imod et engelsktalende studie og hvor mine engelsk kompetencer kunne komme på banen.

Jeg har ikke noget imod moderat fysisk arbejde, men drømmer dog ikke om at blive murer og andre nedslidene håndværk.

Jaa... håber det gav lidt mening. Nu flere input nu bedre, og tak til jer som vil komme med nogle umiddelbare forslag til hvad jeg kunne læse.

Tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. oktober 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Hej 

Forslag til studier, har jeg desværre ikke. Men jeg kan give dig nogle råd, som hjalp mig med at begrænse mit valg til et specifikt studie. 

1. Jobmulighed: Er der brug for folk med den pågældende uddannelse i fremtiden?

2. Interessere: Interesserer jobbet dig bare nogenlunde. Hvis ikke, så vil du nok også have svært ved at fuldføre studiet. 

3. Løn: Mange plejer ofte at sige, at løn ikke skal betyde noget for ens valg, men det er noget sludder og det skal selvfølgelig indgå i ens overvejelse, når man vælger studie. 

Disse spørgsmål kan også være med til at afklare en, hvis valget står mellem flere uddannelser. Hvis man eksempelvis har tænkt på to uddannelser, hvor ens interesse for studierne er omtrent lige store og hvor jobmulighederne i fremtiden med begge uddannnelser ser rigtige positive ud, så kan man kigge på, hvilket af de to uddannelser, der giver den højeste løn. 


Svar #2
24. oktober 2016 af crackzter (Slettet)

Tak for svar og din tid, det går helt klart med i mine overvejelser :-)

Flere forslag er velkomne

Skriv et svar til: At vælge studie...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.