Søgning på: SRP historie. Resultater: 15701 til 15720 af 22627
-
samf-eksamen
Forumindlægnu er jeg jo så priviligeret, at jeg har fået den store ære at komme op i samfundsfag (A-niveau) studentereksamen, og i min nervøsistet her op til er jeg kommet i tvivl om længden på en samf-eksamen. er det bare 2 ½ i timen altså med ca. 20 minutter til forberedelse og ca 20 minutter til selve ek... -
3g. opgave?
ForumindlægEr der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad man kunne skrive om i en 3. års opgave? Jeg vil gerne skrive i fysik eller matematik, men er tom for gode emner... Det må gerne være et emne hvor der er noget gods på og hvormed det er muligt at komme op i den høje ende af karakterskalaen. På ... -
Wiener-kongressen
ForumindlægEr der nogen, der ligger inde med informationer omkring Wiener-kongressen anno 1815? Jeg har tænkt mig at skrive historieopgave om dette, men det er svært at finde informationer herom. -
MOLLY NEEDS HELP
ForumindlægJeg sidder her og har ingen anelse om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, for jeg er ret i tvivl… nogen af jer der kan kom med nogle ord, jeg kan bruge…please?? Det kunne være rart… og det ville hjælpe mig meget, så jeg kan kom videre..Hvordan var de politiske forhold i Da... -
Hvilken betydning har den sorte præsident obama for den sorte befolkning
Forumindlæghvilken betydning har den sorte præsident obama for den sorte befolkning ? -
Efterlysning; Program om den sorte død på DR1
ForumindlægHey allesammen:-)Håber I kan hjælpe mig..?Jeg skal skrive om den sorte død/pesten i en opgave, og ja har brug for lidt hjælp mht materialer. Plus, så et program på DR1 om den sorte død, hvor den betvivler om rotten var skyld i udbredelsen osv. - Nogen som ved hvad programmet hed, og om man evt. k... -
Jeanne d'arc
ForumindlægHey...Da min kæreste skal til at skrive historieopgaven i 2.g, har jeg lovet at hjælpe med at finde lidt materiale...Problemet er så: Det er meget begrænset, hvad der findes, som ikke er om den film, der er lavet.Hvis I kender gode links - primært omhandlende, hvordan hun kunne blive tildelt en h... -
Klokken
Forumindlæghey Hvis I tiilfældigvis kender eventyret "Klokken" skrevet af H.C.Andersen så kan I måske hjælpe mig med hvorfor det er en kongesøn og en fattig dreng, der når frem til klokken...og hvad forskellen er på dem og de andre konfirmander.... -
logistisk vækst
Forumindlæghej jeg sider og laver en studieretningsrapport om eksponentielfunktion. jeg skal redegøre hvad logistisk vækst er. ???? det har jeg ikke anelse om. en grundig forklaring vil gøre mig glad. tak tak. -
Japansstudier
ForumindlægHej! Jeg har erhvervet mig en stor interesse for Japan som sprog og kultur efter mit arbejde med Japansk område i forbindelse med mine større opgaver i 3.g i år. Jeg overvejer derfor meget kraftigt at læse Japanstudier. https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/h... -
Bioeksamen C - hjælp til en tocifret karakter :)
ForumindlægHej, jeg er en 17-årig pige, der går i 1.g. Jeg er i den situation, at jeg har fået 10 i årskarakter i biologi, men jeg har kun fået 6 i årskarakter i kemi. Derfor er det utroligt vigtigt for mig - og mit eksamensgennemsnit - at jeg får 11 eller 13 til eksamen, da jeg gerne vil læse Statskundskab... -
Indledning til et Essay
ForumindlægHejsa! Jeg har aldrig vist, hvad et "essay" er, men idag forklarede vores lærer det og nu siger hun vi skal skrive en indledning til et essay med overskriften "Det smukke ved danmark er". Problemet er ikke bare det, at jeg ikke ved hvordan, altså hvilken måde, indledningen... -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
mundtlig dansk eksamen
ForumindlægEn af mine venner som jeg går på skole med, var oppe i dansk i går (torsdag), han havde forberedt sig godt, og da han kom ind snakkede han løs i 6 minutter, så siger censor at det er fint, og sender ham ud. Da han kommer ind og skal have sin bedømmelse afvide siger censor bare at han er dumpet, h... -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Jeg ville li høre om der er ikke er nogen med nogle geniale ideer til 3.g's opgaver. .Bare for at få lidt inspiration. .(Jeg har engelsk og samfund på høj-niveau)Noura -
Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med at kigge min oversættelse igennem for fejl??.. Den skal afleveres immorgen.. Bitte.. :-(
ForumindlægLille Peter glædede sig til sin fødselsdag, som også blev en dejlig dag. Hans forældre havde købt en ny cykel til ham. Om aftenen kom hans bedsteforældre på besøg, og hans bedstefar tog en 100krseddel op af lommen og lagde den på bordet. Da jeg trådte ind i hendes værelse, så hun på sit ur, og de... -
Nogen 1.g´ere fra Tornbjerg Gym?
ForumindlægHvad synes i om gymnasiet? Er der noget der har skuffet dig/overrasket dig?? -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
Oplæg
ForumindlægHej med jer!Jeg skal holde oplæg i engelsk imorgen, jeg skal bare snakke i ca 5 min og lidt mere, det er ligegyldigt om hvad, bare jeg snakekr engelsk.. og de fleste har holdt oplæg om en ferie og det er ved at være for kedligt at høre på!! Nogen der har nogle gode forslag???Tak:)
