Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15701 til 15720 af 24857
  • Fra Hz til sek - Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at udregne noget databehandling i fysik, men har lige opdaget at det skal være m/sek. Hvordan omregner jeg dette til m/sek?: V=f∗λ⇔600Hz∗0,578meter=346,8hz/meter På forhånd tak!
  • ioniserende stråler ?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;)
  • Erfaringer med Tingbjerg Kollegiet

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har fået boligtilbud fra Tingbjerg Kollegiet, og ville høre hvad folk har af erfaringer med kollegiet? Jeg skal studere fysik på KU efter ferien, så nogen der ved hvordan det ser ud med transport osv.? Mvh. Dennis
  • Brug dog søgefunktionen

    Forumindlæg
    Hvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog.
  • NEM SPG!

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, men jeg har dog et problem! Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne svare på dette spg.? Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv hvordan destillation af vand og sprit minder om destillationen af råolie!
  • Ekliptika

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig på fysik eksamen, og skal vide hvad ekliptika er, men jeg synes ikke at de svar jeg finder på nettet er ens. Hvis jeg har forstået det rigtigt er ekliptika jordens bane om solen, men er den også de andre planeters bane om solen?
  • termisk energi og energiindhold i fødevarer

    Forumindlæg
    hej alle, jeg har trukket spørgsmål i fysik i dag og har så 24 timers forb. men, men, men.. jeg skal så lige finde en forbindelse mellem termisk energi og energiindhold i fødevarer!? kom glad, nogle bud på hvordan man kan sammenkoble de to emner på en nem og overskuelig måde?
  • Hjælp DTU

    Forumindlæg
    hej jeg bor i odense og skal starte på DTU (fysik kursus) om få dage, men jeg har kun været i København få gange. Er der nogen, der kan sige til mig, hvilken bus man tager til DTU fra københavns banegård?
  • Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??

    Forumindlæg
    Heej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege...
  • Induktivt og deduktiv

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i AT Hvad er induktivt og deduktiv, og hvordan kan man finde ud af om man har arbejdet induktivt eller deduktiv. Jeg har om fagene fysik og historie og min problemformulering er: Hvordan kom Newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? Hvordan har jeg så arbejdet???
  • Hjælp til 9. klasses afgangsprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for nogle små forsøg til min afgangseksamen i fysik/kemi. Jeg kan komme ud for at komme op i følgene: Radioaktivitet. Lyd, lys og bølger. Magnetisme/elektromagnetisme. Syrer og baser.
  • Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule..
  • Tycho Brahes og Keplers verdensbilleder

    Forumindlæg
    Skal til fysik eksamen i morgen og jeg skal gøre rede for de to verdensbilleder, og komme ind på ligheder og forskelle ved de to verdensbilleder samt gøre rede Keplers 3 love. Nogle der har nogle råd eller som kan hjælpe mig på en eller anden måde?
  • eksamen

    Forumindlæg
    hej hej.. jeg står og skal til fysik eksamen på torsdag.. går på adgangskursus til maskinmester uddanelsen.. vi har skrevet en opgave som jeg så skal op i.. men har aldrig prøvet det før, så tænkte om der var en der kunne fortælle hvordan man lige skal gribe det an ? på forhånd tak:)
  • Elektromagnetiske Bølger

    Forumindlæg
    Jeg har fysik examen i morgen og det viser sig at jeg ikke kan finde ud af en pind! Er ved at blive rimelig nervøs... En af vores emner er bølger. Er der nogen der kan fortælle mig nogle generelle ting om dem? Måske nogle formler? Tak :)
  • induktion

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til fysik eksamen snart og er nu ved at lave min disposition til emnet energi på vej jeg skal starte med at definerer induktion er der nogle som kan komme med nogle ider håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! på forhånd tak :)
  • Hvilke bøger læses på KU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år
  • Split dx/dy

    Forumindlæg
    Når man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus
  • Ækvator

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål for i fysik, som jeg har svært ved at svare på.. Det lyder således: Ved ækvator svarer 360 grader til 40.000 km. Hvad svarer 1grader til i km?
  • Hjælp til problemstilling.

    Forumindlæg
    Hej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d...