Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 15701 til 15720 af 141843
-
strålingstab
ForumindlægHej Jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne strålingstabet i en sort gryde som der er i kog og som der er en mængde vand . Jeg har angiver grydens diameter og højde (altså kan rumfang beregnes). Problemet er, at jeg ikke ved hvilken formel jeg skal bruge til at beregne strålingstabet -
Lidt Hjælp
Forumindlæghej er der nogen der vil hjælpe mig med følgende nedenstående opgaver har regnet på nogen af dem men de sidst kan jeg ikke se hvordan jeg skal gøre tak på forhånd!! Opgave 5 To funktioner f og g er bestemt ved f(x)=kvadratrod x og g(x)=x^2. grafen for f og grafen for g afgrænser en punktmængde M... -
SRP - anoreksi
ForumindlægHej! :-) Jeg skal til at skrive SRP (studieretningsopgave) her om 2 uger. Mit emner er anoreksi og jeg skriver i Biologi/Dansk. Jeg ville høre om der er nogle der har skrevet SRP om samme emne og måske med samme fagkombination? Det ville nemlig hjælpe mig super meget hvis jeg så kunne få lov... -
Hvordan påvirker en epidemi/pandemi samfundet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med min projektopgave og vil vide hvordan den sorte død påvirkede samfundet i 1347-1743 eller bare i den periode den sorte død fandtes? Og hvordan en epidemi eller pandemi påvirker samfundet? Hvis I kender nogle links, bøger eller opgaver der indeholder besvarelser a... -
Stjerner
ForumindlægHej :-) Jeg sidder her med en matematikside i min bog som jeg ikke rigtig forstår. Kan I ikke være søde at hjælpe hurtigst muligt, tak. -Med håb om hjælp. -OmarHH PS: Kan du ikke læse opgaverne så vær venlig at kommentere ved hvilken cirkel du ikke kan læse og jeg skriver det. :-) -
Eksamen mundtlig mat!
ForumindlægHej alle har meget brug for hjælp til denne opgave, som jeg kan trække til mundtlig matematik eksamen!!! :-) Den lyder således: BEREGNING I VILKÅRLIGE TREKANTER - Gør rede for definitionen af sinus, cosinus og tangens. - Bevis cosinusrelationen. - Fortæl hvordan man bruger cosinus til at finde ... -
synopsis samfundsfag b?
ForumindlægHej allesammen. har lige fået min opg. som jeg skal lave en synopsis udfra. Temaet er politik,medier,demokrati og magt. Med henblik på det amerikanske valg med barack obama og lidt om de forskellige demokrati former. Og nu sidder jeg og er gået helt i sort med hensyn til problemformulering.... hå... -
Beregne entropi for 2 systemer
ForumindlægHey jeg skal beregne den samlede entropi i vedhæftede opgave. Jeg har en idet om, at jeg skal beregne entropi for det ene system samt entropien for det andet system og trække dette fra entropien fra det samlede system. Men er i tvivl om hvilke formler jeg bruger ? :S nogle der eventuelt kan hjæl... -
person karetistik af hvidstens gruppen
ForumindlægHej. i morgen skal je aflevere en opgave i samfundsfag, om hvidstens gruppen. hvor man skal sætte sig ind i en af karakterne fra filmen, og så skal man begrunde hovrfor man har valgt denne person. problemet er bare at jeg var syg den dag. så jeg ville bare høre om der var nogle af jer der kunne... -
3. tryk og temperatur
Forumindlægsidste opgave..en badebold med rumfanf 3,0 dm^3 flyder på vandet, således at 5% af boldens rumfanf er under vand.a) beregn boldens masseb) find størrelsen af den lodrette kraft, du skal påvirke bolden med for at holde den helt under vand. -
Monotoni forhold
ForumindlægHej. Sidder lige fast med en matematik aflevering, Opgaven lyder: En funktion f er bestemt ved f(x) = 1/3x^3 - 2x^2 - 5x Jeg har så differenceret og har regnet diskriminanten ud og fået x1 = 3 og x2 = 3 Hvordan kommer jeg videre? -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
srp - analyse af dokumentar
ForumindlægHej, Nogen der har en analyse til hvordan man analyserer en dokumentar? Skal analysere dokumentaren "Danmark ifølge Bubber - Død over mongolerne", og kan simpelthen ikke komme i gang, da jeg ikke ved hvordan jeg skal starte. Eller hvis der er nogen der sidder ind med en opgave... -
HNma prøve
ForumindlægHej.Jeg skal til prøve på mandag i Integralregning (kap 1) i matematikbogen... Jeg tænkte på, om nogle har været til sådan en "test-prøve", og evt kunne stille nogle opgaver op, med tilhørende svar? - det bedste ville klart være, hvis I kunne oploade prøven og vedlægge link!Eller nogle ... -
Kong alkohol
ForumindlægGod påske alle sammen.. Jeg skal til at skrive en redegørelse og diskusion om en artikel der hedder "kong alkohol" som er fra et eksamensæt i 2007 på HTX. Jeg kan dog ikke komme igang, så ville lige høre om der ikke var nogle søde mennesker der havde lyst til at låne mig sin opgave :) p... -
Hjælp
ForumindlægMin opgave lyder: Redegør for at grafens minimumsværdi er eksakt: y(min) = (-14*kvadratrod(21))/27 Jeg har både forskriften for funktionen og derefter udregnet den afledede funktion, men hvordan løser jeg ovenstående spørgsmål? :S Håber I kan hjælpe.. -
Anatomi - HJÆLP
ForumindlægHej SP. Jeg sidder pt. og tager et online kursus med noget anatomi, og er nået til "anatomical movements," der er en cross-word opgave. Ud fra de clues der er givet, kan jeg simpelthen ikke finde ud af resten af bevægelserne. Så er der en der er skarp på det punkt, og kan de engelske ... -
Eksponential funktion - b?
ForumindlægJeg skal finde halveringstidem til kokain. Jeg får i opgaven oplyst at der er en henfald på 75% pr time. Hele arket handler om eksponential funktioner, så jeg regner med at det er dem jeg skal benytte igen. Jeg ved bare ikke helt hvordan f(x)=b*a^x a må så være lig med (100-75)100= 0,25 nu ve... -
Hjælp til hypoteser
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at opstille tre hypoteser til denne opgave? 1a. Opstil 3 hypoteser, der kan forklare de mønstre om sammenhænge mellem indkomst og middellevetid, der fremgår af figur 1. Hver af hypoteserne skal understøttes af en samfundsfaglig begrundelse. Figuren er ... -
HJÆLP! til populisme og demokratiformer
ForumindlægHej alle som opgave har jeg fået for Diskuter med udgangspunkt i en af de to nedenstående artiler, demokratiets udfordringer og muligheder i dag. Inddrag viden om populisme og/eller demoktratiformer Aner virkelig ikke hvad jeg skal komme igang med, eller hvordan jeg kommer med, hvad der er irre...
