Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15721 til 15740 af 24857
-
opgave 6.1 fysikabbogen 2
Forumindlægi opg a. skal jeg bruge massen jeg slår op i ptable.com eller en databog fysik eller skal jeg også fratrække elektronernes masse således at jeg kun får kernens masse? i opg. e er jeg helt fortabt. nogle der kan hjælpe med en formel? -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
molekyler
ForumindlægHej - håber virkelig du kan hjælpe er i gang inde på fysik kemi tjek men ved ikke det ene spørgsmål hvilke molekyler er det der bevæger sig op i luften som luftdamp? størreste, mindste, hurtigste, langsomeste? -
Manglende forumkategori
ForumindlægJeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi. -
Bølgelængde
ForumindlægI fysik har vi fået følgende formel, om bølgelænde udleveret: λ=(sin(v)(φn)*d)/n 1) Udled/bevis formlen. Nogle der kan hjælpe? -
Radioaktivitet - SRP?
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :) -
Beregn farten, når bolden rammer jorden.
ForumindlægHej. Jeg har regnet på en opgave i fysik, og jeg ville bare lige høre, om den var rigtig regnet. Hvis ikke, så fortæl gerne, hvad jeg har gjort forkert. Jeg tror, at b'eren er forkert. Tak på forhånd. -
Atomkerner
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;) -
Beregne fart og distance
ForumindlægJeg har fået en opgave i Fysik A, som jeg virkelig svært ved at løse, især når mekanik er slet ikke min stærke side. Håber i kan hjælpe mig med det! Se opgaven på filen -
Tivoli
ForumindlægHej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak! -
telefonens opfindelse
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
telefonens opfindelse, hvorfor?
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
Spændnigkilder
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik hvor jeg er gået lidt i stå i spg. c. Det lyder således: (I-U)-grafens hældning. Hvilken enhed har den. Jeg tror selv at det er resistansen ohm, dog ikke sikker. -
Enme forlag (læs kommentar :D ?)
ForumindlægHeej alle :) Skal her og nu til at skrive en AT-opgave - hvor jeg anvender Dansk og fysik til at belyse mit emne. Er der forslag til emner hvor jeg anvender disse to fakulteter =? Håber på forlag.. Mange tak på forhånd. :) -
HHX - hvad er kravene
ForumindlægJeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe -
Kemisk analyse - FSA
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål. Jeg er i gang med min disposition om kemisk analyse, men jeg ved ikke, hvad jeg skal komme ind på først. Hvad kan jeg komme ind på, hvis jeg nu trækker den til fysik prøven? Tak på forhånd :-) -
HJÆLP Faradays opfindelser
ForumindlægHej jeg sidder lige og er i gang med en fysik opgave og jeg har brug for lidt hlæjp!:) På hvilken måde bruger vi Michael Faradays viden i dag.? Håber virkelig der nogen der gider at hjælpe...:)!!!!! -
Metaller i opløsning
ForumindlægHej, jeg sidder og læser op til fysik eksamen som jeg skal til i morgen, Da jeg lige går igennem mine forsøg, er der stadig et spørgsmål jeg er i tvivl om. Som er: Skriv reaktionsligningen i AgNO3-opløsningen. Nogen der kan hjælpe mig? -
Co2-indikator skifter farve - hvorfor?
ForumindlægJeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det? -
Opdrift og fortrængning
ForumindlægHejsa, jeg har et problem med en opgave i fysik, og håber, at I vil hjælpe mig. Der er givet et legeme på 50 cm3 og masse 30 g. Spørgsmål: 3. Hvor stor en masse ethanol vil legemet fortrænge?(ρ(eth.)=0,79 g/cm3)
