Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15721 til 15740 af 17400
-
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
Hvad skal man vælge..?
ForumindlægVed godt at I sikket er ved at blive sindsyge om dette spørgsmål men har virkelig brug for hjælp så nu prøver jeg lykken..Hvad skal man skrive SSO om i historie.. For det første vil jeg rigtig gerne ha af- eller bekræftet om det er rigtigt at man skal skrive inden for et overordnet emne man har h... -
Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
SSO - Hvad pokker er en stærk identitet?
ForumindlægHello :) Jeg sidder med min SSO i samfundsfag, der har emnet "Sociologi - Identitet". Foruden at analysere hvordan en identitet skabes (som jeg er igang med nu og har nogelunde styr på), skal jeg også analysere hvorfor en stærk identitet er vigtig i informationssamfundet. Og... -
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
oversættelse til dansk
Forumindlægjeg sidder her midt i min SSO som jeg skriver i samfundsfag. I mit primære materiale er jeg stødt på en engelsk tekst. Den skal helst oversættes meget ordret, dog samtidig forståelig. Det kan jeg ikke, så jeg håber at nogen kan hjælpe:\n\n"Deviance is the quintessential element of newsworthi... -
Giver problemformulering + stillinger mening?
ForumindlægJeg skal skrive i fagene Samfundsfag B og Engelsk A. Jeg har valgt katastrofen; terrorangrebet d. 11. september. Problemformulering: Hvorfor gik USA i krig mod Afghanistan som følge af begivenhederne d. 11. september 2001? (er det ikke paradoksalt at gå i krig, for at styrke sikkerheden?) P... -
SRP om ''dette burde skrives i nutid'' hjælp!
ForumindlægHej derude! Jeg skal igang med SRP den 4 december og sidder nu og er ved at finde ud af hvad min opgave skal handle om(mine lærere skal lave min problemformulering i morgen!!). Jeg skriver om identitetsdannelse i det senmoderne samfund i fagene dansk og samfundsfag. Jeg havde umiddelbart tænkt m... -
Økonomisk kredsløb, spørgsmål.
ForumindlægHejsa, Jeg har lige fået en opgave for i samfundsfag (B-niveau på STX) hvor jeg skal svare på følgende ud fra det økonomiske kredsløb; 1. Hvad sker der i det økonomiske kredsløb, hvis virksomhederne forudser bedre tider og beslutter at udvide produktionen. Hvilke forudsætninger skal der... -
brug for hjælp:( inden 20/03/06
Forumindlæghej kære venner:)vi skal aflever en skfriftlig rapport i samfundsfag på 8 sider, vi har fået de nedstående tekster som vi skal skrive dere holdninger om velfærdssamfundet, jeg har læste de der arker 3 gange men forstår dem ikke rigtig, det er sværte at få fatte hva de mener rigtig, der står ikke... -
SRP DØDSSTRAF I USA
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med min analyse i SRP og er en smule lost i hvordan jeg skal anvende politiske teorier / modeller i det. Jeg skal svare på: Foretag en analyse af debatten idag i USA omkring dødsstraf. I din analyse skal du inddrage relevant historisk materiale og relevante samfundsfaglig... -
metoder og teorier?? hjælp.
ForumindlægJeg skal til AT eksamen i morgen og er lidt i tvivl om det med metoder og teorie. Jeg har fagene samfundsfag og religion, og har indtil videre skrevet: Empiri, teori og metode Samfundsvidenskabeligt: Inden for samfundsfagsmetoden gør jeg brug af de forskellige taksonomiske niveauer - Redegør, ... -
Medier og magt
ForumindlægHej med alle jer Jeg går i 1.g i gymnasiet, og skal skrive en synopse i samfundsfag, der skal omhandle medier og magt. Jeg skal besvare dette spørgsmål: Hvordan har medierne ændret politikernes måde at føre politik på? - og jeg vil gerne indrømme, at jeg er lidt på bar bund. Jeg ved, det ... -
Dybt forvirret ang. metoder i AT
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med de foreskellige metoders andvendelse i de enkelte problemstillinger? Jeg har selv nogle stikord, men hvordan jeg skal formulerer mig fyldesgørende..altså give en begrundelse for hvorfor jeg har anvendt en bestemt metode. Jeg har gjort mig et forsøg, men jeg slet ikke ... -
HGv
ForumindlægHgv for voksnePå hg v er alle voksneDu har en del livserfaring med i bagagen. Det kan selvfølgelig bruges på din vej mod et nyt job. Derfor kan du med den rette seriøse indstilling tage hg på kun et år. Du lærer om erhvervsøkonomi, salg & service, samfundsfag og IT. Det er profilfagene på vejen m... -
AT-årsprøve
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med min AT-årsprøve med emnet "At være på - muligheder og begrænsinger". Jeg har derefter valgt casen: Politikernes (partiernes) iscenesættelse på nettet. Altså fx facebook, hjemmesider vha. apps osv. - da jeg har samfundsfag ind over mit emne, har jeg... -
hjælp! co2 spørgsmål
ForumindlægHej alle. Jeg mangler lidt inspiration til min AT-fremlæggelse. Har om - hvilke økonomiske og politiske problemer der er forbundet med at reducere CO2-udslippet. Med samf på A og kemi B. ´Kemi: Drivhuseffekten, energiblancen, bioethanol... Samfundsfag; Økonomisk - kan man sætte pris på forureni... -
Demokrati i Danmark og USA
ForumindlægHej. Jeg har været oppe og trække spørgsmål til min Samfundsfags eksamen i morgen. Titlen er "Demokrati i Danmark og USA" og opgaveformuleringen lyder således: "Ud fra vedlagte materiale skal du opstillle, dokumentere og diskutere en faglig problemstilling, dvs du skal lave en syno... -
AT-eksamen - volunturisme
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag og jeg har om volunturisme (Unge der frivilligt tager ud i verden for at yde nødhjælpsarbejde). Mine fag er samfundsfag og dansk. I den forbindelse har jeg overvejet at tilknytte noget ny metode, og her kom jeg til at tænke på Maslows behovspyramide og det...
