Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15781 til 15800 af 48880
-
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
Hvis du var opfinder...
Forumindlæg...hvad ville du så opfinde?Vi skal finde på nogle opfindelser - enhver form for opfindelser - f.eks. nogle som kan gøre hverdagen lettere, løser problemer på ting som kan irritere i hverdagen.. Men det må være enhver form for opfindelse..Jeg har fundet på nogle, men det kunne også være sjovt at ... -
Ungdomsseminar i Korsør
ForumindlægHej medstuderende!Jeg har i dag meldt mig til ungdomsseminaret: "Terrorisme: Forebyggelse og bekæmpelse - dilemmaer og konsekvenser", der afholdes i Svangstrupgaard i Korsør.1. Er der nogle herfra, der skal med?2. Er der nogle, der kan bidrage med erfaringer fra sådanne seminarer afhold... -
ekspansiv finanspol, multiplikator, keynesianere og klassikere
ForumindlægJeg har nogenlunde forstået det med multiplikatoreffekt og accelerator, altså acceleratoren kommer til på baggrund af en multiplikatoreffekt, men hvordan sættes multiplikatoren i gang under lavkonjunktur?? for ja, muliplikatoren sættes jo i gang via et stigende forbrug, men hvordan det, når vi ... -
Hvilken praktikplads skal jeg tage?
ForumindlægJeg håber I har nogle gode idéer. Jeg skal snart have fundet en praktikplads, men jeg ved ikke hvad jeg skal gå i praktik som..Jeg vil ikke stå i en butik, som de fleste gør.. altså jeg vil gerne være læge når jeg bliver ældre.. har I nogen idéer?Jeg kan jo ikke gå i praktik som læge.. -
raportage
Forumindlæghello..jeg er lige kommet hjem fra studietur i dublin og min kære dansklærer har bedt os om at aflevere en raportage om turen. Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til at finde ud af, hvordan man griber det an, da det ikke gik så godt sidste gang jeg skrev i denne stil. mvh panda -
Unges valgdeltagelse
ForumindlægPænt goddag til jer alle sammen :), Er der nogen som ved hvordan unge 16-årriges valgdeltagelse an føre til en svækkelse af demokratiet? Jeg kan selv kun se, at det fører til en bedre form for demokrati. Mvh Quidditch -
Dele sabbatår op i universitets sommerferier?
ForumindlægHej, jeg vil gerne holde et sabbatår, men her for nylig blev jeg bange for om et år nu ikke også var rimelig meget tid at bruge på det? Så går der jo et år mere til når jeg er færdig og parat til arbejdsmarket. Jeg snakkede lidt med nogle forskellige folk om det og en af dem sagde til mig at jeg... -
HHX eller stx ?
Forumindlæghej alle sammen :) jeg ved virkelig ikke om jeg skal vælge stx eller hhx ??? nogen der kunne hjælpe ldit :) på forhånd tak :D -
"Hvorfor blev Obama valgt"-fagtermer
ForumindlægHej folkens. Jeg står og skal lave en samfundsfagsopgave, og her er jeg nået til et punkt, hvor jeg skal forklare hvorfor Obama blev valgt, og dette går strygende. Desværre mangler jeg i den grad nogle fagtermer, da min lærer sætter stor pris på dem, som jeg kan bruge dertil, og jeg ved ærlig t... -
forklaring
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad der menes med "Det globale samfund er blandt andet kendetegnet ved opløsningen af økonomiske og sociale grænser og undergravelse af institutioner for politisk styring af samfundet" .. og evt. komme med eksempler på dette. For man kan jo enten vælge... -
Ny grundlov eller grundlovsændring
ForumindlægHej :D Jeg har fået til opgave, at skulle finde på en ny grundlov eller en grundlovsændring, der vil gøre gavn for Danmark. Har I nogle ideer? For er helt lost... Tak på forhånd. -
Hvad menes der med livsformer i det senmoderne samfund?
ForumindlægSpørgmålet lyder som ovenstående, hvad menes det med livsformer i det senmoderne samfund? Dette er et spørgmål i min SRP opgave, men har svært ved at finde ud af hvad der præcis menes? Vil det være relevant her at inddrage Thomas Højrup? God aften! -
Læserbrev
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave om at skrive et læserbrev til en avis. Læserbrevet er som følger, men ved ikke, hvad for en avis jeg skal sende det til - og hvorfor! Men det er faktisk en del af opgaven.Hvilket forfærdeligt ubeskrivende ord. Det kunne ligeså godt have været fuldstændigt intetsigen... -
Ord - Isme
ForumindlægHej . Kan i hjælpe med ord der ender med - Isme og deres betydning . -
"Åndsvage Spørgsmål"
ForumindlægHej,Det kan godt være, at der er nogle der tror jeg er blevet skør eller sådan noget, men jeg har nogle spørgsmål jeg gerne vil have afklaret, og her kommer de:a) Hvad er fornuftb) Hvad sker der egentlig nårman ler?På forhånd takMathilde -
IØA - Eksamenssæt maj 2013 - USA's økonomi
ForumindlægJeg har desparat brug for hjælp til opgave 5 i eksamenssættet fra maj 2013 IØA, som lyder: Vurder om USA har de samme muligheder og begrænsninger som Danmark for at anvende pengepolitikken og finanspolitikken til at øge den økonomiske vækst. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægJeg mangler en ordbog, og kan derfor ikkefinde betydningen af disse ord - en venlig sjæl der vil hjælpe? resignation assemblage kognitiv (i forhold til psykologi) korrelationsmetode epokal dialektisk teologi indre eksil (har en fornemmelse af ordet eksil, men ikke den konkrete betydning) TAK Li... -
Demokrati
ForumindlægHej :) Jeg har lige et parspørgsmål om demokrati, som jeg håber I vil hjælpe med. - Forklar de forskellige demokrati teorier og deres fordele og ulemper - Sammenlign liberalismen, konservatismen og socialismen. -
Essay ! Om mennesker&Maskiner
ForumindlægAltså Jeg skal skrive et Essay om mennesker&maskiner ! Nogen der har nogen Seriøse ideer og Meninger ? ! Stilen skal være omkring 4-6 sider , og er bare totalt lost . ! Så Hjælp Tak .
