Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15801 til 15820 af 18649
-
Astrologi Vs. Astronomi help!
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Astronomi Astrologi. og har valgt fagene fysik og religion. jeg har tænkt mig at fortælle om lighederne og ilighederne mellem Astronomi og astrologi da de begge beskæftiger sig med himmellegmerne og der en en form for forudsigelser i beggeretninger Astrologi : for... -
Lidt fysikhjælp ønskes :)
ForumindlægHejsa, jeg er virkelig lost i dette fysik: KUN første opgave om slusen: us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX072-FYA%20V_vejl2.pdf KUN anden opgave om tryk i vandrør us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf Jeg ved det ikke er særlig læ... -
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni... -
El
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik aflevering som jeg er lidt i tvivl om, opgaven lyder således: Det handler om en rygsæk der kan producere strøm mens man går med den. En generator omsætter energien i denne bevægelse til elektrisk energi med en effekt på 7,4 W Hvor hurtigt skal man mindst gå hvert sk... -
Hjælp til Kemi
ForumindlægHej du, jeg vil gerne tilegne mig viden om kemi på A-nivuea, og ville af den grund spørge, om du kunne eventuel foreslå nogle hjemmesider, hvor man kan læse kemi og genrelt læse om det. Ligesom illusteret videnskab, men dér findes der ikke så meget kemi, men mere fysik. Kender I nogle hjemmesider... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med en fysik rapport om varmekapacitet.. Og to af spøgsmålene er jeg lidt udsikre på, så håber i kan give mig en ide om svaret :) : `1. Hvis et materiale er rigtig godt som køleelement – så kan man omvendt sige: så skal der tilføres kun lidt varme for at varme mate... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
Sparepærer og glødepærer
ForumindlægHej har en opgave i fysik, som jeg ikke kan gennemskue :) Her er den: En sparepære koster 50 kr. og "lever" 8000 timer. En glødepære koster 12 kr. og "lever" 1000 timer. En 7 W sparepære giver lige så meget lys som en 40 W glødepære. Beregn energiforbruget for hver type pære i... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået mig en fysik aflevering hvorpå jeg skal gå ind og redegøre for Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip. Jeg har været ved at læse en masse men jeg har meget svært ved at sammenfatte det til en redegørelse. Derfor søger jeg jeres hjælp - hvis nogle af je... -
Kemi - Saltesopløslighed
ForumindlægFind omregningsfaktoren fra massebrøk (i g pr. kg) af chlorid til salinitet i g pr. kg (læs fx om Fysiske egenskaber for havvand i Databogen side 252, 10. udgave, 1997 eller nyere). Omregningen fra chloridkoncentration til koncentration af samtlige opløste salte er mulig da havvands kemiske sam... -
Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og har matematik og fysik som studieretningfag. Jeg er i gang med et mini-studieretningsprojekt, hvor emnet er det skrå kast. Jeg har sat mig ind i alle formler, når der ikke tages højde for luftmodstand. Jeg vil dog gerne hive niveauet i mit projekt endnu højere op og har... -
Kemi - Saltesopløslighed
ForumindlægFind omregningsfaktoren fra massebrøk (i g pr. kg) af chlorid til salinitet i g pr. kg (læs fx om Fysiske egenskaber for havvand i Databogen side 252, 10. udgave, 1997 eller nyere). Omregningen fra chloridkoncentration til koncentration af samtlige opløste salte er mulig da havvands kemiske sam... -
Metodeafsnittet
ForumindlægMan skal ikke skrive om generel videnskabsteori i metodeafsnittet, vel? Hvis jeg fx skriver i fysik og religion skal jeg IKKE skrive om positivismen og hermenuetikken generelt, men i stedet finde noget konkret ved min opgave, som evt. adskiller sig fra normale metoder. Eller hvorledes? Derudover... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe.. .
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedr. Fysik, nærmere betegnet el. Den er meget simpel og jeg skal bare vide, ja se opg. beskrivelse Opgavebeskrivelse: Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe i løbet af 10. minutter, når størmmer er 0,30A. 10 * 60 = 600 sek I = Q/t Q = t * I -- Q = 600s... -
AT?
ForumindlægHej Jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg vil skrive om og i, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Jeg har Mat A, Bio A, Fys B, Kem B som linje Jeg vil helst have fysik sammen med et humanistisk fag enten dansk eller engelsk......men jeg er fuldstændig ude på herrens mark hvad angår emne....
