Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15801 til 15820 af 42938
-
Råd til F/K prøven FSA??
ForumindlægHej Jeg skal op i F/K afgansprøven på tirsdag. Jeg har forberedt mig med at lave dispositioner til hvert emne, og har rimelig styr på teorien. Kunne nogle af jer ikke fortælle om jeres oplevelse med prøven? Hvad man ikke skal gøre og hvad der er godt at gøre? Tak!! -
Rettelse
ForumindlægNogen som kan rette på min aflevering? : Fatima er fransk, men hendes forældre er født i Algeriet. I familien diskuterer de tit forskellen mellem den nye kultur og de gamle muslimske traditioner. Fatima bærer ikke tørklæde, når hun går ud. Hun føler sig fri og godt tilpas i det nye land. Om som... -
Franskrettelse
ForumindlægHej Jeg har lige en lille franskoversættelse og tænkte om der er nogle der lige vil rette de største og værste fejl.Aïcha har tillid til en fætter, der holder meget af hende, men han forråder hende. Han sender ikke hendes meget personlige brev til Antonio. Tværtimod læser han det og giver det til... -
Akkusativ, nominativ og dativ... fatter det ik'
Forumindlægjeg vil bare lige spørge om hvis der var nogle der kunne forklare mig hvad Nominativ, akkusativ og dativ er, og hvordan man bruger og genkender dem. ved godt de er pronominer, og ved nogenlunde hvad pronominer er men ved ik' hvordan jeg skal se forskellen imellem dem. svar helst så h.s.m. -
OpenOffice hjælp!
ForumindlægHej Jeg bruger programmet Open Office Writer til at skrive dokumenter mm. Jeg kan imidlertid ikke finde en funktion som minder om Microsoft Words Equation Editor. Det tætteste jeg kan komme er Insert -> Object -> Formula, men der kan jeg ikke rigtig lave sådan noget som brøker, vektorer ... -
enevældens fald
Forumindlæghel allesammen.. Er der nogen her der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg skal skrive om enevældens fald op til indførelsen af grundloven i 1849.. her er der specielt lagt vægt på de tanker rundt i verden, der medførte at kongen opgav sin magt.. jeg ved at montesquieu havde en del indflydelse, men hv... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Engelsk tidligere eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig eksamen i engelsk her i næste uge og har i den forbindelse, uden held, ledt nettet tyndt for tidligere eksamenssæt som jeg kan bruge til forbedredelse. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i dem?:) -
Kemi opgavesæt
ForumindlægHej, Er der nogen der har regnet opgave 4 i følgende opgavesæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ke/STX072-KEA%20V_vejl2.pdf det er især c), d og f) der giver problemer -
Dumpe et fag på hhx
ForumindlægHvis jeg dumper et fag som fx tysk til eksamen på hhx, hvad gør jeg så? Går de efter gennemsnittet af mine karakterer i alle fag og derved afgør om jeg består hhx eller skal jeg bestå alle fag? -
Hjælp til engelsk synopsis
ForumindlægHej alle. Der er snart eksame. Derfor har jeg fået stillet en opgave om at lave en synopsis om Martin Luther King. Er der nogen som kan hjælpe? Skal aflevere imorgen.. -
Er det kun mig som er træt af karaktere?
ForumindlægSå skete det igen, det blev eksamenstid og med et tryllesalg er alle straks mere liderlige end damen i huston 500... Eksamen gør efter min mening det grimme ved folk, jalouxi og misundelse kravler frem fra den sten hvorunder de har gemt sig siden årskarakterene og begynder ellers at hærge igen...... -
HF'er - forvirret over udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg har været inde på uvm.dk for at se om de havde en oversigt/forklaring på hvordan man udregner sit gennemsnit, når man går på HF og har enkeltfag (dvs. at jeg heller ikke har fagpakker), men fandt intet. Er der en der ligger inde med et link? Det regneark en lære har lagt et link til herinde k... -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Differentialeregning og statistik
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen på mandag og jeg har svært ved at gennemskue differentiale regning. Er der nogen som kan give mig en kort forklaring på hvad differentiale regning generelt er og hvad differrentiale kvoitienten betyder? Deru... -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej, Jeg har et problem, som jeg gerne vil have hjælp til. Jeg sidder i øjeblikket med et snit på 9,1 (efter den nye skala). Jeg vil gerne læse medicin - også er det vel nok klart for enhver, at jeg ikke har nok i snit. Jeg har overvejet at vente med at gå op til de skriftlige eksaminer også ta... -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
Klagemulighed?
ForumindlægEr der mulighed for at indgive en klage over eksamensresultatet i mundlig dansk? Vi sad (pga pladsmangel fra skolens side) 4 studerende i samme lokale til forberedelse, hvor døren gik ret ofte. Hvis man har svært ved at koncenterere sig i forvejen, gør flere mennesker samt pres om at være still... -
Kender i disse censorer?
ForumindlægJeg skal om i Oldtidskundskab, Engelsk og Dansk og til disse mundtligeeksaminer har jeg følgende censorer: Old C: Anne-Grete Rovbjerg-Hansen - N. Zahles Gymnasieskole Engelsk B: Asger Ødum Berg - VUC Nordsjælland Dansk A: Stig Wørmer - Sankt Annæ Gymnasium Er disse nogle i kender? Hvis ja, hv... -
DDet her tager kun 1 sek..HASTER
ForumindlægHej...jeg ska snart op i dansk mundt..der er noget jeg ikke forstår..Det er helt nemt, men KUN jeg er for dum til at forstå det!!!Hvordan ved man om et eventyr er KUNST- eller FOlKE- eventyr???Hjælpp plsss
