Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15801 til 15820 af 23766
-
Haster: ELISA-test
ForumindlægHej alle Jeg skriver en rapport om ELISA-testen og skal herunder diskutere dens anvendelighed. I diverse fagbøger står der, at testen følsomhed er en fordel, derfor må det vel betyde, at det ikke handler om at brøndenes indhold blandes osv. Mit spørgsmål lyder derfor hvorfor er ELISA-testen føls... -
Planter i ferskvand / saltvand?
ForumindlægHej, jeg sidder og laver en rapport om osmose, og jeg har fået et spørgsmøl, hvor der står følgende: "Hvordan kan nogle planter leve i ferskvand og andre i saltvand". Jeg har ledt og ledt på netter, og i min bog, men jeg har ikke kunne finde noget om det. Jeg håber at der er nogen... -
Osmotisk tryk - æg
Forumindlæghej.. Skal aflevere rapport i morgen og havde helt glemt at jeg manglede nogen spørgsmål.. 1. Forklar hvorfor at æggeskallen ofte knækker når man koger et æg, at dette kan forhindres ved at koge æggene i saltvand eller ved at prikke et hul i æggeskallen? 2. Andre eksempler på osmose i hverdagen? ... -
IT for erhvervsøkonomer (MatLab)
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, som skal besvares og afleveres i MatLab med tilhørende rapport. Er der nogen eksperter i MatLab, som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Jeg forstår ikke selv programmet, og ved derfor ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Håber der er en venlig sjæl, som vil brug... -
uretfærdig engelsk lære. hjælp
Forumindlægkort sagt, så har jeg problemer med min engelsk lære, der gør forskel på dem hun kan lide og omvendt, med mindre man fedter for hende. fik 5 i en engelsk rapport om psykose og neurose, hvor jeg forlangte at få den vuderet af en anden der gav den 10. kan jeg klage eller få hjælp et eller andet ste... -
Kvaliativ analyse
ForumindlægEr ved at lave en rapport hvor kvaliativ analyse indgår. Vi skal bestemme stoffets molekyleformel. Men hvordan bestemmer man x og y værdierne? Jeg har beregnet hele stoffets molare masse, og skal nu bestemme værdierne af x og y i stoffets molekyleformel. I forvejen kender jeg massen af stoffet, s... -
nernst lov kemi A-niveau
ForumindlægHej.Jeg har lige siddet og lavet en rapport om nernst lov og så stødte jeg på et spørgsmål, jeg ikke vidste hvordan jeg skulle håndtere.Opskriv nernsts lov for elektrokemisk celle med cellereaktionen:H(g)+Mg2+(aq)-->2H+(aq)+Mg(s)Ved nogen hvordan man gør?Håber nogen gider hjælpe med det samme -
Idealgasligning + andre
ForumindlægHeej alle sammen Ville lige hører om der var nogle herinde der kunne have en ide til hvad man kan skrive om følgende formeler? • P * V = n * R * T • n = m / M • n = V * C Skal skrive noget uddybbende om dem alle i en rapport, men kan ikke rigtigt finde noget som man kan skriv... -
Isolering af DNA fra løg
ForumindlægHej :-) Jeg har i biologi lavet forsøget hvor man isolerer DNA fra et løg. Jeg har lavet hele rapporten udover diskussion. Der sidder jeg fast. Min lærer har sagt der ikke er så meget at skrive i diskussionen, men jeg er stadig helt blank! Nogen der kan hjælpe mig? Mvh Christina -
Masse % af eddikesyre i husholdningseddike
ForumindlægHej jeg har en rapport hvor jeg skal udregne masse % af eddikesyre i husholdningseddike. Volumen af 0,100 M NaOH = 9ml Stofmængden må jo så være c*V = 0,1*0,09 = 0,009 mol men det er alt den information jeg har til rådighed, hvordan finder jeg indholdet af eddikesyre i masse % udfra dette? t... -
koagulering og clot på dansk
Forumindlægspørgsmål - jeg sidder og læser i en engelsk biokemi bog, men skal skrive rapporten på dansk, hvordan ville i oversætte clot i koaguleringssammenhænge, for kan det passe at det oversættes til prop? ved blodprop tænker man jo sygdom, men det er ikke tilfældet her. hedder det er koagel? brug af det... -
Hjælp! Kviksølvskomplekser!!!!
ForumindlægHej, er der nogle herinde der har lavet en rapport på kviksølvskomplekser, også kaldet "Syntese af Kobber(I)tetraiodomercurat(II)?! For jeg har gået til genoptræning det sidste stykke tid, så jeg har ikke haft ret god mulighed for at få at vide hvordan man løser det forskellige! Så hvis der ... -
Kemihjælp!
ForumindlægEr i gang med rapport om "bestemmelse af styrkekonstanter for chlorethansyrer" og som afslutningsspørgsmål er dette:"Resultatet kommenteres, idet den fundne ændring af styrkekonstanten ved substitution af H-atomer med Cl-atomer i methylgruppen omtales. Den konstaterede ændring søg... -
Stemmegaffel
ForumindlægHej alle:) Sidder og laver en rapport ud fra et forsæg med en stemmegaffel, guitar og en xylofon. Har brug for hjælp til forsøget med stemmegafflen. Vi skulle finde frekvensen og derefter sammenligne med den påtrykte værdi som var 440 Hz. Det jeg har brug for hjælp til er teoriafsnittet! Er de... -
Saltes opløselighed i vand - fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport omkring saltes opløselighed i vand, og har dermed arbejdet en del med fældningsreaktioner. Jeg står nu og skal buge den til NF eksamen, hvor jeg skal kunne perspektivere dette kemi-førsøg til både biologi og geografi, hvilket jeg har svært ved. Mon der er en venlig ... -
Beskrivelse af terræn
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en kort rapport omkring et jordgrundlag, og jeg skal bl.a. skrive omkring terænet. Er der nogle, der ved hvordan et terræn beskrives bedst muligt? Hvilke basale punkter skal jeg gerne ind over? Jeg håber at nogen kan hjælpe mig! -
hvor finder jeg noget om harskning af fedt?
Forumindlæghey :)ville høre om der var nogen som vidste hvor hvor jeg kan finde noget om oxidativ og hydrolyttisk harskning...nogle reaktioner og lidt teori.. skal inddrage det i en kemi rapport, men har ledt en del på nettet og kigget i et par bøger.. men kan bare ikke finde noget.. :(håber at der er nogen... -
Biologi - kolonier, hvad er det nu for noget?
ForumindlægJeg er igang, med at skrive en biologi rapport, om dyrkningen af baktierier og svampe. Vores lærer, snakkede meget kort om det, derfor kan jeg ikke huske det. Jeg tænkte, at det måske ville give nogle ekstra point, at inkludere det med. Nogle der måske ville give en forklaring? :) -
Oso opgave 10 klasse
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om at være brandmand, fordi det har jeg gået og tænkt på i lang tid. Jeg er næsten færdig med min rapport og har valgt at vise fremlæggelsen med powerpoint, så jeg ikke bliver for kedelig at høre på, skal man have et produkt for at få gode karaktere? og hvad kunne det ... -
Tertiære Aminer
ForumindlægHej forum.Jeg sidder og bøvler med en rapport i organisk kemi. Jeg har lavet stofindifikation på en ukend analyse og er kommet frem til at stoffet er triethylamin.Mit problem er nu at jeg i starten testede reaktionen med mit stof og bromvand. Bromvandets gullige farve forsvandt. Jeg kan i midlert...
