Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 15801 til 15820 af 34078
-
Emner i spansk på 3. år?
ForumindlægHej alle! Jeg ville være evig taknemlig for, om nogen eventuelt kunne huske hvilke emner, der hos jer var blevet gennemgået i spansk A på stx (enten alle 3 år, 2 af årene eller blot 3. år). Jeg er godt klar over, at det kan variere fra skole til skole, men er alligevel interesseret... -
Forberedelse til niveau A.
ForumindlægHej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv... -
mislykkes årsprøve
ForumindlægHej har bare brug for nogle gode råd går i 3g. har været til sygeårsprøve i skriftlig dansk, men det gik rigtig galt Har aldrig nogensinde haft eksamensangst el. noget får altid 7-10 i karakter pludselig blev jeg helt blank, og kunne ikke formulere to sætninger, - har aldrig oplevet ... -
hvordan får træerne vand op igennem rødderrne?
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvad man kalder den måde træerne optager vand i rødderne? er det aktiv transport, diffusion, osmose hvad hedder det? -
Side- og linjehenvisning
ForumindlægHej, jeg sidder og laver 'den non-fiktive engelsk stil'. Men jeg har glemt om man i engelsk stilen indsætter side- og linjehenvisning efter citater?? -
Det var dengang!
ForumindlægJeg har været på bogudsalg, antikvariske bøger. Fandt en opslagsbog med rentetilskrivning, 3% - 3½% - 4% - - - 6% p.a. En hel bog på ca 1 cm bare for at kunne slå de tal op, som I i dag får fra jeres lommeregnet eller CAS værktøj. Min egen logaritmetabel er fra 1965 (26.udgave/Gads forlag)... -
parameterfremstilling
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til: Bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkter med akserne. -
kronik?
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan man præcis skriver en kronik? Ja en kort redegørelse og så diskussion. Det kan være tekster osv. - Men jeg har lidt svært ved det alligevel, for man skal jo være neutral og man må ikke komme med sine egne meninger. Dvs man må ikke... -
Geografi fsa
ForumindlægHej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ... -
Funktionsundersøgelse og polynomiumsbrøker
ForumindlægHej alle! Hjælp mig med at svare på så meget som muligt til det følgende: b) Forklar hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. c) Fortæl, hvad man forstår ved en polynomiumsbrøk. d) Giv eksempler på hvordan definitionsmængden Dm(f) og eventuelle nulpunkt... -
Positiv ortogonal matrix
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor jeg skal angive værdierne c, b og a i nedenstående matrix: Sådan at den bliver positiv ortogonal. Det er klart, at den numeriske værdi af både c, b og a må være sqrt(2)/2, men hvordan kan jeg (uden at bestemme determinanten) se, hvilke fort... -
Emner til fsa Fysik/kemi?
ForumindlægHejsa;) Jeg skal op i fysik/kemi snart....så er der nogen af jer, der ved, hvilke emner man kan komme op i? Tak på forhånd. -
For lidt fedt, hvad betyder det for mig?
ForumindlægJeg har lavet en kostanalyse i Biologi, og i min kostanalyse får jeg for lidt fedt, min lærer har så skrevet hvad det kan betyde for mig??? Jeg har prøvet at søge om det på nettet men uden held. Er der nogen der ved svaret så skriv gerne. -
2 fejl i folkeskolens afgangseksamen
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/05/13/162345.htm er det ikke bare sådan, at man kan kreditere ALLE eleverne 2 rigtige, uanset hvad de har svaret?! -
Jødeforfølgelse gennem tiden...
ForumindlægHejsa... I min historiebog står der: "De mange lidelser, der er at finde i jødernes historie, er blevet en del af jødernes selvforståelse, og de har sat dybe spor i jødedommen i dag." Da jeg snart skal op i historie, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke spor det har sat i jødedommen,... -
Radioaktive kerner
ForumindlægHej ER der nogen, der kan forklare mig, hvad radioaktive kerner er? -
FSA Fysik/Kemi overlevelse
ForumindlægHej. Nu er forberedelserne til fysik/kemi prøven begyndt. Men jeg synes det er virkelig uoverskueligt. Jeg har altid hadet faget og har altid været ret så fortabt i det. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal starte. Nogen der har en idé til, hvordan man kan klare sig igennem det? ... -
Differentialregning
ForumindlægHvordan løser man ligningen f'(x)=0 og finder monotoniforhold for en parabel? -
hjælp til engelsk grammatik
Forumindlæghej folkens jeg har lige et spørgsmål, angående apostrof s. Jeg ved at når ordet i sig selv ikke ender på s, så tilføjer man en apostrof s altså : peter's house. Men jeg fik en opgave hvor jeg skrev Johnny's car, men det skulle åbenbart være Johnnys' car. Så mit spørgsmål er hvorfor s... -
Funktionsforskrift - ?!Hjælp!?
ForumindlægHjælp! Jeg står med en aflevering og forstår virkelig ikke hvad en funktionsfoskrif er ... så plis hjælp sådan her ser opgaven ud : opstil en funtionsforskrift, der viser sammenhængen mellem længden af muren og masse af stenfyldet Murens længde i meter 2 4 6 8 ...
