Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15861 til 15880 af 59860
-
Engelsk eksamen om 2 uger.
ForumindlægHej :-) Om mindre end to uger skal jeg aflever en dispostion i Engelsk, og jeg har stadig ikke fået valgt mit underemne.. Mit hovedemne er generations. Og må sige jeg er lidt på bar bund, Hjæælp :)! -
Forskel på neutralisation og titrering
ForumindlægHejsa Hvad er forskellen på neutralisation og titrering?`Før troede jeg at det var det sammen, men nu læser jeg mange steder hvor der står, at titrering er når man skal finde koncentrationen i en syre eller en base. Jeg forstår det ikke helt. Er det nogen, der vil forklare mig det? -
korrekt udregnet?
ForumindlægEr denne her opgave korrekt lavet: I et koordinatsyste i rummet er givet tre punkter P(2,5,-3) , Q(1,4,-6) og R (3,2,4) a) Bestem en ligning for den plan α der indeholder PQR. jeg får ligningen til at være -16x+4y+4z = -24 ? -
TEEN MOM/TEEN PREGNANCY
Forumindlægskal til engelsk eksamen her på mandag, og mangler en god ide til hvad jeg kan snakke om... min disposition ser sådan ud: </o:p> Why did I choose this topic? </o:p> <span lang="EN-US" style="font-family:Symbol;mso-fareast-font-family:Symbol;mso-... -
nyttevirkning, er det korrekt? (forbrænding af peanut)
Forumindlæghej jeg er i tvivl om denne lille opgave I et forsøg varer forbrændingen af en peanut 90 sekunder, og der frigives herved energien 5,8 kJ. a) Med hvilken gennemsnitlig effekt frigives der energi ved denne forbrænding? P = E / t = 64.44 W I forsøget udnyttes den frigivne energi til opvarmning af... -
metode HASTER
ForumindlægGiver det her mening? I psykologi arbejder jeg med det samfundsvidenskabelige fakultet fordi jeg er nødt til at se på samfundets strukturer for at forstå den måde individet opfører sig på. Det gør jeg ved at analysere og fortolke kvalitative undersøgelser hermeneutisk, med begreber fra psykologi,... -
Hjælp! skal op i matematik!!!
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre om i kan hjælpe mig. Jeg skal op i matematik her snart. En af min Eksamsspørgsmål er: Variabel og sammenhæng. Gør rede for begreberne uafhæning variabel og afhæning variabel, og for hvordan man beskriver en sammenhæng ved hjælp af en graf? Giv et eksempel på, hvordan m... -
Forskrift
ForumindlægHjælp til opgave B -
Opbygning af kronik?
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk skriftlig årsprøve her om en uge. Der skal jeg vælge og skrive en kronik, essay eller litterær artikel. Jeg ved godt hvordan man skriver de to sidste. Men hvordan skriver man en kronik? Nogle som har en formel på hvordan man skriver en kronik? Og ikke link til studienet.d... -
Perspektivering noveller i forhold til den tid de er skrevet i.
ForumindlægHej alle! Jeg sidder en smule fast i min opgave og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp. Min problemformulering er således: "Jeg vil analysere og fortolke Helle Helles noveller Hedebølge og Tirsdag aften fra novellesamlingen Biler og Dyr med henblik på en samlet karakteristik af novelle... -
´Pilgrim ?
ForumindlægHej alle :-) er der nogen som har læst "mollys pilgrim" ?.. Jeg ved ikke hvad ordet pilgrim betyder, er der en, som kan fortælle mig det, inden jeg begynder med at læse? Håber en vil hjælpe! -
Normalfordeling
ForumindlægHvad er forskellen på normalfordelingen nf(0,1) og normalfordelingen nf(middelværdi,spredning) -
Beregning af den kritiske vinkel for totalrefleksion
ForumindlægHej derude, Jeg sidder med en opgave som siger følgende: "En optisk fiber er lavet af to lag glas med et indbyrdes brydningsforhold på 0.85. Bestem den kritiske vinkel for totalrefleksion" Jeg kender godt formlen for den kritiske vinkel, men der må være noget jeg har overset? -
ion = kemisk forbindelse
ForumindlægHej alle.. Giver I mig ret i at en ion = en kemisk forbindelse..? for hvad gør ellers at et atom går sammen med et andet :s Louise -
Hjælp
ForumindlægGiver 3^2 -9 eller 9 ? -
Fysik
ForumindlægEr der en der kan hjælpe ? Beregn den energi, der svarer til en masse forøgelse på 1 gram -
24 timers eksamener
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvorfor de sproglige eksamener som spansk og engelsk( og hvem ved hvilke andre fag) på ungdomsuddannelserne er gået hen og blevet 24timers?? Vi havde blot en 20-40 minuttter, eller noget lignende, til at læse en tekst og forberede det man nu skulle sige om tekste... -
SRP emne
ForumindlægNogle forslag til et emne i SRP - med fagene matematik A og fysik B, når jeg gerne vil have, det til at omhandle noget med arealfunktioner, integralregning og sådan ? -
Vedr. beregning af differentialkvotient!
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for lidt hjælp i differentialregning, da jeg snart skal op til eksamen! Jeg har godt forståelse af sammenhængen mellem det hele, men i dette eksempel blev jeg i tvivl, da man jo lige præcis IKKE lader Delta-X gå mod nul! Differenskvotienten lyder jo: d_s= ?y/?x=(f(x_o + ... -
Outsourcing - Offshore outsourcing
ForumindlægHej Er i gang med at læse til samf. eksamen, men kan ikke rigtig se hvilken foreskel der skulle være mellem outsourcing og offshore outsourcing?
