Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15881 til 15900 af 34042
-
Kontinuitets-problematik
ForumindlægHvis man har en kontinuert funktion er dens partielt aflede også kontinuert. Kan man bevise det på en smart måde? Jeg har brugt meget tid på det. F.eks. y=lnx er en kontinuert funktion på D=(x>0) dy/dx = 1/x er også en kontinuert funktion på d=(x forskellig fra 0) y=sinx dy/dx = cosx Her s... -
HHX eksamenssæt, mat A, efter den nye bekendtgørelse
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med hhx eksamenssæt/typeopgaver efter den nye bekendtsgørelse. Vil nemlig gerne prøve at regne et par stykker igennem. Men kan ikke finde nogle opgaver efter den nye bekendtgørelse. På forhånd tak -
Logaritmer - haster !
ForumindlægKan du udregne denne: lnx=3,1? -
funktioner.....
ForumindlægHej:-) har læste rigtigt meget on funktioner, men forstå stadige væk ikke hvad det er? funktioner? -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks... -
Hvordan løser jeg de 2 opgaver? hjælp!!
ForumindlægHer er et link til siden me de to opgaver, hvordan løser jeg dem?? [Link] -
Statistik
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb -
Tangentplan
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået regnet mig frm til en ligning for kuglen og har fået opgivet et plan og er kommet frem til at kuglens centrum er : (-3, -2, 5) og radius er kvadratroden af 18. Ligningen for planet er : x+2y-2z= 5 Hvordan finder man så afstanden fra centrum til planet? -
Hjælp til formler!
ForumindlægJeg har et par opgaver, som jeg har brug for formler for at kunne regne ud. Landjordens hurtigste dyr er en gepard, som kan løbe med op til 28 m/s. Det næsthurtigste dyr er en antilope, som kan løbe 24 m/s. • Hvor længe er en gepard om at indhente en antilope, der starter med 50 m forspring? • H... -
radius af kugle
ForumindlægFormlen for overfladeareal af en kugle er A = 4*pi(3.14)*radius i anden , hvor A er kuglens overfladeareal og r dens radius. a) Bestem radius af en kugle med overfladeareal 1000 cm3. Håber i forstår formlen. Skal jeg så ikke regne 4*pi ud? Og hvad så efter? -
differentialligninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan fortælle mig hvad løsningen af differentialligningen af formen y' = h(x) er? -
Funktioner i to variable
ForumindlægJeg har følgende opgave: En monopolist markedsfører sine produkter i to lande. Priserne er givet ved følgende prisafsætningsfunktioner: Px = 97-0,1x og Py = 83-0,05y Omkostningerne ved produktionen er givet ved følgende funktion: K(x,y) = 20000 + 3(x+y) Overskudet må så blive: Px + Py - (K) <=... -
Det logaritmiske spiral
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der ved hvor, jeg kan finde noget om det logaritmiske spiral, herunder formler osv. Det skal være en troværdig kilde, og Wikipedia tæller jeg ikke med... :) På forhånd tak! -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :) -
summen
ForumindlægHvordan kan man vise summen af sinusfunktioner? (tegne? - men hvordan?) Og hvordan vil summen af sådanne funktioner se ud? -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand? -
Årskarakter
ForumindlægHej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ... -
Del ud af din viden!
ForumindlægHej med alle jer. Kunne bare godt tænke mig at høre lidt om jeres AT - eksamener, de der har været oppe? Hvordan gik det? Hvad lagde lærer/censor vægt på? hvad skal man gøre? hvad skal man ikke gøre? Kom og svar:D -
TERMINSPRØVERNE JANUAR 2013!
ForumindlægHej alle sammen Godt nytår! Jer som HAR haft terminsrøverne for i år, kan i huske hvilket år og måned opgaverne var fra? Please skriv hvis i bare har en lille anelse! Det vil være en stor hjælp/lettelse til alle dem der skal op til terminsprøverne i næste uge (f.eks hvis de allere...
