Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15901 til 15920 af 47925
-
Afsnit om metode i SRP?
ForumindlægSkal der indgå et afsnit om metode i SRP? -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
1-årig HF - adgangsgivende?
ForumindlægHej alle! Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på om I mener man kan tage sig en 1-årig hf der vil være adgangsgivende til en videregående uddannelse, eller om sådan et kort forløb alene er beregnet til supplering? På forhånd tak. Kærligste hilsener ¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o -
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
Radioaktive Stråler? Alfa- Beta og Gammastråler
ForumindlægHej .. Går i 9 klass,e skal op til fysik og kemi imorgen . Jeg ved ikke hvad jegskal sige og gøre hvos jeg trækker Alfa / Beta eller Gammastråler. Er der nogen af jer, som skal op i det, eller har været det, som har en god ide om hva man ka sige og hvilket forsøg man kan fremstille ? .. På F... -
Rumforskning
ForumindlægNogen der kender en side som handler om de eksperimenter/prøver der bliver lavet med mennekser der skal ud i rummet, eller der undersøger nogle af de påvirkninger der er på menneskekroppen ved at rejse i rummet???? -
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
FSA
Forumindlægjeg skal til fysik/kemi prøve imorgen og tænkte på at lave disposition over hvad jeg kunne fortælle og hvad jeg kunne vise, ved de forskellige emner. De ting jeg kan komme op i er : Radioaktivitet Strøm Alkohol salt lys lyd radiobølger jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at lave en ? -
Bilen og benzinmotoren (Dansk&Fysik)
ForumindlægNogen der har valgt at arbejde med bilen og benzinmotoren i Dansk og Fysik med henblik på AT-eksamen? Min Synopsis blev lidt dårlig og er lidt nervøs for den kommende eksamen. Er der mulighed for at score en god karakter selvom synopsen er dårlig? Men tilbage til bilen.. Ville høre om i har bud p... -
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift? -
God matematik bog
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på om nogle derude kunne anbefale en god matematikbog til måske at blive bedre til de fleste ting i matematik. Går på HTX og vores matematikbog der er "Teknisk matematik", og kunne godt tænke mig at blive god til de mere basiske ting før man går mere teknisk ind i de... -
Karakter, skriftlig
ForumindlægHej, jeg tænkte på om nogen havde en anelse for hvor mange procent rigtigt man skal have for at opnå de forskellige karakter på HHX- Mat A eksamen skriftlig. F.eks. har jeg hørt at man skal have 91% minimum for at få 12 tal. Har også hørt at 10% af de 100% rigtige man kan få, gives ved forklari... -
Mekanik! DET HASTER!!
ForumindlægHej SP Sidder og skal til eksamen om 2 dage. Jeg skal til min eksamen om kinematik, komme ind på stedfunktioner. Jeg kender kun til den ene, hvor vi har en konstant hastighed, og dermed får en ret linje. Jeg ved, at der er flere grafer (3, tror jeg), som kan beskrive en partikels placering. Er d... -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ... -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
Mangler et forsøg (Base)
Forumindlægskal op til prøve eksamen på onsdag (d. 35 juni) og er allerede i fuldgang med at finde forsøg.. Har allerede to forsøg og mangler kun 1 mere, men kan simpelhen ikke finde en mere. har lidt overalt.. Dem jeg har handler om: Pavisning af base hvad base er og hvordan man finder ud af det osv. håb... -
Opvarmning af en swimmingpool
ForumindlægHej :) Jeg vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe mig. Er det muligligt at lave en forskrift om opvarming en af swimmingpool. Altså hvor man starter på en tempertur og stiger, et antal grader pr. time. Hvis det er muligt vil i så ikke komme med nogle eksempler, det er nemlig til min eksam... -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
Hjælp
Forumindlæghej nogen der vil hjælpe mig frem til det her: jeg har AT opgave og skal vælge mellem to fag, den ene er humanistiskfag og det andet er naturvidenskablig fag. jeg vil vælge og skrive om Teknologi Fremtidens it-udfordringer men ved ikke hvilken 2 fag jeg kan indrage, så det passer sammen, nogen... -
Vælge studieretning på HHX
ForumindlægJeg har længe gået og overvejet at droppe ud af HTX og begynde på HHX, og nu er jeg blevet helt sikker på, at det er det, jeg vil. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilken studieretning, jeg skal vælge. Jeg overvejer de her to: Tysk A - Fransk A - Kulturforståelse B. Virksomhedsøkonomi A - Internatio...
