Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15921 til 15940 af 63056
-
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo... -
HJÆLP !! DET HASTER !!
ForumindlægHej ! Skal snart optil eksamen. & er der nogle af jer derude som kan forklar en smule om FSA fysik eksamen? Har altså VIRKELIG brug for hjælp, for jeg aner intet om hvordan eksamen foregår. Er det sådan så man laver dispositioner i alle opgivelserne/emnerne? Eller kun udfra det man vælger? Fx... -
Impirisk eller hvad?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og læser lidt om radioaktivitet og vi har formlen: <equation>\frac{dN}{dt}=-k\cdot N(t)</equation> Som man bruger til at bevise henfaldsloven. Men jeg ville gerne vide om denne formel som jeg har skrevet herover er en impirisk formel, eller om man kan bevise ... -
gennemlæsning af engelsk....
ForumindlægNogen der vil læse dette stykke igennem og se om der er bogen fejl....Who is to blame for stealing a generation? Once Australian policy was to remove indigenous children and try to integrate them into white Australian. · The policy was in operation 1910, where over ten thousands of indigenous chi... -
Engelsk - rettelse (2)!! :)
ForumindlægHej igen q; .. jeg har nu endelig skrevet anden del af min aflevering, og har kigged rimelig grundigt på det hele.. - Håber der staidig er nogle vågne som gider at rette den her korte aflevering :b .. 2. Write about one of the themes we have talked about in the class (e.g. bullying, parents’ exp... -
Tysk
ForumindlægHej Er der nogle der har lavet Lyttefærdighed 9 Læsefærdighed 9 Sprog og sprogbrug 9 Kan i sende svarene hvis i har lavet den -
Vurdering af 3.g9;s opgave
ForumindlægHejJeg tænkte på om der mon var nogen, som havde tid og lyst til at læse min 3.g9;s opgave igennem, og komme med en vurdering af den (bare sådan ca. hvor på karakterskalaen).Den handler om Japans åbning i 1800-tallet.Hvis der var nogen, som gad ville det være rigtig dejligt. Bare skriv, så kan... -
Hjælp (FSA)
ForumindlægHey :) Jeg skal op i fysik/kemi på tirsdag, men jeg ved ikke hvordan det foregår? Altså min lærer har forklaret mig det, men forstår det stadig ikk? Nogle som ka9; hjælpe. -på forhånd tak. -
Hvor mange forsøg?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi, men jeg har glemt, hvor mange forsøg man almindeligvis gennemgår under eksamen? Er det tre eller fem? På forhånd tak -
gymnasier
Forumindlægheii alle sammen jeg går i niende klasse og skal snart på gymnasium, jeg vil spørge om der er nogen af jer der går på nærum gym og kunne fortælle mig om det er godt eller dårligt eller kender nogen.. kan i ikk også fortælle mig hvis i kender nogle gymnasier der er gode bor i helsingør i nordsjæll... -
projekt opgave hjælp
Forumindlæghej jeg er en pige i 8. klasse som denne uge har projekt opgave og mig og min partner har valgt at beskeftige os med duchennes muskeldystrofi som er en døde lig sygdom som et under emne til det dyrebare liv som var vores overenme vi har lidt problem med hvad vi skal lave til produkt og jeg håbe... -
Fjollebillede
ForumindlægMin klasse kan ikke blive enige om et tema til fjollebillede. Vi starter på vores 3. år på gym - 3.A. Nogle forslag med a? Aliens, Al-qaida, animal planet, AT-vanvid og afgangselever var der ikke så meget stemning for -_- Tak på forhånd folkens!^^b -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
En der vil hjælpe mig med at blive bedre til engelsk?
ForumindlægHej alle flinke mennesker. Jeg er en dreng fra 8. klasse, som er ude efter noget hjælp. Jeg føler selv jeg ikke er den bedste til engelsk, men jeg vil super gerne blive bedre, så hvis der er en eller anden flink person der vil hjælpe mig med, at fx rette mine afleveringer og skrive til mig ... -
Enzymaktivitet?
ForumindlægHej, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle finde ud af enzymaktiviteten i vores spyt for forskellige temp. Det er vel logisk, at det burde virke bedst ved krops temp. men næsten alle fra klassen har fået en værdi, der svarer til 50-60 graders celsius. Er der nogen ,der kan forklare dette? På ... -
Dumpet i matematik B i 2g. Kan jeg tage det om i 3G?
ForumindlægJeg kan allerede nu med min årskarakter se at jeg dumper i mundtlig og skriftlig matematik her i 2g. Det er min afsluttende eksamen på B niveau. Ka jeg tage det om og evt følge en 2g klasse selvom jeg går i 3G efter sommerferien? -
HJÆLP! -Cellelære, replikation og lign.
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig der sidder en biologi nørd, som har tålmodighed med at forklarer mig om cellelære.. Jeg sidder og prøver at få struktur på det, men der dukker hele tiden noget nyt op, og det jeg har brug for, er det helt basale, eventuelt på 2 klasse niveau :) Jeg ved ikke om jeg har g... -
mål om at komme ind på hf
Forumindlægjeg har taget 2 år 10 klasse for at komme ind på hf, har været til eksamen i år og har fået to dumpe karakter i skr dansk og matematk,.. har talt med hf også men de siger at jeg har ik gennemsnitet til at komme ind på hf, hva skal jeg gør, kan ik søge ind på nogen som helst uddannelse med to dump... -
HASTER ..
ForumindlægHeej Jeg ville spørge om i kendte en hjemmeside, hvor man kan se hvem man skal gå i klasse med på gymnasiet, da jeg skal starte efter sommerferien .. Jeg havde hørt om en hjemmeside, hvor man kunne se, hvilke byer de kom fra, om det var direkte fra 9.klasse eller 10.klasse, hvor mange der havde... -
Musik i studentervogn!
ForumindlægJeg er i den heldige situation at jeg bliver student i år, og skal ud og køre i vogn med klassen, om der er nogen som har nogle forslag til musik som man bare ikke undgå og have ombord, vi har selvfølgelig allerede ”Queen” med ”We are the champions” men det jo ikke helt n...
