Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15941 til 15960 af 48880
-
artkel
Forumindlæger der nogen der ved hvor jeg kan fine artiklen "Den mørkeste nat i Madrid" af Stéphanie Surrugue?? skal bruge den til exam her om to uger -
hvorfor kunne amerikanerne lide Batista
Forumindlægjeg er igang med at skrive synopse om cuba . så ville bare vide hvorfor Amerikanerne kunne lide Batista mere end fidel castro -
Klimateorier
ForumindlægHej you ! Jeg sidder og forbereder mig til AT årsprøve, og jeg har skrevet i min synopsis, at jeg vil tage udgangspunkt i teorierne om gletsjernes afsmeltninger. Og at jeg vil kigge på de forskellige teorier og kritikken af dem. Bum. Jeg har på den ene side Al Gore som jo mener at det hele e... -
Fra klasse parti til masseparti
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med at redegøre for ændringen i de politiske partier fra klasseparti til masseparti, og de store partiers kamp om median vælgerne. -
Sovjetoints sammenbrud
ForumindlægJeg forstår ikke hvad jeg skal skrive, som gør at sovjetoint gik i sammenbrud, altså af hvilken grunde gik de i sammenbrud? -
Hvad fik rødstrmåebevægelsen ud på?
ForumindlægHvad fik rødstrmåebevægelsen ud på? jeg forstår ikek hvad der er af det politiske, som de kæmper for, da kvidner allerede fik stemmeret i starten af 1900-tallet, mens denne bevægese fandt sted i sarten af 70'erne? -
please hjælp mig beder jer... :/
ForumindlægHej alle sammen jeg vil spørger jer hvad er forskellen mellem Martin luther king og Jhon f kennedy. Hvad kæmpede Martin luther om og det sammen med Jhon F kennedy og hvorfor blev de begge skudt tak på forhånd... -
BIllede
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette billede ? skal analyserer det , men forsår ikke hvad billedet skal forstille .. HJÆLP!! Skal bruges i morgen . -
hvad sker der? SRP ikke afleveret/dumpet
ForumindlægHej alle. Jeg har nu søgt det meste af nettet rundt og læst samtlige tråde igennem herinde for at finde svar. Dog synes jeg ikke at kunne finde frem til ét præcist svar, da det virker som om at alle har "hørt" noget forskelligt. Derudover er de fleste tråde, jeg kunne finde, fra 2008 el... -
hvad betyder økonomisk regulering?
Forumindlæghvad betyder økonomisk regulering? vores lære har skreve i tavlen at påvirkning af økonomien fra lang sigt, det sker vedhjælp af skatter og afgifter påvirkning af økonomien på kort sigt sker vedhjælp offentlige udgifter hvad mener han -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
Svære ord
ForumindlægDFU mener! Undervisning skal være gratis for alle danske statsborgere. Frit valg imellem folkeskolerne på tværs af kommunegrænser. DFU er fortalere for niveaudelt undervisning i folkeskolen. Kristendom skal aldrig gøres til religionsundervisning og indoktrinering skal ud af de danske uddannelses-... -
Generation Z som alternativ ungdomskultur
ForumindlægJeg skal skrive AT om generation Z som alternativ ungdomskultur, men mangler noget litteratur inden for dansk og en case inden for psykologi. Jeg tænker at bruge Giddens inden for psykologi og kigge på noget med selviscenesættelse og individdyrkelse, da jeg sammenligner denne ungdomsgeneration m... -
Problemformulering
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med at lave en god problemformulering?? Enmet er i fagene dansk og psykologi ... og handler om hvordan kvinder bliver draget til en fitness reklame. Hvad kan hovedspørgsmålet være? -
Ordbog
ForumindlægHej Er der nogen der er bekendt med en matematik-teknisk dansk-engelsk ordbog ? Jeg tænker lidt at begynde på Calculus, og tillære mig selv nogle begreber og udtryk på engelsk. Pft. -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej jeg går på lærerseminariet og har brug for en til at hjælpe mig. Er der nogle der kender nogle som giver lektiehjælp til faget dansk, vedkommende vil selvfølgelig blive betalt. -
3.g's opgave
ForumindlægTja jeg skal ha fundet frem til et emne som jeg gerne vil skrive om. Jeg har valgmulighederne: Dansk, Historie, Engelsk og Matematik. Har i nogle forslag? -
HASTER!
ForumindlægHey alle! Jeg har fået spørgsmålet: Vurder om det er muligt at opretholde det danske velfærdssystem i Dk? Jeg har selv gjort nogle overvejelser, og tænkt på styrker og svagheder? Hva siger I ? -
HJÆLP til EP på HF
ForumindlægHar valgt fagene Engelsk og Historie til EP (eksamensprojekt) Hvordan fungere eksamen? Skal jeg snakke englesk eller dansk? Eller begge dele? Hvilke emner kan være gode? -
problemformulering
Forumindlægnoget Dansk rap er blevet meget hårdere med tiden og kan det påvirker lytterne? er dette en god proplemformulering hvorfor, hvorfor ikke giv gerne et forslag til en bedre formulering tak på forhånd
